Aviseringar
Rensa alla

Alliansen är nu enbart ett (1!) mandat ifrån majoritet


Ämnesstartare

internet:

jag tilltalas av omval

Lär ju bara gynna SD.

Rödingajävel:

Hoppas att Alliansen bildar minoritetsregering, SD kommer ha stort inflytande vilket som då de kommer tvinga övriga högern att radikaliseras även om det blir Alliansmajoritet (de skiljer sig inte särskilt från det tidigare Högerpartiet som sedan blev Moderaterna).

Utvecklingen i övriga Europa (bland annat i Norge och Danmark) vid den utvecklingen du beskriver har bara lett till att de främlingsfientliga har fått stärkt stöd vid nästa val.

Stringburka:

så vi vet var vi ska kommunist-terrorist-bomba innan nästa val.

lol[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Utvecklingen i övriga Europa (bland annat i Norge och Danmark) vid den utvecklingen du beskriver har bara lett till att de främlingsfientliga har fått stärkt stöd vid nästa val.

Ja. Högern har blivit mer radikal och allt fler nationalistiska partier har tagit plats. I Italien släppte Alliansens motsvarighet först in Lega Nord (typ SD-gone-crazy-partiet) och sen även Nationaldemokraternas motsvarighet. Därmed kom även de dubbelorganiserade gatufascisterna som kan liknas vid Fria Nationalister/Info-14 in. Nu kan de utomparlamentariska fascisterna fritt attackera romläger och Berlusconi avfärda det hela som gängbråk som polisen inte behöver ingripa i. Den utvecklingen kan man se tendenser till i Danmark på längre sikt och Sverige går i första handen mot situationen där. Skillnaden är dock att Danmark var ockuperade av nazi-Tyskland, det är mycket svårare att vara öppen nazist där p.g.a. hela "ni mördade min familj och våldtog min farmor"-grejen. En sådan utveckling skulle förmodligen gå mycket snabbare i Sverige.

Läsning på ämnet:

​När Berlusconi öppnade dörren för fascismen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Ja.

Så varför hoppas du inte på att Alliansen får en majoritetsregering? Vill du ha ovan nämnd utveckling? Risken att Alliansen blir mer "radikal" ökar när SD är vågmästare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas på att dom ej räknat fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Så varför hoppas du inte på att Alliansen får en majoritetsregering? Vill du ha ovan nämnd utveckling? Risken att Alliansen blir mer "radikal" ökar när SD är vågmästare.

Jag tror det är en oundviklig utveckling och tror den kommer bromsas mer ifall de inte får igenom sin politik lika snabbt. Tror SD släpps in i Alliansen förr eller senare vilket som. Det är den generella tendens i Europa. Hoppas på att V bryter med socialdemokratin och tar den vågmästarroll SD riskerar att få och på så sätt driver debatten vänsterut. Finns en radikalare opposition inom partiet som kan tvinga fram det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas sverige glider in i en period av permanent omval som typ nepal nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

men finner Sheriffen komisk och söt.

tycker också detta [y]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Det är svåra tider när man faktiskt sitter och hoppas att alliansen ska få fler mandat.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Det är svåra tider när man faktiskt sitter och hoppas att alliansen ska få fler mandat.

internet:

jag tilltalas av omval


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och där verkar deras chans ha försvunnit. Andas ut lite.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Det är svåra tider när man faktiskt sitter och hoppas att alliansen ska få fler mandat.

word man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För Sveriges bästa hoppas jag att Alfons Åberg inte får sina mandat och tvingas söka stöd hos Åkesson och därmed inleda ett ledarskap som ska sänka invandringen och väcka svenska folket från PK-hjärntvättet. ND 2014! Sverige är inte till salu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skulle inte förvåna mig om det råder ''val-fusk'' i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4 röster saknades i Göteborg.
3 röster saknades i Värmland.

De ska räknas om en gång till verkar det som. Det verkar inte som att de har gått igenom de ogiltiga rösterna än. Förra valet fanns det 600 ogiltiga i Göteborg innan andra omräkningen.. 150 efter andra.

Idoufe:

Och där verkar deras chans ha försvunnit. Andas ut lite.

Vadå? Vill du att risken för att SD ska få inflytande ska finnas kvar eller? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Vadå? Vill du att risken för att SD ska få inflytande ska finnas kvar eller?

Nej. Men tror ej att chansen är så stor.


   
SvaraCitera