Aviseringar
Rensa alla

Alltså det här med feminism


Ämnesstartare

dazed:

Ja Gud bevare oss väl! Vi måste skilja på folk och folk annars kan det ju bli rättvist för bövelen. Feminism är förövrigt så pass utbrett idag att du inte kan prata om din retarderade schablonbild, det är lite som att säga att demokrater är folk i hampakläder med Björn Afzeliusbrillor - demokrati är sååååå 1900-tal.

hehe. Men skrev ju att rättvist är bra, männskliga rättigheter är bra och tjao feminism i viss mån är bra (rättvist mellan könen). 
Min "retarderade schablonbild" är nog en typisk feministhatarbild skulle jag tro. Men hör och häpna, hatar faktiskt inte feminister, bara ifrågasätter och funderar kring hela fenomenet. Din bild av demokrater får du så gärna ha om du vill. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe:
Suck. Pappskalle. 

Okej, det bidrog ju inte så mycket till disskusionen. Nått mer du vill säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
ja många har den stereotypen nej alla feminister är inte håriga flator

Tack, raka svar gillas. Så varför tror du att många har den bilden? Några tankar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vara feminist innebär att man är vilsen och försöker vara nåt man bara inte klarar av. För det finns fysiska gränser som kvinnor inte kan överskrida. Det är MENINGEN att kvinnor ska stanna i köket, tvätta och passa barn medan männen knegar och vistas i trafiken. Något annat funkar inte. Förutom det så blir feminister fula. FULA!! Vad har jag för nytta av min snygghet om jag ändå bara måste knulla såna där apmänniskor. Ingen!


   
SvaraCitera

Gr0dan:

Tack, raka svar gillas. Så varför tror du att många har den bilden? Några tankar?

................................................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

För att du inte kan följa den fullt ut va?

nej, för att den är idiotisk och begränsar både män och kvinnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gr0dan:

Okej, det bidrog ju inte så mycket till disskusionen. Nått mer du vill säga?

nä, det är bra så.


   
SvaraCitera

Nachac: Tja, till att börja med kan du ju ta dig en funderare över ifall alla feminister, eller majoriteten, är butchflator med piercing i näsan som hatar män.

Du har en pinne så långt upp i din besserwisser-aspiestjärt att pinnen sticker fram ur din mun och således kan användas som en slags isbrytare eller partytrick på fester för socialt efterblivna individer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej, för att den är idiotisk och begränsar både män och kvinnor

Kvinnor ÄR begränsade! Där deras gräns går tar mannen över, naturens lag. Därför det finns manligt och kvinnligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Att vara feminist innebär att man är vilsen och försöker vara nåt man bara inte klarar av. För det finns fysiska gränser som kvinnor inte kan överskrida. Det är MENINGEN att kvinnor ska stanna i köket, tvätta och passa barn medan männen knegar och vistas i trafiken. Något annat funkar inte. Förutom det så blir feminister fula. FULA!! Vad har jag för nytta av min snygghet om jag ändå bara måste knulla såna där apmänniskor. Ingen!

Aha. Jag förstår


   
SvaraCitera

Knegaren:
Att vara feminist innebär att man är vilsen och försöker vara nåt man bara inte klarar av. För det finns fysiska gränser som kvinnor inte kan överskrida. Det är MENINGEN att kvinnor ska stanna i köket, tvätta och passa barn medan männen knegar och vistas i trafiken. Något annat funkar inte. Förutom det så blir feminister fula. FULA!! Vad har jag för nytta av min snygghet om jag ändå bara måste knulla såna där apmänniskor. Ingen!

hahahahahahhaha du är så rolig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej, för att den är idiotisk och begränsar både män och kvinnor

Och den manliga könsrollen är? Du menar att män tar för mycket plats från kvinnor? Jag kan hålla med om att många kan förbättra sig på sådant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Kvinnor ÄR begränsade! Där deras gräns går tar mannen över, naturens lag. Därför det finns manligt och kvinnligt.

vad är det för gräns du pratar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe:

nä, det är bra så.

Asså nu blev jag ju nyfiken när du skrev så. Du kan ju inte komma och kalla nån pappskalle utan att förklara. Hur ska jag annars förbättra mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gr0dan:

Och den manliga könsrollen är? Du menar att män tar för mycket plats från kvinnor? Jag kan hålla med om att många kan förbättra sig på sådant. 

att det är okej att våldta, att förtrycka och att tycka att det är fel med kvinnlig sexualitet, att ta plats, att ha hård ton, att slåss, att bråka.


   
SvaraCitera