Aviseringar
Rensa alla

alltid tjejer som klagas på


kul att reta tjejer för dom grinar så lätt [crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Olalala

[sad]


   
SvaraCitera

Oväntad:

kul

Oväntad:

kamp

Oväntad:

för

Oväntad:

tjejer

Oväntad:

emot

Oväntad:

kvalen


   
SvaraCitera

Fagerjärn:

Oväntad: kul
Oväntad: kamp

jävligt kul fan


   
SvaraCitera

Oväntad:

jävligt kul fan

Mm.


   
SvaraCitera

NEMO:

TJEJER ÄR MER UTSEENDEFIXERADE ÄN KILLAR.

Vad har det med saken att göra, jag säger att det inte bara är tjejer som är utsatta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att vår främsta uppgift länge varit att se vackra ut, vara goda döttrar som sedan blir goda fruar? Min teori alltså. För kvinnor genom tiderna har det länge funnits ouppnåeliga ideal, hora eller madonna, o.s.v. och vi accepterar mycket dumt eftersom vi räknats till det svagare könet. Med det säger jag inte att utseendepress inte finns på killarna också och att inte en ung kille idag kan ha det tufft på många vis, men jag känner som du att det nog i många fall är värre att vara tjej. Jag försöker just nu hitta en bok jag vill tipsa dig om, har bara glömt titeln [shake] meen kommer tillbaka om jag hittar den [smile].


   
SvaraCitera

Plyvert:

Vad har det med saken att göra, jag säger att det inte bara är tjejer som är utsatta

det var min åsikt[confused]


   
SvaraCitera

factorygirl:

hur fan kommer det sig att tjejer är dom som är utsatta?

För att det är ni som gnäller och bryr er alldeles för mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

För att det är ni som gnäller och bryr er alldeles för mycket

Gillar den kille som kan säga så och samtidigt inte klagar över tjejers utseende eller gillar "Fröken Sverige"/ "Top model", isf [y] från mig!


   
SvaraCitera

lovely_odd_luna:

Gillar den kille som kan säga så och samtidigt inte klagar över tjejers utseende eller gillar "Fröken Sverige"/ "Top model", isf [y] från mig!

Du kan nog ge mig en "[y]" i sådana fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Du kan nog ge mig en "[y]" i sådana fall

Yeyy [bigsmile]


   
SvaraCitera

Zittam:

Det är tjejer som utsätter tjejer för detta i huvudsak.

Du skulle bli förvånad om du fick veta hur lite vi män kan bry oss om erat utseende eller hur "perfekta" ni är.

Fuck, allt vi vill ha är en människa att ventilera till lite då och då, nån att krypa ned hos under täcket och någon att lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror snarare det är pga att tjejer är mer lättpåverkade av andras åsikter, vilket kan bero på dåligt självförtroende.
det finns nog killar som är missnöjd med ngn kroppsdel men tror inte dessa oroar sig på den massivt höga nivå tjejer gör.
tjejer i sig borde skärpa sig, stärka sitt självförtroende, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

i skolan behandlas killar sämre än tjejer.

vad grundar du det på?
jag tror själv att tjejer o killar behandlas lika illa men på olika sätt.


   
SvaraCitera