Aviseringar
Rensa alla

Allt försvinner


Ämnesstartare

Jag har i många år blivit utsatt för mobbning och mått psykiskt dåligt. Och på senaste tiden känner jag att hela jag börjar ge upp allt. Men alla säger att det kommer bli bra snart, men vad innebär snart? Jag vågar inte och kan inte gå ut på offentliga platser. Jag är rädd att jag ska se dom och när dom ser mig så tar dom kort och skrattar, spionerar och jag får inte har något för mig själv. Vågar inte gå på min 6åriga lillebrors träningar, eller gå och handla eller äta mat på skolan vid olika tidpunkter.


   
Citera
05 Hbg

Ska säga dig att detta är inte okej alls. Du får gärna skriva till mig privat så hjälper jag dig. Just att bli mobbar är fruktansvärt och inga bart/tonåringar ska utsättas för det.


   
SvaraCitera
L Y S

En tonåring : Jag har i många år blivit utsatt för mobbning och mått psykiskt dåligt. Och på senaste tiden känner jag att hela jag börjar ge upp allt. Men alla säger att det kommer bli bra snart, men vad innebär snart? Jag vågar inte och kan inte gå ut på offentliga platser. Jag är rädd att jag ska se dom och när dom ser mig så tar dom kort och skrattar, spionerar och jag får inte har något för mig själv. Vågar inte gå på min 6åriga lillebrors träningar, eller gå och handla eller äta mat på skolan vid olika tidpunkter.

Hej, får du någon hjälp av kurator eller någon annan på skolan? Du ska inte behöva ha det såhär med mobbingen. Ledsen


   
SvaraCitera

Hej jag finns om du vill prata. Jag känner flera personer som har blivit utsatt för mobbning och trakasserier. Och har alltid varit ett svart får. Och det med att det blir bättre är sant och det är dumt att bara ta slut på allt genom ett snesteg. Allt blir bättre men det är bättre att prata med någon om det. Jag vet att det kan va svårt men du kmr må bättre av det


   
SvaraCitera

Är du i kontakt med en psykolog?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stanislavdenstore:
Är du i kontakt med en psykolog?

Nej


   
SvaraCitera

En tonåring :

Nej

Det borde du verkligen vara, när du mår så dåligt.
Jag uppmanar dig att söka dig till personal på din skola (säg en skolsköterska, eller kurator) som kan erbjuda samtalsstöd, eller rentav remittera dig till en BUP-mottagning.  Och om det alternativet inte finns så bör du gå vägen genom en vårdcentral.

Du skulle också kunna remittera dig själv genom en egen vårdbegäran till BUP.

Hur som helst, ta upp det här med dina föräldrar! Du ska inte behöva lida i tystnad Icke!


   
SvaraCitera

En tonåring :
Jag har i många år blivit utsatt för mobbning och mått psykiskt dåligt. Och på senaste tiden känner jag att hela jag börjar ge upp allt. Men alla säger att det kommer bli bra snart, men vad innebär snart? Jag vågar inte och kan inte gå ut på offentliga platser. Jag är rädd att jag ska se dom och när dom ser mig så tar dom kort och skrattar, spionerar och jag får inte har något för mig själv. Vågar inte gå på min 6åriga lillebrors träningar, eller gå och handla eller äta mat på skolan vid olika tidpunkter.

"Men alla säger att det kommer bli bra snart, men vad innebär snart?" = Ingen vet.

"Jag vågar inte och kan inte gå ut på offentliga platser" = Precis som jag då.

Jag har kommit undan grov mobbning, men jag har mått psykiskt dåligt sen tonåren.

Självmord skulle inte hjälpa dig och ingen vet vad som händer efter döden, kanske är det något värre som kommer få dig att ångra din självmord.

Mitt råd att du tydligt börja prata med någon som du litar på och fortsätter därifrån.


   
SvaraCitera

En tonåring :
Jag har i många år blivit utsatt för mobbning och mått psykiskt dåligt. Och på senaste tiden känner jag att hela jag börjar ge upp allt. Men alla säger att det kommer bli bra snart, men vad innebär snart? Jag vågar inte och kan inte gå ut på offentliga platser. Jag är rädd att jag ska se dom och när dom ser mig så tar dom kort och skrattar, spionerar och jag får inte har något för mig själv. Vågar inte gå på min 6åriga lillebrors träningar, eller gå och handla eller äta mat på skolan vid olika tidpunkter.

Du borde säga till en lärare på din skola att du blir förföljd och illa behandlad. De får inte ta foton på dig och trakassera dig, det borde du i princip anmäla till polisen, åtminstone om skolans åtgärder inte fungerar. Det är inte okej att de behandlar dig eller någon annan såhär.


   
SvaraCitera