Aviseringar
Rensa alla

allt är så tomt


Ämnesstartare

Hare krishna!
Allt är så tomt. det finns bara tomhet. Du är tom. Jag är tom. Det är tomt. INGENTING FINNS MEN ÄNDÅ SÅ FINNS ALLT.
Allt är ett med allt.
One day some weeks after I sat with my computer and listened to the Buddhist Heart Sutra. I hadn?t done proper meditation for a while because that?s what happens when you start to meditate. You will have a great amount of obstacles in your practise.

So I was listening to the Heart Sutra in Sanskrit. It was about five minutes long. After listening to the sutra I closed my eyes and had a great experience many of you people never will experience in your life.

I saw a black and white picture of Buddha?s face and everything was so empty, just empty but also very happy. I can?t explain it in words. It was just empty. Just when I had this emptiness it just disappeared. I loved this experience so I wanted it back. I closed my eyes again but I just wouldn?t come. My mind tried to get i back, but as you know it must be beyond the mind.
vAD TYCKS?


   
Citera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

[smile]

[ops]bolo!!


   
SvaraCitera

Paarak:

After listening to the sutra I closed my eyes and had a great experience many of you people never will experience in your life.

I saw a black and white picture of Buddha?s face and everything was so empty, just empty but also very happy.

ungefär samma sak hände mig när jag käkade svamp, jag såg en svart-vit bild av gud i taket... jag bad honom dra åt helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paarak:

Du är tom. Jag är tom.

Jag? nej. Men du verkar tom i huvudet[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paarak:

Allt är så tomt. det finns bara tomhet. Du är tom. Jag är tom. Det är tomt. INGENTING FINNS MEN ÄNDÅ SÅ FINNS ALLT.
Allt är ett med allt.

Hur vet du då nånting om det? Hur vet vi att du har rätt? Vart kom universum ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

ungefär samma sak hände mig när jag käkade svamp, jag såg en svart-vit bild av gud i taket... jag bad honom dra åt helvete

men jag såg sanningen för ett ögonblick.

Jim Floyd:

Jag? nej. Men du verkar tom i huvudet[bigsmile]

When we speak, we want to say something sweet, but we don’t say something sweet because something is ordering us from deep down to say something unkind. We want to open our hearts to people, but we can’t do it, because we are being ordered around by the sufferings we have concealed deep in our consciousness.
- Thich Nhat Hanh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paarak:

When we speak, we want to say something sweet, but we don’t say something sweet because something is ordering us from deep down to say something unkind.

näääj, jag tycker bara att du är knäpp[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jim Floyd:

näääj, jag tycker bara att du är knäpp[smile]

du får tycka vad du vill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paarak:

du får tycka vad du vill!

inte bara jag...[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

ungefär samma sak hände mig när jag käkade svamp, jag såg en svart-vit bild av gud i taket... jag bad honom dra åt helvete

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis! (orkade inte läsa mer än en mening.)


   
SvaraCitera

Excubitor:

Vart kom universum ifrån?

Vår skapargud Brahma skapade universum ur det Kosmiska Ägget!

http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_egg
http://en.wikipedia.org/wiki/World_egg

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera