Aviseringar
Rensa alla

Allt om Downhill


Ämnesstartare

Tjena, ser att det inte finnes någon DH tråd här så jag skapar en nu :p

För er som inte vet // Info.
-----------------------
Downhill är en tävlingsgren inom mountainbike som går ut på att cykla ned för ett berg längs en markerad bana på kortast möjliga tid. Sporten kallas ofta för cyklingens störtlopp, en liknelse till den alpina skidåkningsgrenen. Banorna består i huvudsak av naturliga hinder såsom stenpartier, rotsektioner, feldoserade svängar på gräs och annat. Men byggda ingredienser som hopp, dropp, doserade kurvor (berms) är även vanliga

Image


   
Citera

"Bank och sparande". Okej.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Bank och Sparande


   
SvaraCitera

Weehooo, Downhill-tråd! Jag cyklar det och tycker det är fantastiskt. Kollade du på Red Bull Rampage 2012 som precis live streamades från deras hemsida? Sjukt grymma killar alltså. Skulle gett vad som helst för att fått vara där på plats!

Sjukt kul även att min favorit åkare vann, Kurt Sorge! Men gick ju desto sämre för Martin Söderström som krashade båda sina åk. Synd då han var den ende svensken men grymt starkt jobbat ändå. Alla dem där killarna är ju helt otroliga!


   
SvaraCitera

jag brukar gå i nedförsbackar rätt ofta. räknas det? [smile]


   
SvaraCitera

Birgrrr:

jag brukar gå i nedförsbackar rätt ofta. räknas det?

Haha, mja. Det är väl äventyrligt så sitt sätt men inte i närheten av Downhill cykling, haha. 😉 Kolla videon om du vill, sjukt grymma killar.


   
SvaraCitera

Provade på töcket där mountainbikande i Sälen för x antal år sedan, krävde cpmycket koncentration men kul var det. Fick tyvärr inga respektingivande ärr av det så sen dess har jag inte tyckt det varit värt att prova igen.


   
SvaraCitera

dazed:

Provade på töcket där mountainbikande i Sälen för x antal år sedan, krävde cpmycket koncentration men kul var det. Fick tyvärr inga respektingivande ärr av det så sen dess har jag inte tyckt det varit värt att prova igen.

Ja, jo koncentrationen måste alltid vara på topp i den här sporten vilket kan bli rätt frustrerande men det är en sjukt rolig utmaning också. Haha, man kan väl inte få allt men jag tycker det ska testa på igen och denna gången i Åre istället! 🙂


   
SvaraCitera

Maximilliam:

Ja, jo koncentrationen måste alltid vara på topp i den här sporten vilket kan bli rätt frustrerande men det är en sjukt rolig utmaning också. Haha, man kan väl inte få allt men jag tycker det ska testa på igen och denna gången i Åre istället! 🙂

Jo visst det är ju intressant att sätta sitt liv i händerna på sin egen förmåga, det tycker jag, manligare än hembränt och fältartilleri kombinerat. Är ju jävligt smidigt att åka upp i skidliften osv tycker jag också, så kanske. Vadå är det extra bra i Åre?


   
SvaraCitera

dazed:

Jo visst det är ju intressant att sätta sitt liv i händerna på sin egen förmåga, det tycker jag, manligare än hembränt och fältartilleri kombinerat. Är ju jävligt smidigt att åka upp i skidliften osv tycker jag också, så kanske. Vadå är det extra bra i Åre?

Ja, och se vad psyket klarar av också. De flesta utmaningarna man utsätter sig för sitter bara i huvudet, det gäller att köra på känsla och att våga! Ja, det är grymt härligt. Sitta uppe i liften, kolla ut på naturen och bara känna lugnet före stormen innan man kör gärnet ner för berget.

Ja, Åre är ett mycket bra ställe för Downhill. Leder för alla smaker och kapaciteter samt har Åre Bikepark blivit utnämnd till norra Europas bästa Downhill område. Så självklart rekommenderar jag det om du skulle vilja testa igen! Visst kostar Downhill en slant när man ska hyra men det är inte så konstigt när cyklarna kostar en smärre förmögenhet. Det är ju inga kärringcyklar direkt! Men hur som helst, det är en grymt rolig sport och ställer verkligen sinnena på prov.


   
SvaraCitera