Aviseringar
Rensa alla

Alltså det här med feminism


Ämnesstartare

Knegaren: Då vet du inte hur det är...SÅ GE FAN I ATT DÖMA MIG!!

har inte dömt dig mer än att påpeka att du kör olagligt och att det är den typen av körning som leder till trafikolyckor. presenterar bara fakta, ej värdeomdömen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

har inte dömt dig mer än att påpeka att du kör olagligt och att det är den typen av körning som leder till trafikolyckor. presenterar bara fakta, ej värdeomdömen.

Körkortet ryker inte förrän du kör 30 för fort. Eller om det var 29. Tills dess är väl alla mer eller mindre olagliga. Tillochmed lagens väktare själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Körkortet ryker inte förrän du kör 30 för fort. Eller om det var 29. Tills dess är väl alla mer eller mindre olagliga. Tillochmed lagens väktare själv.

om du kör 1km/tim för snabbt på 110-väg får du böta 1500 spänn.
så det är fortfarande olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

om du kör 1km/tim för snabbt på 110-väg får du böta 1500 spänn.
så det är fortfarande olagligt.

Men då är ju ALLA olagliga! Endast en feminist eller miljömupp börjar tjura över en sån sak. Inte lagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren: Men då är ju ALLA olagliga! Endast en feminist eller miljömupp börjar tjura över en sån sak. Inte lagen.

fan har feminism med trafikförseelser att göra ?

sade han och avslutade diskussion om trafiskförseelser i feministtråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

fan har feminism med trafikförseelser att göra ?

sade han och avslutade diskussion om trafiskförseelser i feministtråden.

Och så återgick vi till det ursprungliga ämnet: feminism! Krossa feminismen!


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

Knegaren:

Vad står du för då?

Feminism utan ett klass är helt meningslöst enligt mig. Jag har mer gemensamt med arbetarmän än vad jag har med överklasskvinnor. Därför bryr jag mig också bara om att bekämpa sexism i den egna klassen - jag gräver där jag står. Jag motsätter mig det mesta som pressar in människor i könsstereotyper, så väl kvinnor som män. Det är för jävligt att kvinnor förväntas vara smala/kåta/snygga precis som att det är lika för jävligt att män ska vara biffiga och inte visa känslor. Jag tycker inte att det är viktigt vad man kallar sig utan det är vad man gör i praktiken som spelar roll. Bara för att man är feminist behöver man inte vara vettig i mina ögon och jag ser inte heller att man har någonting gemensamt bara för att man är kvinna mer än att man har samma sak mellan benen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeme:

Det är för jävligt att kvinnor förväntas vara smala/kåta/snygga

varför? bra att vara dessa saker ju


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

df rqp:

varför? bra att vara dessa saker ju

Klart man får vara det om man vill, det är ju bara det att alla inte tycker att det är deras grej. Många känner skuld för att de inte lever upp till kraven och det är dåligt. Alla har inte strl 32, ett modellansikte och vill knulla hela dagarna och då ska man slippa pressen att se ut/vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeme:

Klart man får vara det om man vill, det är ju bara det att alla inte tycker att det är deras grej. Många känner skuld för att de inte lever upp till kraven och det är dåligt. Alla har inte strl 32, ett modellansikte och vill knulla hela dagarna och då ska man slippa pressen att se ut/vara så.

vad ska vi göra åt det hrä problemet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeme:

Feminism utan ett klass är helt meningslöst enligt mig. Jag har mer gemensamt med arbetarmän än vad jag har med överklasskvinnor. Därför bryr jag mig också bara om att bekämpa sexism i den egna klassen - jag gräver där jag står. Jag motsätter mig det mesta som pressar in människor i könsstereotyper, så väl kvinnor som män. Det är för jävligt att kvinnor förväntas vara smala/kåta/snygga precis som att det är lika för jävligt att män ska vara biffiga och inte visa känslor. Jag tycker inte att det är viktigt vad man kallar sig utan det är vad man gör i praktiken som spelar roll. Bara för att man är feminist behöver man inte vara vettig i mina ögon och jag ser inte heller att man har någonting gemensamt bara för att man är kvinna mer än att man har samma sak mellan benen.

Okej så du är en mustaschprydd gruvarbetare med motsägelsefull avatar? Har jag fattat det rätt?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Gr0dan:

hehe. Men skrev ju att rättvist är bra, männskliga rättigheter är bra och tjao feminism i viss mån är bra (rättvist mellan könen). 

Ska nog säga att Feminism hör inte till gämstäldhet feminism för mig är att tjejer är bättre än killar, ja ändå har ni haft tur när ni tvingats ta hand om barnen och männen ut och jaga har gjort att ni har fler ledare meääan hjärnhalvorna som gör att ni kan konsentrera er på två saker /räknar bort andas och sånt) så igentligen borde män ta hand om barnen mer om man ska göra det åtmistone på den fysiska plattformen mer jämställt.

amsi:
jag är feminist och jag hatar inte män, jag hatar den manliga könsrollen. 

Den mannliga rollen har en anledning till varför den har varit som den är eftersom om en kille säger till en tjej ordentligt blir hon rädd och håller tyst (nog egentligen mest hemma i viss familjer) och att män kan hota en kvinna till lydnad (nu tar jag det mest fysiska) så kvinnor har avstått att försöka göra motstånd (för att inte bli skadad på Något sätt). det är bara min tanke och nog har det vart så förmodligen, hoppas det säger något. Jag säger bara som jag tror att det är och har varit så bli inte arg, för antinge är det verklighet eller bara en tanke, men båda går nog att ändra på, kanske.

jag ville bara ge svar, inte att börja bråka eller vara dryg eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Den mannliga rollen har en anledning till varför den har varit som den är eftersom om en kille säger till en tjej ordentligt blir hon rädd och håller tyst 

det var ingen anledning.


   
SvaraCitera
mynona

trevlig-snubbe: män kan hota en kvinna till lydnad (nu tar jag det mest fysiska) så kvinnor har avstått att försöka göra motstånd (för att inte bli skadad på Något sätt).

Nej, de har inte avstått från att göra motstånd, de har avstått från att göra fysiskt motstånd och i stället genom anpassning fått träna upp sin förmåga till "listig manipulation". 


   
SvaraCitera