Aviseringar
Rensa alla

Allt levandes diverse "förmågor"


Ämnesstartare

Genius GZA:

Vad skulle ni valt för attribut?

Lossa svansen vid fara skulle ju vara något[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Ey vi har tummar! [cool]

Har väl apor me 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Har väl apor me 😮

Inte sådana bra som vi! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Inte sådana bra som vi! [no-no]

De har bättre o_o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

De har bättre o_o

Faktiskt inte. De har för långa fingrar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Faktiskt inte. De har för långa fingrar!

Deras går o böja bak mkt mer än våra :> För att de ska kunna klättra i träd osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Deras går o böja bak mkt mer än våra :> För att de ska kunna klättra i träd osv.

Ja fast de är dåliga när det kommer till att hålla typ verktyg. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Ja fast de är dåliga när det kommer till att hålla typ verktyg. [wink]

Våra är dåliga för att klättra i träd 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Våra är dåliga för att klättra i träd 😉

Jag kan missan klättra i träd! Men varför klättra när jag kan hålla i en motorsåg? ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Jag kan missan klättra i träd! Men varför klättra när jag kan hålla i en motorsåg? ;>

Jag får ingen mat eller skydd när ja håller en motorsåg 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Jag får ingen mat eller skydd när ja håller en motorsåg 🙁

Motorsåg skyddar mot det mest! [no-no] Sen kan du ju typ såga ner äppelträd så får du mat ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Motorsåg skyddar mot det mest! [no-no] Sen kan du ju typ såga ner äppelträd så får du mat ;>

Fan vad värdelöst ju. Sågar jag ner det kommer det inte fortsätta växa äpplen ju och motorsåg fungerar endast som skydd på nära håll :<


   
SvaraCitera

Jag gilalr diskussionen!

Genius GZA:

Vad skulle ni valt för attribut? Människans är förresten utvecklat och komplext psyke, enligt mig. Vi är rätt svaga fysiskt jämfört med många djur.

Vi kan hoppa högt. vi kan bända och stretcha kroppsdelar mycket mer än vad i tror. Testa att stretcha igenom hela din kropp innan du går och sover / efter en aktivitet. Så får du se, hur mycket du förbättrar din vighet. Vi kan stå på händer. Vi kan inte tappa eller färga kroppsdelar.

ohYEA_:

Det är ju det.. Man undrar ju om det är något "speciellt" som vi har. Eftersom vi faktiskt kan tänka logiskt och analysera så kan vi ju tänka lite längre, men inte överlägsna på det sättet. Finns väldigt många smarta djur på flera olika sätt, och man blir nästan bara förvånad av att höra det.

Vi kan göra film om när andra människro ahr sex med varandra. Det är vi ensamma om i djurriket. wow! Jag känner mig unik nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Fan vad värdelöst ju. Sågar jag ner det kommer det inte fortsätta växa äpplen ju och motorsåg fungerar endast som skydd på nära håll :<

Du sprider frön så det kan växa ny träd och undertiden sågar du ner andra träd ;> De flesta sakerna brukar behöva komma nära för att kunna skada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Du sprider frön så det kan växa ny träd och undertiden sågar du ner andra träd ;> De flesta sakerna brukar behöva komma nära för att kunna skada.

Träd behöver decennium för att växa... Efter 5 träd som ja sågat ner finns det nog ingen plats för att ett nytt ska växa. 😉
Men jag är inte lika smidig som de "sakerna", speciellt inte med en motorsåg i handen.


   
SvaraCitera