Aviseringar
Rensa alla

Allergi, nakenråttor?


Ämnesstartare

Jag och min polare funderar på att skaffa hus-djur i framtiden, men han e allergisk och jag är vegan. Så vi vill skaffa ett djur som både passar allergiker och äter vegansk mat (inga skämt om att jag inte kan ha djur för de innehåller kött, jag ska inte äta den, bara mata den(med veganska mat då)!)

Nakenråttor? vad äter de?

Heldst inga fiskar eller reptiler(antar att de äter kött)


   
Citera

Råttor ska ha kött. Och jag tror det är väldigt individuellt ifall man tål eller inte då allergener gärna sitter i huden.

Långt ifrån alla reptiler äter kött. Många sköldpaddor är till exempel herbivorer, likaså är leguaner. Men jag skulle ALDRIG rekommendera leguaner till någon, sällan sköldpaddor heller. Jag tvivlar nämligen på människors kompetens för sådana djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tvivlar på människors kompetens för alla djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vego_rebel:

hus-djur

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag tvivlar på människors kompetens för alla djur.

såklart, men jag hade faktiskt tänkt adoptera ett djur från ett hem ingen jävla fångenskaps-uppfödare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vego_rebel:

såklart, men jag hade faktiskt tänkt adoptera ett djur från ett hem ingen jävla fångenskaps-uppfödare

Det är bättre iallafall.


   
SvaraCitera

...........[rolleyes][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni kommer ligga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

ni kommer ligga.

ooOooh, är du spå-man/kvinna?


   
SvaraCitera

allergener sitter oftast inte i pälsen, utan i djurens saliv och avföring, så att man tål en nakenråtta bättre än en råtta med päls är inte säkert.

Tål din vän fåglar?? Undulater eller nymfparakiter är väl ganska enkla att ta hand om, och de äter ju frön! Dock känns det lite elakt att stänga dem i en liten bur hela dagen, så man bör väl aktivera fåglarna, låta dom flyga fritt i rummet och ha flera stycken.


   
SvaraCitera

Varför kan du inte ge råttorna kött? Bara för att Du är vegan? Det låter ju helt absurt [crazy]


   
SvaraCitera