Aviseringar
Rensa alla

Allvarlig situation!!!!


Ämnesstartare

Jag är en homosexuell kille på fjorton år och har inte kommit ut än. Jag känner mig väldigt ensam på fritiden och på skolan. Det känns som att jag inte har någon vän alls, vilket får mig må väldigt dåligt.De på skolan snackar skit om mig och sånt som t ex att jag är bög pga. hur jag beter mig.På fritiden sitter jag bara hemma och inte gör något alls, mina systrar säger åt mig att jag ska vara med kompisar och sånt samma sak gäller det med mina föräldrar, och jag mår väldigt dåligt pga. allt detta, och jag vill att min familj ska veta hur jag mår och vad för läggning jag har, men jag är livrädd för att berätta pga. att mina föräldrar har alltid villat haft en "riktig" son, som är manlig och en av mina systrar tycker att det är äckligt att se homosexuella kyssas och även på det sättet "de" klär sig.

Vad ska jag göra??


   
Citera

Singh_:

Vad ska jag göra??

bli scout det är en bra och inkluderande organisation och då har du något att göra och du får vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbigt.
Att känna sig ensam är typ det värsta som kan drabba en människa. Dessutom tycker jag inte att de attityder som du skriver om är okej. En tröst kan kanske vara att det finns människor som är toleranta och jag hoppas att du bekantar dig med sådana i framtiden. Det kommer du säkert att göra.

Singh_:

Vad ska jag göra??

Utifrån det du skriver tror jag det du skulle må bäst av vara att komma ut, men du vet bäst. Gå på magkänsla kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vågar vara dig själv så kommer du träffa folk som tycker om dig för den du är [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja med att börja i ngn aktivitet på fritiden, typ scout, sport, unf, eller vad som helst, det bör iaf lugna din familj ett tag. När du har skaffat nära vänner kan det vara bra att komma ut för dem först, innan du går till din familj, så att du har har en stödgrupp ifall det skulle gå snett.

Jag hänvisar även till youtube, det finns många bra "it gets better" och "My comming out story" videor som hjälpte mig oerhört mkt i att hitta mig själv:)

Kom även ihåg att komma ut är ingenting som ska skyndas på, ta din tid, det viktigaste är att du accepterar för dig själv vem du är. Du är underbar och ska veta det, bry dig inte om vad andra tycker, var dig själv (omg så kliché det här sista var) 😉

Lycka till[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta kontakt med RFSL och lyssna på det här varje morgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var faktiskt i en liknande situation förut, men nu är allting fantastiskt, så man kan komma ifrån det! [bigsmile]

Skicka PM om du vill snacka lite! 🙂


   
SvaraCitera

''Hur homosexuella klär sig'' låter ganska stereotypt? Bah för man är homosexuell så måste man inte klä sig ett visst sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiieee11:

Bah för man är homosexuell så måste man inte klä sig ett visst sätt?

Finns ju ingen jävla tumme upp? Men vi låtsas att jag gör en tumme upp! 🙂


   
SvaraCitera
keynan

hur kan man vara så säker på att man är homo, när man är bara 14. ta det lugnt.[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keynan:

hur kan man vara så säker på att man är homo, när man är bara 14. ta det lugnt.

Jag var rätt så säker på att jag var hetero när jag var 14, på ungefär samma sätt antar jag att ts vet att han är homo.


   
SvaraCitera
keynan

dvärgkastarn:

Jag var rätt så säker på att jag var hetero när jag var 14, på ungefär samma sätt antar jag att ts vet att han är homo.

jag tycker att man ska tänka väldigt mycket på det och inte utsätta sig för problem, speciellt för den som säger sig vara gay.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keynan:

jag tycker att man ska tänka väldigt mycket på det och inte utsätta sig för problem, speciellt för den som säger sig vara gay.

Är man gay så är man, vilka eventuella problem man utsätter sig för lär inte ändra på det.


   
SvaraCitera

Singh_:

Vad ska jag göra??

qazedctgb:

bli scout

BLI SCOUT! Det är det bästa jag någonsin gjort o man kan ha vilken personlighet som helst o man blir fortfarande accepterad och man får en massa nya vänner och en massa livserfarenhet och en jävla massa glädje!

Och nej - scouter sitter inte i skogen o täljer kottar, vi täljer knivar som vi hotar gamla tanter med så att de går över gatan utan några större problem ^^


   
SvaraCitera

Det är nog bäst för dig att inte berätta för dina förädrar. Vad tjänar du egentligen på det? Jag skulle inte ha gjort det iaf.


   
SvaraCitera