Aviseringar
Rensa alla

Alltid sjuk vid mens?


Ämnesstartare

Hej, så länge jag kan minnas har jag haft detta problem att alltid bli väldigt sjuk när jag får mens.. Nu sitter ja här med influensa och såg i morse att jag fått mens..

Sist jag hade mens blev jag också sjuk med hög feber och halsont. Tidigare mensveckor har ja också insjuknat med feber och varierande halsont och magproblem. Detta är extremt jobbigt.. fast jag får vara tacksam att ja iaf inte får mens mer än en gång var tredje månad..

Varför är det såhär? Och finns det fler med detta problem eller är jag nåt extremfall? :/


   
Citera
Ämnesetiketter

du kasnke borde gå till en läkare och se så det inte är någpt allvarligt fel?

får så kraftig värk att jag kräks och kallsvettas när jag får mens men har inte kollat upp det.. kanske borde


   
SvaraCitera

Brukar bli förkyld i samband med mens, men inte varje gång.
Får även magproblem, fast det har ju med hormoner att göra.

Du får nog rådfråga en läkare.


   
SvaraCitera

blir också ofta sjuk när jag får mens
är lite irriterande faktiskt, som om det inte räckte med extrem värk liksom, så ska man dessutom bli sjuk...


   
SvaraCitera

Har fått feber i samband med mens, de senaste gångerna.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

får så kraftig värk att jag kräks och kallsvettas när jag får mens

mm får rejält smärta i ryggen/nacken också.
mens1 förstör mitt liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar också bli sjuk vid mens, halsont och 39-40 grader feber som brukar vara i nästan en hel vecka. Har blivit mycket bättre nu dock när jag har börjat ta kostillskott som zink, järn, magnesium och b-vitamin. Så från att bli sjuk varje månad har det nu gått ner till varannan eller var tredje månad 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saraa92:

fast jag får vara tacksam att ja iaf inte får mens mer än en gång var tredje månad..

Du tar alltså något p-piller? Det kanske är det som är felet? Jag vet ju inte. Uppsök läkare istället.
Dold text: UM är egentligen ingen läkarmottagning[cute]


   
SvaraCitera