Aviseringar
Rensa alla

Allergisk


Ämnesstartare

Är troligen allergisk mot insekter.

Symptomen är igensvullnade ögon, hals, ansikte i stort och läppar. Det hela skulle ju kunna vara en nörds dröm då jag helt legitimt kan visstas innomhus hela sommaren men så fruktansvärt nöjd kan jag inte påstå att jag är.

Frågan är dock om jag kan få vettiga mediciner mot allergin så att jag kan dra på festival, eller om jag helt enkelt får uthärda. Jag orkar inte riktigt googla vad dessa mediciner täcker så vore tacksamm för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Skum sak att vara allergisk mot [tard]

Om du inte vill gå till läkare så är la det bästa du kan få antihistamintabletter. Men eftersom du är får igensvullen hals så borde du ju gå till läkare och göra allergiutredning [y] Du kan antagligen få kortisontabletter då och det hjälper ju mot andra allergier i alla fall (fast det är kanske mest mot astma och rinit).

Andra allergier kan ju bidra till att man utvecklar astma och det är ju inte så trevligt om det blir så för dig [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du kan antagligen få kortisontabletter då och det hjälper ju mot andra allergier i alla fall (fast det är kanske mest mot astma och rinit).

Jag var där när det uppenbarade sig första gången och läkaren sade sig vilja ge mig kortison men gjorde inte det för att det skulle behövas en massa uppassning. Men hon sa att jag skulle komma tillbaka om det uppenbarade sig igen men jag kommer antagligen bara få en remiss till en större stad.

Men tack för hjälpen i alla fall (Y) Får väl pilla mig till akuten så att jag får en remiss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

men gjorde inte det för att det skulle behövas en massa uppassning

Varför skulle det behövas? Låter knasigt [blush]

Dan_the_ironman:

Får väl pilla mig till akuten så att jag får en remiss

Hoppas det löser sig och så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Varför skulle det behövas? Låter knasigt

Det var för att se så att jag fick rätt dos och skit eller något. Men åkte dit och nu ska jag testa att käka någon antihistamin som var bra mot insektsbett (Y) Tusen tack för hjälpen iaf.


   
SvaraCitera