Aviseringar
Rensa alla

Allmänt trött på det här samhället!.'(


Ämnesstartare

Det är så mycket som är fel och dåligt! Massa ungdomar som festar och dricker varje helg bara för att dom SKA. Detta jävla grupptryck ,alla kommer ju bli kopior snart det är bara en tidsfråga.
Och sen har vi en hel bunt fjortisar som sminkar upp sig som 30-åringar (om inte mer), och det är ju bara såå fult. Fan alla blir vuxna för tidigt-
Mobbningen gör så att många unga väljer att ta självmord istället för att leva.

Vuxna säger massa äckliga sexskämt på tv och tror dom är roliga. Dom är fan inte roliga.
Vart tog alla vänliga människor vägen? Det finns några stycken och det är bra, men det är så många i skolorna som går med i gäng och aldrig vågar stå upp för sina egna åsikter. Dom klarar aldrig nånting när dom är ensamma utan behöver altid stöd från sina kompisar.

Det här är FEL,. men jag säger inte att jag inte förstår varför det händer. Jag förstår att samhället har blivit helt fucked up, men det jag inte förstår är varförvi låter det fortsätta?

Jag är inte perfekt. Jag köper också snygga kläder och beter mig på ett sätt som de flesta förväntar sig. Men inom mig kokar det snart över. Jag vet inte, men det verkar som om det inte är så för de flesta. Majoriteten verkar ha accepterar hur dagens samhälle ser ut. Att media är de som styr överr våra liv och att det inte finns nåt vi kan göra åt det. Men det finns!

Jag är inte för att man ska börja stunta alla regler, normer och principer, men man kan väl iaf försöka skaffa sig en egen vilja!
Vägra köpa smink som har testats på djur. Många tjejer är numera så blinda att de inte ens bryr sig. Att kl'ä upp sig inför killarna och kompisar har plötsligt blivit vikigare än dessa vackra djur som inte har gjort oss nåt ont.

Männiksor är inte onda, men de utför onda handlingar. Och jag är rädd att det kommer vara så mycket värre om 10-20 år om vi inte börjar stå upp för oss själva och säga ifrån, nu.

Vill ni, att om 20 år, då ska alla unga tjejer gå och skönoperera sig och göra om sitt utseende för att de känner sig tvungna. Det vill inte jag.

Jag hoppas att ni tänker efter och skaffar er en egen vilja. Snart är alla fångar och helt svaga i detta samhälle. ! Mer än vi redan är..

Men trots allt detta för vi inte glömma bort att den här världen är vacker. Långtifrån allt är dåligt, men tyvärr kör det dåliga över det bra många ggr.

Vad känner ni inför det här? /seriösa svar annars än ni idioter thatsit


   
Citera
Ämnesstartare

Generalisera mera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiotstäm,plad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

beter mig på ett sätt som de flesta förväntar sig

Sluta med det så blir allt bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Idiotstäm,plad

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Sluta med det så blir allt bättre

Jag vet, det är ju precis det jag säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt så överdriver och generaliserar du för mycket


   
SvaraCitera

Ja, det är en väldigt sjuk, bisarr, galen, orättvis och elak värld.

Palett:

Att media är de som styr överr våra liv och att det inte finns nåt vi kan göra åt det. Men det finns!

Palett:

Vägra köpa smink som har testats på djur.

Varför inte ta det steget ut och vägra smink helt? Inte förrän du helt övergivit samhällets normer och slutat bry dig om vad andra tycker kan du vara fri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

För övrigt så överdriver och generaliserar du för mycket

Det menar du inte? Är det överdrivet att säga att media styr vår vardag, att vi inte kan vara oss själva längre osv?
Vad är de, ser du inte hur samhället har blivit? Eller har du blivit så van vid det att det inte är nåt problem längre?
Det här är ju läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

Det menar du inte? Är det överdrivet att säga att media styr vår vardag, att vi inte kan vara oss själva längre osv?

Palett:

Vad är de, ser du inte hur samhället har blivit? Eller har du blivit så van vid det att det inte är nåt problem längre?

Ja världen är ett hemskt ställe, det håller jag med om, men meningar som

Palett:

att om 20 år, då ska alla unga tjejer gå och skönoperera sig och göra om sitt utseende för att de känner sig tvungna.

Är överdrivet och för den delen också sexistiskt, det låter som om du menar att unga människor av det feminima könet är inkapabla att tänka själva överhuvudtaget.
Är du religiös?


   
SvaraCitera

Ad_Hoc:

unga människor av det feminima könet är inkapabla att tänka själva

Sant [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som suger mest är betyghetsen, typ att alla tjatar på en att man ska få så bra betyg som möjligt så att man kan få ett välbetalt jobb, samtidigt som inget man håller på med i skolan har nånting att göra med vad man vill göra i framtiden. Och då om alla får mvg i alla ämnen så blir det typ slumpen som avgör. då kan väl nån lika gärna faila så att de som verkligen vill får jobbet eller vad det nu är.


   
SvaraCitera

Palett:

Mobbningen

Jag tror du tillhör den gruppen, annars skulle du inte sitta här på internet och klaga på hur "alla andra" är. dom lever sitt liv och förmodligen trivs med det, du är bara Avundsjuk.[cool]


   
SvaraCitera

orka bry sig om sammhället för mycket, man blir bara bränd...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[n][n]

Sanning även fast du överdriver och generaliserar i vissa fall.

Människor verkar även mer ensamma nu för tiden, när det finns krav från alla håll.


   
SvaraCitera