Aviseringar
Rensa alla

Alliansen vill stoppa mobiler i skolan


Kudhos

Blivande_japan:

åh tetris, det hade några på sina grafräknare på gymnasiet...

Hade Cool

Hade också programmerat in massa formler så jag slapp göra dem själv Cool Fuck aina


   
SvaraCitera
Kudhos

Hade tetris och sånt "bricks" spel. 


   
SvaraCitera

Jag tycker att telefonerna kan lämnas utanför klassrummet. Behövs teknik för undervisningen så skall skolan förse eleverna men den tekniska utrustningen.

Mobiler störde undervisningen redan när jag gick i skolan, så jag kan tänka mig hur det är nu.


   
SvaraCitera

Kudhos: Hade också programmerat in massa formler så jag slapp göra dem själv  Fuck aina

skrev sj in kemiformler i listor
vem fan kom på att gymnasieungar ska lära sig kemiformler utantill när de ej behöver kunna fysikformler utantill!? idioti


   
SvaraCitera

aristoteles: Jag tycker att telefonerna kan lämnas utanför klassrummet. Behövs teknik för undervisningen så skall skolan förse eleverna men den tekniska utrustningen

Tycker nog detta. Dock ska ju såklart undantag göras om man väntar viktiga samtal.
Det skulle väl såklart försvinna telefoner också men det får väl försöka fixas på ngt sätt.


   
SvaraCitera

isola: Tycker nog detta. Dock ska ju såklart undantag göras om man väntar viktiga samtal.
Det skulle väl såklart försvinna telefoner också men det får väl försöka fixas på ngt sätt.

Rent krasst så skulle ju barnen kunna låsa in sina telefoner i skåpet innan lektion.
Och som sagt, väntar man ett viktigt samtal som inte kan vänta så kan man ju förvarna sin lärare helt enkelt.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Rent krasst så skulle ju barnen kunna låsa in sina telefoner i skåpet innan lektion.
Och som sagt, väntar man ett viktigt samtal som inte kan vänta så kan man ju förvarna sin lärare helt enkelt.

Mjo men det skulle ju hälften "glömma" och skåp skulle bli festliga att försöka få upp om man förvarade sådana grejer där.


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

skrev sj in kemiformler i listor
vem fan kom på att gymnasieungar ska lära sig kemiformler utantill när de ej behöver kunna fysikformler utantill!? idioti

Knas. Hade alla geometriformer och omvandlingar i min räknare. PQ formeln var bästa. Skrev bara in det från boken och fick svaret. Räknade ut talen för att inte kugga testen men kunde alltid dubbelkolla liksom. Läraren hade ingen aning Cool Fuck aina bror


   
SvaraCitera

isola:

Mjo men det skulle ju hälften "glömma" och skåp skulle bli festliga att försöka få upp om man förvarade sådana grejer där.

Skåpen behöver kanske vara av bättre kvalité än vad de är på många ställen.

Och att folk "glömmer" skulle ju hända i alla situationer. Då får man skicka ut dom som inte följer reglerna. Samtidigt, har man telefon men inte upptäcks så kanske man inte heller stör.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

mobiltelefoner störde redan när det bara var sms som gällde. Så ja någon form av av lösning för att hålla dom utanför klassrummet vore verkligen bra.


   
SvaraCitera

time: Nej! Undervisningen bör anpassas efter tekniken.

Ogillar förbud...


   
SvaraCitera

time: Nej! Undervisningen bör anpassas efter tekniken

Deras lösningar är bara betyg, straff och flumm. Inte fler lärare, mindre klasser, bättre undervisning, gratis läxläsning i skolan och annat som på riktigt skulle kunna påverka resultaten. Dåliga skolresultat beror inte på mobiler och kepsar...


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Dåliga skolresultat beror inte på mobiler och kepsar...

ingen har mig veterligen påstått att mobiltelefoner skulle vara Anledningen Till Det Fatala Misslyckandet, men det är inte detsamma som att det är helt betydelselöst huruvida elever använder sina telefoner på lektionstid eller inte.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ingen har mig veterligen påstått att mobiltelefoner skulle vara Anledningen Till Det Fatala Misslyckandet, men det är inte detsamma som att det är helt betydelselöst huruvida elever använder sina telefoner på lektionstid eller inte.

Du tror att det är en slump att de alltid kommer med dessa populistiska utspel lagom till valen (betyg i lägre åldrar, kepsförbud, ordningsbetyg, inga mobiler, osv.) istället för att komma med en riktig skolpolitik?


   
SvaraCitera

time: Nej! Undervisningen bör anpassas efter tekniken.

Sedan hur vida eleverna gör det läraren säger åt dem att göra eller helt annat stuff är elevernas själva problem. 🙂


   
SvaraCitera