Aviseringar
Rensa alla

Allvarlig situation!!!!


jeppson97:

BLI SCOUT!

Second that.

Är själv ledare för 12-14-åringar i min kår och min erfarenhet av scouterna är att vi är en väldigt öppen och accepterande organisation.
Vi har dessutom ett eget nätverk för HBT-personer som heter Gayscouterna: http://scout.se.datakultur.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1076...


   
SvaraCitera

Simon_Sthlm:

Finns ju ingen jävla tumme upp? Men vi låtsas att jag gör en tumme upp! 🙂

Finns här hah [y]


   
SvaraCitera

Berätta först för dina föräldrar om situationen i skolan eftersom att de förmodligen kan hjälpa dig [smile] Sedan tycker jag att du borde boka in ett möte med en kurator, antingen i skolan eller på ungdomsmottagningen, man får välja om man vill prata med en tjej/kille [y] De kan hjälpa med tips och stöd om du bestämmer dig för att komma ut. Något du kan göra för att mjuka upp din familj inför beskedet är att tydligt visa var du står i frågan om det är okej med homosexualitet, visa att du tycker att det är helt naturligt och starta debatter med t.ex. din skeptiska syster så att du får höra hennes argument mot homopar.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiieee11:

Hur homosexuella klär sig'' låter ganska stereotypt? Bah för man är homosexuell så måste man inte klä sig ett visst sätt?

Men man kan typ höra på vissa att de är homosexuella? Eller om man misstänker att nån är gay genom deras sätt att tala och sen visar det sig oftast att de också är det? Vad beror det på?


   
SvaraCitera

Firefox:

Second that.Är själv ledare för 12-14-åringar i min kår och min erfarenhet av scouterna är att vi är en väldigt öppen och accepterande organisation.Vi har dessutom ett eget nätverk för HBT-personer som heter Gayscouterna:

Firefox:

Second that.Är själv ledare för 12-14-åringar i min kår och min erfarenhet av scouterna är att vi är en väldigt öppen och accepterande organisation.Vi har dessutom ett eget nätverk för HBT-personer som heter Gayscouterna:

+1


   
SvaraCitera

pepparkaksgubben:

Men man kan typ höra på vissa att de är homosexuella? Eller om man misstänker att nån är gay genom deras sätt att tala och sen visar det sig oftast att de också är det? Vad beror det på?

Höruduru. Det gäller inte alla. Fortfarande så jävla stereotypt att alla bögar förväntas vara feminima eller förväntas klä sig ett visst sätt p.g.a deras läggning. Så jävla ologiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiieee11:

Höruduru. Det gäller inte alla. Fortfarande så jävla stereotypt att alla bögar förväntas vara feminima eller förväntas klä sig ett visst sätt p.g.a deras läggning. Så jävla ologiskt.

Nej jag sa vissa just därför...sa inget om klädsel eller nåt om feniminitet heller. Undrade bara vad det beror på.


   
SvaraCitera

pepparkaksgubben:

Nej jag sa vissa just därför...sa inget om klädsel eller nåt om feniminitet heller. Undrade bara vad det beror på.

Orimligt argument


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Singh_:

Vad ska jag göra??

Jag tycker inte att det låter som en allvarlig situation, Men, du verkar tycka så om din nuvarande situation på grund av att det är din intution som säger det till dig, och den brukar sällan ha fel......

Jag skulle med tanke på din situation råda dig att vänta med att berätta för andra om dig förrän du är lite äldre då du kan hantera det bättre....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom just ut för en av mina vänner Mycket glad Hon blev ju förvånad men glad såklart. Det känns jätteskönt Glad


   
SvaraCitera

Singh_:
Kom just ut för en av mina vänner Mycket glad Hon blev ju förvånad men glad såklart. Det känns jätteskönt Glad

Vad fint att höra! Blir alltid lika lycklig varje gång jag hör om någon som kommit ut och fått positiva mottagande eller folk som ryckt på axlarna och sagt "men det visste jag ju redan" eller "Jaha? Och? Du är fortfarande min vän" för DET ÄR SÅ DET BÖR VARA!
Skulle vilja skriva något mer men min hjärna är inte riktigt vaken för det, haha. Så det får räcka med detta pladdret.


   
SvaraCitera