Aviseringar
Rensa alla

Alliansen har nu ledningen


Issen:

hela finanskrisen är pga högerbrackors politik.

men där träder ju hela den här persongrejset in igen och det skylls på några enstaka giriga personer (som med deras logik måste uppkomma av sig själv var 5-10 år)


   
SvaraCitera

Issen:

Vi har ju kapitalismens fall... igen

Öhhh? Du menar väl regleringarnas, monopolens och statlig styrnings fall?


   
SvaraCitera
Issen

Jakob_E:

Öhhh? Du menar väl regleringarnas, monopolens och statlig styrnings fall?

Det var inga statliga bolag som drog igång denhär krisen utan privata. Allt tack vare den fria marknaden.

Visste du förövrigt att dagens politik låter 2 landstingsbolag konkurrera mot varandra, det ena äger ett hus, de andra hyr huset för att driva sjukhus men fastighetsbolaget tar ut för höga hyror så sjukhusbolaget skippar att hyra för att spara pengar och drar därmed in på vårdkvalitén... båda bolagen är landstinget men ändå drivs dom som privata bolag mot varandra, detta kom igång i och med borgarpackets politik. Bara ett exempel i hur vedervärdigt de börjar bli.


   
SvaraCitera

Issen:

Det var inga statliga bolag som drog igång denhär krisen utan privata. Allt tack vare den fria marknaden.

Så du påstår att de argerade på en fri marknad???? Bankerna är styrda av kraftigt statliga regleringar. Pröva själv att starta en bank i morgon så får du se att du inte har mycket till en fri marknad där.

Sedan så bygger ju det hela på ett valutasystem baserat på fiatvalutor och valutamonopol, var har du den fri marknaden där?

Sedan så hade du ju en president som införde en lag som faktiskt tvingade bankerna att låna ut pengar till folk som inte kunde betala tillbaka dessa, väldigt fri marknad.

Slutligen så har du en riksbank som bestämmer över räntan, oj vilken fri marknad....

Issen:

Visste du förövrigt att dagens politik låter 2 landstingsbolag konkurrera mot varandra, det ena äger ett hus, de andra hyr huset för att driva sjukhus

Att landsting äger hus och driver företag låter verkligen inte som någon fri marknad i mina öron.


   
SvaraCitera

Hellre moderaterna i 4 år till än sossarna.
Egentligen är hela regeringen skit och varenda parti bör enligt min mening förkastas. Men att Sahlin kan komma styra sverige gör mig riktigt mörkrädd. Det borde finnas kompetenskrav på politiker.


   
SvaraCitera

Den nya opinionsundersökningen gjorde min dag, min vecka faktiskt. Go Fredrik!


   
SvaraCitera

Issen:

hon står ändå för en mer solidarisk politik jämfört med högern.

Men hon kan inte leda ett land [chocked]

Sätt Urban Ahlin som partiledare nu, !


   
SvaraCitera

OF 5:

hur blir 60% skatt är mindre än 33% skatt. kan du utveckla [wink]

Hur menar du själv?

Jakob_E:

Öhhh? Du menar väl regleringarnas, monopolens och statlig styrnings fall?

Alltså. Tycker du att den borgerliga regeringen är bra? Du som äkta liberal, inser du inte vilken hycklarregering vi ändå har att göra med just nu?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hur menar du själv?

en höginkomsttagare betalar mycket högre skatt än en låginkomsttagare (upp till dubbelt så mycket) och ändå tjatar vänstern hela tiden om att det skulle vara tvärt om.


   
SvaraCitera

OF 5:

en höginkomsttagare betalar mycket högre skatt än en låginkomsttagare (upp till dubbelt så mycket) och ändå tjatar vänstern hela tiden om att det skulle vara tvärt om.

Vi har ett progressivt skattesystem i sverige, och poängen med det är att man ska DRABBAS lika hårt oavsett om man är rik eller fattig. Redan systemet idag bygger ju på att leva över andras nivå, därför försöker man utjämna för att man inte vill ha en helt utsliten förstörd grupp utan arbete med låga löner och krassa villkor som utnyttjas. Staten försöker reda upp i en härva av korruption, monopol och orättvisa fördelar, staten försöker frisera friheten, när den håller på att bli mindre fri. Det är rimligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

hårdare krav i skolan

jättebra! har du besökt en svensk skola?

Budolicious:

Märkligt när vi i nuläget har världens mest inkompetenta finansminister.

som gjort ett väldigt bra än så länge

Issen:

Det var inga statliga bolag som drog igång denhär krisen utan privata.

möjligt att det är så, men det är inte heller de statliga som kommer ta oss ur krisen. för att citera min kära pappa, som jobbar i ett företag ägt av landstinget, "hade vi varit utsatta för konkurrens hade konkat om två dar". ineffektivitet och för stort statligt ägande går hand i hand.


   
SvaraCitera
Issen

Matt3:

för att citera min kära pappa, som jobbar i ett företag ägt av landstinget, "hade vi varit utsatta för konkurrens hade konkat om två dar". ineffektivitet och för stort statligt ägande går hand i hand.

De han sa visar bara ännu mer att det är just statliga företag som behövs, inte med allt men med väldigt mycket, framförallt de som rör människors hälsa och välbefinnande. Att statliga eller landstings ägda bolag konkurreras ut direkt är just för att dom inte ska gå med vinst, dom är inte där för att tjäna pengar, i grunden men så har den högervridna politiken fått dom att göra de ändå, klart dom faller.


   
SvaraCitera

Kvittar ju, 0,05 procentenheter upp och ner var fjärde år, vilken utveckling asso.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Moderaterna noterar även historiskt högt stöd med hela 35.5% medans so

Det här gör mig så glad![party][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

e han sa visar bara ännu mer att det är just statliga företag som behövs

tyvärr, för din del, har du fel. anledningen till att de konkurreras ut är att det finns "oändligt" med pengar och att ägaren och kunden är samma sak. de diskuterar formuleringar i dokument och läkare, som tröttnat på det yrke de utbildat sig till för skattepengar, leker förstå-sig-påare inom områden de inte har någon kunskap i. det som skulle bli skillnaden med effektiv vård är inte att man försummar patienter, utan att fler patienter får tillgång till bra vård.


   
SvaraCitera