Aviseringar
Rensa alla

Allt om iPhone 4G


Ämnesstartare

FreeWay89:

Det är tillräckligt illa för att det ska förtjänas bojkott ja.
Trött på den här appledyrkan.

Apple är elaka och idioter på många sätt och vis och gör en del saker som är… skräp. Typ MacBooken i plast. Time Capsule som dör är ett skämt och AppleTV är skräp utanför USA. Däremot så tycker jag att det är lite pinsamt att man sitter och gnäller över en liten sak som är lätt att stå ut med. SE-telefoner glappar som fan, hela högen. Jag vet inte hur de kom på att sätta minneskorten som de sitter, eller de absurda jävla kontakterna som också glappar…

iPhone är en bra produkt, och att sitta driva upp en massa anti-Apple över den och andra saker är ju fånigare än att vara Apple-fanboy. Då är man ju faktiskt aktiv anti-Apple-boy, och det är om något mer patetiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

gillar bara Iphone i sig.

Tror jag säkert att det är en bra mobil med. Dock förstår jag inte hur eftergångaren blir sämre än föregångaren [chocked]

Jag menar antennproblem låter så jäkla 1998 och istället för att beklaga sig och säga ''Sorry vi tar tillbaka dom och fixar dom - free of charge'' så säger dom ''äh sätt en bit tejp på så löser det sig'' *klapp på axeln*.

Hampie:

iPhone är en bra produkt, och att sitta driva upp en massa anti-Apple över den och andra saker är ju fånigare än att vara Apple-fanboy. Då är man ju faktiskt aktiv anti-Apple-boy, och det är om något mer patetiskt.

Här handlar det inte om att vara anti-apple. Jag är anti fanboys som enbart ser ett namn eller en produkt och håller stenhårt i den, vad det än handlar om.

Gör Apple, Microsoft eller fucking Denver bort sig så får de ta att de failat istället för att folk ska vara ignoranta inför en dålig produkt.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tror jag säkert att det är en bra mobil med. Dock förstår jag inte hur eftergångaren blir sämre än föregångaren

Iphone 4 har bättre mottagning än andra mobiler, bara att det finns en defekt i att man inte får lägga sin hud över skaran längst ner till vänster.

Men ja, antennproblemet är cp, jag håller med dig, säger inte emot där. Alla mobilföretag gör cpmisstag. HTC använder en touchgrejj från 50-talet typ, (överdriver blabla). Samsung dissade att lägga in en LED lampa på Galaxy S. Iphone har lite problem med antennen. Alla 3 av dessa är väldigt små problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Alla 3 av dessa är väldigt små problem.

Beror på hur man ser det.
Tycker ändå att det är klantigt med en sån basgrej att man ska kunna hålla i mobilen.

De får helt enkelt fixa det, annars sjunker trovärdigheten ialla fall för mig.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Beror på hur man ser det.
Tycker ändå att det är klantigt med en sån basgrej att man ska kunna hålla i mobilen.

De får helt enkelt fixa det, annars sjunker trovärdigheten ialla fall för mig.

Å andra sidan så kan man fixa Iphone 4as defekt. Det kan man inte med de andra två. Vilket gör att jag ser det som det minsta problemet av de 3.

De kommer fixa det, måste de göra, apple kommer nästan dö annars. Frågan är vad det kommer göra åt alla som redan köpt den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Frågan är vad det kommer göra åt alla som redan köpt den.

Ja som sagt då får väl erbjuda gratis lagning/utbyte annars är det ju sjukt.


   
SvaraCitera

Hampie:

Visa mig en produkt som har en lika bra eller bättre skärm.

Ja förlåt, självklart har den en jättefin skärm som är helt fantastisk. Synd bara att den sitter på nånting som inte ens klarar av multitasking.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja förlåt, självklart har den en jättefin skärm som är helt fantastisk. Synd bara att den sitter på nånting som inte ens klarar av multitasking.

Det är som att sminka en gris [wink]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ja som sagt då får väl erbjuda gratis lagning/utbyte annars är det ju sjukt.

Lär nog inte hända, tror inte något företag hade gjort de i deras sits.

aristoteles:

Ja förlåt, självklart har den en jättefin skärm som är helt fantastisk. Synd bara att den sitter på nånting som inte ens klarar av multitasking.

iOS4as multitasking duger gott och väl för de flesta. Känner man att det inte duger då köper man inte en Iphone helt enkelt.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Det är som att sminka en gris [wink]

Ska jag vara ärlig så tycker jag att iphone 4 verkar ok. Hade dom haft ett normalt pris på skiten så hade det kunnat vara en halvvettig produkt. Jag skulle föredra nokia n900, så mycket bättre på så många sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ska jag vara ärlig så tycker jag att iphone 4 verkar ok. Hade dom haft ett normalt pris på skiten så hade det kunnat vara en halvvettig produkt.

Sure men palla att för det priset få något halvdant.
Det brukar vara att man får vad man betalar för. Inte i det här fallet...


   
SvaraCitera

Min mobil är väldigt många år gammal nu och det är dags för en ny. Blir troligtvis en Iphone nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ganska sugen, men skulle aldrig förmå mig. Har redan en 3GS 16GB och med iOS4 kan jag lira Spotify i bakgrunden, så jag är liksom nöjd på alla plan redan.

Om nåt/några år lär jag väl säkert byta mobil i nåt okontrollerat spending spree och det lär bli en iPhone igen.

Jag är nöjd med allt utom batteritiden, speciellt i och med iOS4.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Sure men palla att för det priset få något halvdant.
Det brukar vara att man får vad man betalar för. Inte i det här fallet...

Det är problemet, dom tar betalt som om produkten vore nyskapande och helt awesome, medans det är en medioker halvdan pryl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det är problemet, dom tar betalt som om produkten vore nyskapande och helt awesome, medans det är en medioker halvdan pryl.

Menar det. Sedan gör dom så att mobilen måste bytas ut ungefär varje år. Typ som att de måste börja med utgångsdatum på grejerna.

Nej som sagt tycker att lojaliteten för sånna här produkter är alldeles för stark. Jag skiter i vilket märke det är på min mobil. Har haft typ alla märken utom just Apple. Bara de gör sin funktion och är av ett bra pris så köper jag dom.

Men bojkottar alla som ''fuskar'' som jag märkt sonyericsson gjort en del på sisstone.


   
SvaraCitera