Aviseringar
Rensa alla

Allmänbildning


Ämnesstartare

Jag blir helt förbluffad över vissa människor. Har hört så otroligt konstiga saker av folk jag träffat. En trodde att Sverige hade en president, en annan trodde Thailand låg i Europa. Vad är det som händer? Ska man inte veta sånt?

Antar att jag ville göra en tråd angående det bara för att bolla lite av vad ni tycke är allmänbildning och om ni tycker det är brist på det osv. Kanske berätta någon kul grej ni hört. Skriv något bara!


   
Citera

Du umgås med utvecklingsstörda antar jag


   
SvaraCitera

Var dessa boende i Sverige?


   
SvaraCitera

På ett sätt är det förståeligt att man då och då stöter på individer som helt enkelt inte har koll på det man själv tycker är självklart. Vi förväntas besitta sådana mängder information idag att detta är ett fenomen som måste bli allt vanligare.

Men handlar väl också om definitionen "allmänbildning", den är inte samma om du frågar olika individer.


   
SvaraCitera

coolt  


   
SvaraCitera

Varamara:
Jag blir helt förbluffad över vissa människor. Har hört så otroligt konstiga saker av folk jag träffat. En trodde att Sverige hade en president, en annan trodde Thailand låg i Europa. Vad är det som händer? Ska man inte veta sånt?

Antar att jag ville göra en tråd angående det bara för att bolla lite av vad ni tycke är allmänbildning och om ni tycker det är brist på det osv. Kanske berätta någon kul grej ni hört. Skriv något bara!

Vissa borde helt klart inte ha rösträtt om de har så skrämmande dålig bild på världen.  Går de aldrig ut ur sina hem? Lever de fullständigt isolerade från allt och alla eller hur kan man ha så dålig koll??


   
SvaraCitera

JAG VET det är allt för många outbildade till exempel feminister och justin bieber fans 


   
SvaraCitera

Svenska skolan...


   
SvaraCitera
b1son

folk har för bra självförtroende, tror de vet allt o tkr inte dom behöver lära sej mer?????
VI MÅSTE VARA ÖDMJUKAA!!!!!1


   
SvaraCitera
reben

måste man veta saker när man har internet


   
SvaraCitera

reben:
måste man veta saker när man har internet

Vad är ett internet för något?


   
SvaraCitera
reben

Jkpg_kille:

Vad är ett internet för något?

tyckte du att du va rolig nu elr


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

en kompis hade missat arabiska våren.

?!?!?!??!?!?!??!?!?!??!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?


   
SvaraCitera

böghög:
folk har för bra självförtroende, tror de vet allt o tkr inte dom behöver lära sej mer?????
VI MÅSTE VARA ÖDMJUKAA!!!!!1

GIVE THIS HÖG A COOKIE!!! 


   
SvaraCitera

Bell:
en kompis hade missat arabiska våren.

?!?!?!??!?!?!??!?!?!??!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?

Hur lyckades hen missa det??


   
SvaraCitera