Aviseringar
Rensa alla

Alliansen och Kristdemokraterna - 2014


Ämnesstartare

Nachac:

Något sådant vore politiskt självmord,

Nej, tyvärr inte.

Nachac:

dessutom tar de avstånd från deras politik,

Nej. FP har länge flörtat med språktester, hårdare tag vid gränserna, osv. Moderaterna flörtar med sin retorik kring arbete och ekonomi. Det största hindret torde vara att SD försöker spela pro-skyddsnät och arbetsrätt, tvärtemot centerpartiets och moderaternas retorik, men det kan de släppa så fort de får en maktposition.
http://arbetaren.se/artiklar/en-medveten-groda/

amsi:

Jag kan ju inte tala för alla politiker, men jag tror att Reinfeldt ler på det viset för att han vill äta oss.

<3 Liv <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

Har ett parti totalt fått färre röster i riksdagsvalet kan det ändå delta i fördelningen av de fasta valkretsmandaten i en valkrets om det där fått minst 12 % av rösterna i valkretsen.

Du kunde ha länkat till wikipedia istället för att bara ha skrivit av, men hur som helst så stod det också att det du pratar om aldrig har inträffat, så jag har svårt att se att KD helt plötsligt skulle drabbas av ett mirakel.


   
SvaraCitera

clickclack:

Du kunde ha länkat till wikipedia istället för att bara ha skrivit av, men hur som helst så stod det också att det du pratar om aldrig har inträffat, så jag har svårt att se att KD helt plötsligt skulle drabbas av ett mirakel.

ja alltså det har inte inträffat men om KD får mindre än 4% kommer det hända iom att det finns ett bibelbälte och uppsala där KD är stora och dom kommer få mer än 12% i en valkrets.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja alltså det har inte inträffat men om KD får mindre än 4% kommer det hända iom att det finns ett bibelbälte och uppsala där KD är stora och dom kommer få mer än 12% i en valkrets.

Bara spekulationer. De lyckades bara få 10% i Jönköping 1988 och det är ändå rätt kristet av sig.


   
SvaraCitera

clickclack:

Bara spekulationer. De lyckades bara få 10% i Jönköping 1988 och det är ändå rätt kristet av sig.

och nu mer är partiet etablerat...
samt:
http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rvalkrets/06/index.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelar nog inte så stor roll eftersom att de som röstar på kd isf antagligen röstar på något annat alliansparti, så gör nog varken till eller från, tror/hoppas även att C går samma öde till mötes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

Nej. FP har länge flörtat med språk

Det handlar inte om faktisk politik i lika hög grad som image.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla som stödröstar på KD är våldtäktsmän


   
SvaraCitera

De blir ingen alliansregering. Folket låter sig inte luras än en gång. Vi kommer få en stark vänsterregering som är beredda att ta ansvar och rätta till allt stök som mupparna ställt till med!


   
SvaraCitera