Aviseringar
Rensa alla

amazon?


Ämnesstartare

Jo jag tänkte fråga om hemsidan amazon. Hur är det när man beställer något på den hemsidan, är alla produkterna från någon som redan använt de eller finns det nya ickegamla produkter som säljs också? Är det säkert att köpa på den hemsidan också för det känns lite säker och icke säkert på samma gång. Någon här inne som vet om de är en säker hemsida?


   
Citera

Om jag inte minns hel fel så fraktar inte amazon till Sverige.


   
SvaraCitera

Amazon är nog en av de säkraste återförsäljarna som finns, köper prylar därifrån hela tiden. Vet inte hur det ser ut med frakt från USA, är mestadels brittiska varianten jag använt ( http://amazon.co.uk ). 

vincentgillarbananer: är alla produkterna från någon som redan använt de eller finns det nya ickegamla produkter som säljs också?

Du kan nog utgå från att det mesta är nytt. Står tydligt om det är något begagnat du klickat in dig på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boobymon: Om jag inte minns hel fel så fraktar inte amazon till Sverige.

Det beror på vem som säljer.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det beror på vem som säljer.

Så kanske det är. Antar att jag har haft otur med vad jag velat köpa isåfall..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boobymon: Så kanske det är

Så är det helt säkert till 100%.Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det beror på vem som säljer.

Om det beror på vem som säljer, varför står det då t.ex  "only 5 in stock" ? Är det för att det är 5 olika säljare?


   
SvaraCitera

Vad jag har förstått så är det en sida där företag och privatpersoner kan sälja ting. Jag handlade ett par nya skor ifrån ett företag. Det var bra, men dyr leverans. Men det är värt om du handlar någonting kostsamt eller om det är någonting som du verkligen vill ha.
Jag kan tro att det finns privatpersoner som luras men det är nog väldigt sällan av vad jag förstått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Så är det helt säkert till 100%.Glad

100% är det väl aldrig men Amazon är nog en av de säkrare sidor man kan köpa på. Jag köpte några saker därifrån för ett tag sen (USA) Kommer inte ihåg vad frakten låg på men det var inte alltför farligt om jag minns rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer: Om det beror på vem som säljer, varför står det då t.ex  "only 5 in stock" ? Är det för att det är 5 olika säljare?

Det betyder att det finns 5 stycken tillgängliga, det kan vara från 1 till 5 handlare i det fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic: 100% är det väl aldrig men Amazon är nog en av de säkrare sidor man kan köpa på. Jag köpte några saker därifrån för ett tag sen (USA) Kommer inte ihåg vad frakten låg på men det var inte alltför farligt om jag minns rätt.

Jag vet inte vad du dillar om. Vi talade om hurvida var de levererar beror på vem som säljer, och det är 100% säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag vet inte vad du dillar om. Vi talade om hurvida var de levererar beror på vem som säljer, och det är 100% säkert.

Jag vet inte heller vad jag dillar om. Läste nog lite slarvigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det betyder att det finns 5 stycken tillgängliga, det kan vara från 1 till 5 handlare i det fallet.

Är det helt säkert på att a
man får varan oavsett om de är nytt eller begagnat? Har aldrig handlat från amazon så vågar ju typ inte beställa något helt direkt när det ligger på 1500 spänn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer:

Är det helt säkert på att a
man får varan oavsett om de är nytt eller begagnat? Har aldrig handlat från amazon så vågar ju typ inte beställa något helt direkt när det ligger på 1500 spänn.

Amazon är typ den största nätbutiken i världen, så ja den är nog lika säker som andra ställen du använt. Om något går fel hör du bara av dig till deras kundservice.


   
SvaraCitera