Aviseringar
Rensa alla

Allergi och kyssar?


Ämnesstartare

Jo min pojkvän är allergisk mot nötter, och har just ätit toffifee (som det är nötter i) och kom på efter typ 6 stycken att han är allergisk.

Jag vet att han kan få en reaktion om jag ätit nötter och kysser honom. Men hur lång tid dröjer det innan jag kan kyssa honom och vara safe på att han inte får en allergisk reaktion, och finns det något som skyndar på att det försvinner?

Tacksam för svar 🙂


   
Citera

Vänta någon dag i alla fall. Skitläskigt med nötallergi. Även om du efter att du borstat tänderna inte är någon större risk kanske.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Öhm, någon timme minst iaf, nog mer, men du bör kolla upp det på en lite mer trovärdig källa än ett forum, ring till typ sjukvårdsupplysningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte om någon visste här, och kanske redan visste 🙂 Men oj, dagar alltså? Det trodde jag inte, men då kör vi på det 🙂


   
SvaraCitera

Hmm .. vad har en konstig allergi. Jag är allergisk mot ananas.

Min mamma drack en ananassmoothie och sen pussade jag henne godnatt och det vart tyo sjukhus direkt ....

Men kanske 1-3 timmar sa doktorn, helst inte alls den dagen då. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj låter illa! Ja man vill ju helst slippa ut och åka när det är snorhalt ute (;

Men jag får väl hålla mig ifrån honom ett tag iallafall 🙂


   
SvaraCitera

ni lär ju definitivt märka om något händer.


   
SvaraCitera

beror ju lite på hur pass allergisk han är. kan han inte ens vara i samma rum som en påse jordnötter (eller vad det nu är för nötter han är allergisk mot) eller är det bara om han äter en nöt han får en allergisk reaktion? (+ hur yttrar sig den? vanligast är väl att halsen svullnar iofs), en del känner ju bara av att det kliar lite överallt och då är det ju inte direkt farligt i samma bemärkelse som svullen hals [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5- fan vad smart ;D

Enhimmelskdrog - Han är inte överdrivet allergisk, han blir typ irriterad i halsen och så 🙂


   
SvaraCitera

Trixan:

Tacksam för svar 🙂

Jag är nötallergiker, vänta några timmar eller dagar beroende på hur känslig han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säkerhet före osäkerhet, brukar vilja undvika sjukhus [smile]
Är nötallergiker jag med och brukar vara lugnt efter att han borstat tänderna ordentligt, men sen är jag mest allergisk emot paranöt aningen ovanligt i godis [bigsmile]


   
SvaraCitera