Aviseringar
Rensa alla

Allmänt paranoid - Gravid?


Cobrak:

hon var försiktig, som du kanske hade märkt om du läste texten ordentligt

Jag tror inte att jag behöver läsa den "ordentligt"; vad exakt är det som du syftar på?


   
SvaraCitera
Cobrak

123fendas:

Jag tror inte att jag behöver läsa den "ordentligt"; vad exakt är det som du syftar på?

de använde skydd å pojkvännen kom inte i henne, exakt hur ska hon vara mer försiktig?


   
SvaraCitera

Cobrak:

de använde skydd å pojkvännen kom inte i henne, exakt hur ska hon vara mer försiktig?

Avstå helt och hållet skulle vara bäst om man bryr sig så här mycket om livet av foster.


   
SvaraCitera

123fendas:

Avstå helt och hållet skulle vara bäst om man bryr sig så här mycket om livet av foster.

Eller avstå från att kommentera dömande saker till någon som har ett seriöst problem när man inte kan bidra med något hjälpsamt.


   
SvaraCitera

OnkelHubert:

Eller avstå från att kommentera dömande saker till någon som har ett seriöst problem när man inte kan bidra med något hjälpsamt.

Jag dömde aldrig.

Jag har bidragit med mycket hjälpsamt.


   
SvaraCitera
Cobrak

123fendas:

Avstå helt och hållet skulle vara bäst om man bryr sig så här mycket om livet av foster.

ja, varför ta onödiga risker liksom? då kan man lika gärna leva i celibat resten av livet liksom


   
SvaraCitera
time
 time

Noteless: min mens bestod endast av brunt/mörkrött blod samt att det var betydligt mycket mindre blod denna gång. Och efter att ha sökt runt på internet och läst på ett flertal sidor så är det en indikator till att man kan vara gravid.

Nej, det är en indikator på att blodet oxiderat, inget annat. 

Att din mens är sen berodde antagligen på att du stressade över möjligheten att vara gravid. Stress kan påverka cykeln. Det är betydligt svårare att bli gravid än vad man kan tro. Om du vill vara ännu säkrare utöver kondom och att din pojkvän låter bli att få orgasm, så kan du börja ta ägglossningstest för att kontrollera om du har ägglossning, ungefär två veckor efter/före mens. Om ägglossningstestet är positivt så låter du bli att ha sex även om du använder skydd, och blott några dagar senare, med ett negativt ägglossningstest, kan du inte bli gravid. 


   
SvaraCitera