Aviseringar
Rensa alla

Allergivänliga hundar!?


Ämnesstartare

Hej!
Är säker på att detta kommit upp ett fler tal gånger här men tänkte i alla fall ställa frågan.

Är det någon som vet vilka hundar som passar bättre till allergiker? Vet att det inte finns någon direkt 100% allergivänlig hund men söker en något allergivänlig då jag inte är allergisk utan fick en liten reaktion på både hund och katt när jag gjorde pricktest för ett tag sedan.

Jag har det senaste halvåret leta efter en ras som passar mig och min livsstil. Så när jag gjorde pricktestet och läkaren sa till mig att det var bättre att inte skaffa hund så blev jag lite ledsen. Vet att det antagligen är bättre att låta bli att skaffa hund om jag riskerar att jag utvecklar en allergi, men det är en risk jag är villig att ta.


   
Citera

   
SvaraCitera

skaffa inte hund.


   
SvaraCitera

förstår att du blir ledsen, men det är dumt både för din och hundens skull.


   
SvaraCitera

Ciccili:

det är en risk jag är villig att ta

Du är säker på att din eventuella framtida hund också hade tyckt det, om den kunnat välja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är allergisk men har inte känt av nåt av min portugisiska vattenhund.


   
SvaraCitera

Hundar är individer, så det går inte att säga att en specifik ras kommer att passa dig, dessutom så kan allergin utvecklas och bli värre om du utsätter dig för den på daglig basis [cute]


   
SvaraCitera

Skaffa ej hund. Passa istället andras hundar längre tider och se hur du mår.
Det vore själviskt av dig att skaffa en hund eller katt som du sen måste göra dig av med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

dessutom så kan allergin utvecklas och bli värre om du utsätter dig för den på daglig basis

Det vet jag...hon sa det till mig när jag frågade.

Vet att det är ganska själviskt av mig att tänka som jag gör, men jag har velat ha hund sedan jag var liten och detta besked kom ganska olägligt för mig av personliga anledningar men framför allt för att jag har känt mig ensam en längre tid och gärna vill skaffa husdjur. Har haft hamstrar tidigare men eftersom jag är lite smått rädd för dem så känner jag att det inte är ett husdjur för mig.

Får fundera vidare. Finns säkert något djur som jag kan skaffa utan problem. Tack för alla svar i alla fall 😀


   
SvaraCitera

Image
relaterat


   
SvaraCitera

Dräparen:

relaterat

[love]


   
SvaraCitera