Aviseringar
Rensa alla

Alltid rädd och stressad.


Ämnesstartare

Jag vet inte vad de är med mig. Är är alltid stressad eller rädd. Läkarna visste inte vad de kunde vara. Har tagit blodprover, pratat med läkare som inte har en aning om vad jag har. Jag vill liksom fly från allting. Har väldigt svårt att slappna av, till och med på semestern, när man inte har något att vara stressad för. Jag tror det är hormoner eller något liknande. Allt i kroppen är normalt, hjärtat,blodtrycket,pulsen.

Någon som känner igen sig?


   
Citera

det kan vara stress, man behöver inte alltid vara stressad över helt uppenbara saker


   
SvaraCitera

du kan ju tala om det med en psykolog också. dem borde ju iaf kanske kunna ge ett nästan rättvisande svar


   
SvaraCitera

JMartinH:

Någon som känner igen sig?

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Vad händer i ditt liv just nu?


   
SvaraCitera

Stress, psykiskt. Gå till en psykolog/kurator/någon annan vuxen. Det är mitt råd. Det måste vara något du är stressad över så att säga, men det vet du bäst själv vad det är.


   
SvaraCitera

Låter som mej, en period tog jag inte ens av mej skorna när jag sov, tittar alltid efter flyktvägar, tror det värsta om alla, osv....

Men det om prover, det påverkar inte sådant, det är psykiskt.
(Det skulle vara överfunktion i köldkörteln som kan ge samma symtom som panikångest)


   
SvaraCitera

Nej, men tagga ner lite. Min kompis är likadan. Vågar inte vara ensam hemma, för hon får spunk - tror hon ska bli besökt av ryska maffian. Och hon bor granne med ett ålderdomshem i ett trevligt villaaområde likzom.


   
SvaraCitera

socialfobi? lite lätt kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Hur gammal är du?

15

YaBasta:

socialfobi? lite lätt kanske?

Kanske, har svårt att umgås med folk, man vill ju umgås. Men jag har svårt för det, vet inte varför [sad]


   
SvaraCitera

Det låter ju inte alls bra [sad]. Är ditt liv oorganiserat eller kaotiskt? Vet du vad du vill? Är du nöjd med din situation? Dessa saker påverkar nog mycket...

Du kanske kunde ta och sätta dig ned någon kväll och bara försöka gräva djupt i dig själv, tänka över vad orsaken är och därefter lägga planer för att åtgärda det [smile]. Då orde stressen försvinna.


   
SvaraCitera

JMartinH:

Har väldigt svårt att slappna av, till och med på semestern, när man inte har något att vara stressad för.

[party]


   
SvaraCitera

JMartinH:

15

Hormoner. [smile] Gissar jag stenhårt på. [smile]


   
SvaraCitera

JMartinH:

Kanske, har svårt att umgås med folk, man vill ju umgås. Men jag har svårt för det, vet inte varför [sad]

hmm... skulle nog tippa på socialfobi eller dåligt självförtroende


   
SvaraCitera

är själv alltid rädd och ofta stressad, så stressad att jag ibland inte orkar reagera
Så fort jag är själv hemma grips jag av panik och kan inte slappna av, detta händer mest om kvällarna
hemskthemskthemskt
tror det har med gener att göra, hur lätt man har för att bli psykiskt rubbad.
hur svag man är?

fast, vi kanske är rädda för olika saker.


   
SvaraCitera