Aviseringar
Rensa alla

Ambulansförare tar till våld.


Ämnesstartare

image.jpgimage_0.jpgimage_1.jpgJag ska börja kortfattat. Jag och min kompis drack vi blev fulla osv. Och min kompis åkte på alkohol förgiftning. Och ja vi är minderåriga.Min kompis hade svimmat av på marken och låg i mitt knä på en parkering och försökte väcka henne men det gick inte, så jag ringde ambulansen.Jag berättade som det va och han sa att jag skulle beställa en taxi till närmsta akut. Jag svarade att jag har inga pengar eller någonting och vi kan inte ta oss dit för hon är helt avsvimmad. Han fortsatte att säga att vi skulle lösa det med taxi, redan då blev jag irriterad till slut skrek jag på honom och då skickade han en ambulans.Ambulansen kom bredvid oss på parkeringen och veva ner rutan.Jag satt på asfalten med min avsvimmade kompis i knät.Jag förklarade för honom vad som hade hänt allting, han svarade "det där är polisens jobb."Då blev jag ännu mer irriterad, så jag höjde bara rösten lite å sa "hur kan det va polisens jobb?! Du ska hjälpa folk som är i fara och min kompis är avsvimmad och kan inte få henne att vakna? Gör nånting!"Han svarade "Minderåringar som dricker, det där får polisen ta hand om."Då ställde jag mig vid hans ruta å skrek " hoppa ur bilen nu och gör nånting för i helvete, kolla på henne, Gör nånting då!!"Då smällde han upp bil dörren på mig och kasta ner mig på marken så jag skrapa upp hela mina knän och armar. Sedan satte han sig på mig och hållde upp mina armar mot min rygg så jag låg på mage och tryckte ner mitt ansikte i asfalten.Det gjorde sjukt ont så jag splittrade med benen och skrek "vafan håller du på med!?" Så han tryckte ner min kind igen flertal gånger mot asfalten och sa flertal gånger att jag va dum i huvudet.Sen när polisen kom så sa han att jag va våldsam och försökte sparka honom i huvudet, han uppfattade att jag försökte sparka han i huvudet när jag splattrade med benen vilket va inte ens nära hans huvud. Och han sa att jag hoppa på honom också.Så polisen satte på handbojor på mig och körde mig till station och jag blev anklad till våld mot tjänsteman.Bara jag som tycker detta är fel?Tyvärr så har jag inga vittnen efter som min kompis va helt deckad och den andra ambulansföraren instämde när han stod och ljög för polisen.Och vilka i rätten tror mer på en full minderårig den där kvällen än 2 nyktra ambulansförare..Men Jag har 2 frågor.1. Kan jag få skadestånd för detta?2. Hade han rätt att ta till så mycket våld eller att ens ta till våld alls?Tacksam för svar innan rättegången.


   
Citera

håll dig borta från alkohol


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det finns rötägg inom alla yrkeskategorier, tyvärr. Också träffat på as till sköterska där. Dock är ambulansförare en yrkeskår som får utstå rätt mkt. Speciellt i förorter det blivit uppror i har ambulanser fått utstå mkt, så de är väl på sin vakt. Men stå på dig och anmäl.


   
SvaraCitera

Typiskt ambulansförare. Du har nog rätt till skadestånd men misstänker att det skulle bli svårt att bevisa. Det är ju ord mot ord, det gäller föraren också.


   
SvaraCitera

Ambulansförarens våldsamma handling är absolut inte okej och dessutom var det övervåld.
Du borde berätta din historia för polisen, precis som du gjorde här om hela händelseförloppet. Mer kan jag inte säga men om han blir fälld så kommer du förmodligen på skadestånd för misshandeln.


   
SvaraCitera

Om du inte har någonting som kan styrka din historia så är det nog inte värt att anklaga honom.


   
SvaraCitera

vad fan 🙁


   
SvaraCitera

Drick inte.


   
SvaraCitera

Det är sådana som han ngn irl-dexter borde ta hand om


   
SvaraCitera

Kan du inte ta kontakt med någon tidning och berätta händelsen??

Så de kanske hänger ut honom lite åtminstone.


   
SvaraCitera

Eld och skit:
håll dig borta från alkohol

aristoteles:
Drick inte.

tror ni att det är det tråden handlar om eller


   
SvaraCitera

Så de kanske hänger ut honom lite åtminstone. 


   
SvaraCitera

Hur gick det med din vän förresten? 


   
SvaraCitera

S3ON:
Kan du inte ta kontakt med någon tidning och berätta händelsen??

Så de kanske hänger ut honom lite åtminstone.

Det finns en poäng med vårt rättssystem och bevisbördan. Även om det antagligen är en del skyldiga som kommer undan tack vare det, men det är också minst lika många oskyldiga som slipper bli dömda.

När man börjar hänga ut folk i tidningar så förstör man allt det, och oskyldiga personer kan få sina liv förstörda. Även om det kanske hade varit rätt i just det här fallet, tycker jag verkligen inte att det är någonting man bör uppmuntra eller stödja på något sätt eftersom det kan leda till att många personer kan få sina liv förstörda trots att de inte har gjort någonting.


   
SvaraCitera

1. Sluta drick om ni inte klarar av det. 
2. Förstår honom, varför ska vi skattebetalare betala för några ungar som bryter mot lagen? 

Men han behöver inte ta till våld för det är också olagligt.


   
SvaraCitera