Aviseringar
Rensa alla

Alltså jag är rädd, verkligen asrädd.


emery:

Överreagerar jag tror ni? :/ När tror ni det här kommer lösa sig?

Ja, det gör du.
Inte fan vet jag, bryr mig inte.

emery:

Fattar ni? Så känns som att allt kommer falla snart.

Så går det ibland. min bransch blomstrar så jag är glad [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Beneficium är inte samma sak som existensminimum

Läs det jag skrev. Ingen har påstått att det är samma sak. Att båda bestäms individuellt från person till person är däremot fakta.

Jonnybravo91:

Lever jag därav under existensminimum 9 månader om året.

Ingen har hindrat dig att jobba på din fritid. Pengar serveras inte på silverfat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Läs det jag skrev. Ingen har påstått att det är samma sak. Att båda bestäms individuellt från person till person är däremot fakta.

Att Beneficium bestäms inviduellt är fakta, men inte existensminimum då det är en siffra bestämd av socialnämnder i diverse land.

Kacki:

Ingen har hindrat dig att jobba på din fritid. Pengar serveras inte på silverfat.

Nej, det har ju ingen, det är klart. Min fritid, som jag inte har, kan jag alltid lägga på att jobba ihop ett leverbröd från jobb som inte finns tillgängliga för personer under 18 år. Jag menar vem behöver sömn?

Jag har flyttat för att gå min drömutbildning och har ingen tid över för att kunna jobba på något utöver det som rör utbildningen. Men har jag någonsin klagat på min ekonomiska situation? Jag vill minnas att jag bara konstaterat hur den ser ut i jämförelse med andra och att jag inte är oroad över den globala ekonomiska situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

men inte existensminimum då det är en siffra bestämd av socialnämnder i diverse land.

Existensminimum bestäms från kommun till kommun, om du har barn, har skulder, har bostad eller liknande. Allt är individuellt beräknat. Punkt slut!

Jonnybravo91:

Jag har flyttat för att gå min drömutbildning och har ingen tid över för att kunna jobba på något utöver det som rör utbildningen.

Sorry men det köper jag inte. Tvivlar starkt på att du inte kan jobba 5-6 timmar varje helg och tjäna ihop en 600-700 kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Sorry men det köper jag inte. Tvivlar starkt på att du inte kan jobba 5-6 timmar varje helg och tjäna ihop en 600-700 kronor.

Du får tro vad du vill. 9 av 10 helger sitter jag klistrad med arbete vid min skola. Det är en filmutbildning för att ge perspektiv på saken.


   
SvaraCitera

emery:

Överreagerar jag tror ni? :/ När tror ni det här kommer lösa sig?

Det kommer nån gåg gå upp för börsen brukar ha en hävstångseffekt men det är riktigt dåligt just nu...krävs år att återuppbygga =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jup, det ser inte bra ut. Det positiva jag ser i detta är att folk öppnar sig för andra alternativ än kapitalism.

Lycka till. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera