Aviseringar
Rensa alla

Allsvenskan 2011


Ämnesstartare

Vilka lag slåss om guldet 2011?

Lyckas Malmö i Champions League?

Etablerar sig Syrianska FC i Allsvenskan?

Vilka åker ur?

Vilka har värvat bäst under vintern?

Tror starkt på att Malmö slåss om guldet även i år. Helsingborg tappar och slutar på en 5-6 plats medan Elfsborg och AIK hamnar strax ovanför på 3-4 ungefär. Och IFK Göteborg reser sig till en andra plats nästa år.

Mjällby och Gefle trillar ner en division och Trelleborg får kvala mot Örgryte eller Hammarby från Superettan.

Syrianska FC kommer förresten att etablera sig.

Det är mitt tipp. Vad tror ni?


   
Citera

Känns som lite tidigt ännu då de flesta lagen lär hinna byta ut halva spelartruppen till säsongen drar igång. Så jag väntar med tips. Men Malmö kommer inte lyckas i CL men guldet kan de nog vara med och slåss om även nästa år. Även om de skulle tappa ett flertal spelare så finns det att fylla på med underifrån.

Syrianska ser rätt starka ut men de måste fortfarande in med ett par spelare med lite mer allsvensk rutin och sen så beror det ju mycket på hur pass ödmjuka de är inför allsvenskan. De kan inte tro att de kan gå upp och spela samma spel de gjorde i superettan, då åker de direkt. Men det ska bli spännande att se.

Men mer än så vet jag inte än. Lagen har ju knappt börjat handla. De flesta håller på att rensa ut för fullt. Så jag avvaktar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det blir inställt. blir ingen barmark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Men Malmö kommer inte lyckas i CL men guldet kan de nog vara med och slåss om även nästa år

CL blir nog rätt tufft. Men precis som du säger kommer troligtvis Malmö vara där uppe även nästa år. Känns som om dom har hittat en stabilitet i laget med den nya stadion och nya tränare etc.. ett framtida topplag helt klart.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malmö kommer inte till CL, det är säkert

svensk fotboll är på tok för dålig för att nåt lag skulle klara komma dit. får hoppas malmö kan behålla sitt lag iaf. är väl enda sättet ifall ett svenskt lag ska ta sig dit igen, att laget får behålla sina stjärnor

skiter dock i allsvenskan. vill bara ha ett svenskt lag vidare till CL igen


   
SvaraCitera

Swenson:

Men precis som du säger kommer troligtvis Malmö vara där uppe även nästa år.

Ja, där är de nog för att stanna i många år framöver. Borde finnas en hel del talang att plocka utav där nere i Malmöområdet. Den blir de allti bättre på att utnyttja.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

malmö kommer inte till CL, det är säkert

svensk fotboll är på tok för dålig för att nåt lag skulle klara komma dit.

Håller inte med, givetvis är chansen inte särskilt stor men att det är säkert? Kalmar var en hårsmån ifrån att gå vidare för två år sedan, att ett Malmö som kanske får behålla många spelare som utvecklats ännu mer inför kvalet skulle vara chanslösa är struntprat. Det handlar om att ha flyt med lottningen.


   
SvaraCitera

Vilka lag slåss om guldet 2011?

Malmö, Helsingborg, Kalmar, Örebro. Känns inte som att Skånelagen kommer försämras alltför mycket, visst, Lantz har försvunnit men det bör lösa sig, Gerndt vinner skytteligan om han inte säljs i sommarfönstret.

Lyckas Malmö i Champions League?

Beror helt på lottning. Är ju inte ens klart vilka övriga europeeiska lag som går till CL-kvalet.

Etablerar sig Syrianska FC i Allsvenskan?

Ja. Man placerar sig på övre halvan (plats 1-8).

Vilka åker ur?

Allt har ett slut, så även Gefles allsvenska sejour, utöver Gefle blir det svårare. Med risk för att göra Budo upprörd måste jag ändå gissa på GAIS... eller Halmstad.

Vilka har värvat bäst under vintern?

Avvaktar. Vissa klubbar har inte inlett handlandet än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

? Kalmar var en hårsmån ifrån att gå vidare för två år sedan, att ett Malmö som kanske får behålla många spelare som utvecklats ännu mer inför kvalet skulle vara chanslösa är struntprat. Det handlar om att ha flyt med lottningen.

nope handlar inte bara om flyt, en sak om de får tottenham eller juve i kvalet och en annan om de får basel tex. får de juve eller nåt bra lag är det oflyt men får de tex basel så har de en chans men de förlorar ändå eftersom basel är bättre. samma sak går för alla andra lag som kvalar, lag från cypern, slovenien och alla skitländer har bättre lag än oss

malmö kommer inte nå CL.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

men får de tex basel så har de en chans men de förlorar ändå eftersom basel är bättre. samma sak går för alla andra lag som kvalar, lag från cypern, slovenien och alla skitländer har bättre lag än oss

Vad dillar du om? När ett allsvenskt lag är en hårsmån ifrån att nå CL för bara något år sedan, varför är det då så omöjligt för Malmö?

Sluta få Allsvenskan att låta som europas sämsta liga och samtidigt hylla Slovenien. Har du ens lite koll på fotboll vet du att Allsvenskan är klart bättre än den slovenska ligan.

Jag skulle vilja påstå att Basel är oflyt, då det är ett av de bästa lagen Malmö kan få möta. Basel tillsammans med belgiska mästarna skulle jag nog vilja kalla otur i lottningen. Ser dock inte det omöjliga i att Malmö skulle slå ut lag som Sheriff, Zilina, Debrecen, Levski, Aktobe, Hapoel etc.

patrick bateman:

en sak om de får tottenham eller juve i kvalet

Även här visar du att du inte har särskilt bra koll. Malmö kan inte få Tottenham och Malmö kan inte få Juventus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Även här visar du att du inte har särskilt bra koll. Malmö kan inte få Tottenham och Malmö kan inte få Juventus.

jag kollar aldrig på kvalmatcher förutom när bra lag kvalar

och varför kan inte malmö få juve nästa kval?

ClosingTime:

Vad dillar du om? När ett allsvenskt lag är en hårsmån ifrån att nå CL för bara något år sedan, varför är det då så omöjligt för Malmö?

jag har ingen tro på allsvensk fotboll. du kan tro och tycka vad du vill. jag tror inte att vi kommer få se ett allsvenskt lag i CL på flera år.

ClosingTime:

Sluta få Allsvenskan att låta som europas sämsta liga och samtidigt hylla Slovenien. Har du ens lite koll på fotboll vet du att Allsvenskan är klart bättre än den slovenska ligan.

det är den sämsta ligan.

när lag från cypern tar sig till CL men inte lag från sverige så har de ju en bättre liga än oss

ClosingTime:

Ser dock inte det omöjliga i att Malmö skulle slå ut lag som Sheriff, Zilina, Debrecen, Levski, Aktobe, Hapoel etc.

lag som debrecen krossar malmö ifall de möts. och visst malmö kanske slåt ur nåt skitlag i de första rundorna men i sista rundan är det rätt bra lag och lag som malmö inte vinner över


   
SvaraCitera

patrick bateman:

jag kollar aldrig på kvalmatcher förutom när bra lag kvalar

och varför kan inte malmö få juve nästa kval?

Du har inte tillräcklig koll. Kan inte påstå att jag bryr mig om varför.

Malmö kan enbart möta ligavinnare, eftersom man vann ligan.

patrick bateman:

det är den sämsta ligan.

när lag från cypern tar sig till CL men inte lag från sverige så har de ju en bättre liga än oss

Hittar en del fel här. Att ett lag tar sig till CL-gruppspel en gång säger ingenting om ligan, hur bra koll har du på de övriga lagen i ligan?

Samt; ja, cypriotiska ligan har gått bra på sistone, varför skulle den inte kunna göra det? Den har däremot inte i närheten av den nivån allsvenskan hållit under en längre tid, alla länder kan ha uppstickarår.

Och nej, Sverige har inte den sämsta ligan. Att vi inte haft ett CL-lag på länge betyder inte att vi varit chanslösa i resterande Europatävlingar. UEFA-cupen innehåller många lag ifrån länder du nämner, där har både Helsingborg och Elfsborg huserat under senaste åren.

patrick bateman:

lag som debrecen krossar malmö ifall de möts. och visst malmö kanske slåt ur nåt skitlag i de första rundorna men i sista rundan är det rätt bra lag och lag som malmö inte vinner över

Varför skulle Debrecen krossar Malmö? Kalmar tvålade till Debrecen med 3-1 med mängder av chanser till 4-1, innebär detta att Kalmar slår Malmö med, låt säga 6-0?

Folk har en förmåga att toksåga Allsvenskan bara för att den inte är så bra som den varit eller inte lika konkurrenskraftig. Det går ofta till överdrift. Allsvenskan är inte en bra ligan, men den är helt klart slagkraftig mot länder som Portugal, Tjeckien, Polen, Bosnien, Kroatien, Israel och resterande ligor som tenderar att glorifieras över Allsvenskan här i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Du har inte tillräcklig koll. Kan inte påstå att jag bryr mig om varför.

Malmö kan enbart möta ligavinnare, eftersom man vann ligan.

där ser man

har som sagt ingen koll. kollar inte på Cl-kval

ClosingTime:

Och nej, Sverige har inte den sämsta ligan. Att vi inte haft ett CL-lag på länge betyder inte att vi varit chanslösa i resterande Europatävlingar. UEFA-cupen innehåller många lag ifrån länder du nämner, där har både Helsingborg och Elfsborg huserat under senaste åren.

jag fattar inte varför jag bryr mig? jag hatar allsvenskan. jag vill bara se ett svenskt lag nå CL så jag lättare kan se topplag från europa

ClosingTime:

Portugal

portugal????? och jag har ingen koll va? gå och lägg dig för nu tänker jag inte skriva till dig

kommer alltid portugisiska lag till CL och 2004 vann väl porto? eller var det malmö som vann? kommer inte folk som deco, c. ronaldo, figo osv från den portugisiska ligan? är inte portugal ett topplag som kom tvåa i EM 2004 och fyra i VM 2006? och hur många stjänor kommer fårn sverige

fyfan kompis du skämnde nyss ut dig själv

godnatt


   
SvaraCitera

patrick bateman:

har som sagt ingen koll. kollar inte på Cl-kval

Ändå är du så säker på att Malmö inte kan slå de lag du alltså aldrig sett spela. Vattentät logik.

patrick bateman:

är inte portugal ett topplag som kom tvåa i EM 2004 och fyra i VM 2006?

Inte för att vara jobbig, men varför blandar du in landslag i diskussionen?

patrick bateman:

kommer alltid portugisiska lag till CL och 2004 vann väl porto?

Portugisiska ligan är klart bättre än svenska, något annat har jag inte påstått ditt kött. Diskussionen handlade om huruvida Malmö kan ta sig till CL, för det räcker det att Malmö presterar över två matcher mot lag ifrån ligorna jag nämnde. Elfsborg tvålade till Braga (ligatvåa i Portugal förra året) med totalt 4-1, men det antar jag att du hade koll på.

patrick bateman:

fyfan kompis du skämnde nyss ut dig själv

Tusiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en till grej

braga slog ut Sevilla (den dagen ett allsvenskt lag vinner över sevilla är dagen lady gaga blir cool) och braga gjorde bra ifrån sig i sin grupp med lag som arsenal

ClosingTime:

Allsvenskan är inte en bra ligan, men den är helt klart slagkraftig mot länder som Portugal, Tjeckien, Polen, Bosnien, Kroatien, Israel och resterande ligor som tenderar att glorifieras över Allsvenskan här i Sverige.

det där sa du.

"Allsvenskan är inte en bra ligan, men den är helt klart slagkraftig mot länder som Portugal, Tjeckien, Polen, Bosnien, Kroatien, Israel"

ClosingTime:

Inte för att vara jobbig, men varför blandar du in landslag i diskussionen?

för att spanska ligan är bäst i världen och för att spanien är bästa landslaget. fattar du? sverige suger och det gör också allsvenskan


   
SvaraCitera