Aviseringar
Rensa alla

Amerikaner misshandlar irakiska barn! (varning inne håller misshandel)


Ämnesstartare

Det är inte vad du ville tro
Att Sverige var det land du ville bo
Det är inte vad det var
Av gamla tiders sanning, vad är kvar?
Civilism, men idag en barbar.
Två hundra år, men vad är kvar?
Tvåhundra år, tillägnat dig
Ditt liv, dig, och mig.
Tvåhundra år av fred
Avbröts, med dystra besked.
Trots att Irak, aldrig ledde till fred.
Trots de miljoner som dog när de stred
Nu skjuter vi afghaner
då bomba vi albaner
Nu skjuter vi afghaner och vi tror att allt blir bra sen.
Nu bombar vi bröllop och anfaller de civila
”för fredens skull” får man höra, men för blod från de civila.
Civilism, men idag en barbar.
Av gamla tiders sanning, vad tusan är kvar?


   
SvaraCitera

De får väl skylla sig själva om de kastar sten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amerikansk militär gör ju betydligt värre saker hela tiden, vad är grejen?


   
SvaraCitera

Det första man får se på videon är att dessa personer kastar sten och annat på soldaterna.
Tänk er soldaterna som är pressade, riskerar livet genom att bara röra sig utomhus i det landet.
Och nu kastar dessa idioter sten på dom, klart som fan dom lackar!

Förmodligen har de förlorat en och en annan vän pga terrorister och andra jävlar där också, vilket också bara ökar pressen för soldaterna!

Vi hade förmodligen allihopa gjort så som de soldaterna gjorde här, bara för att få ut vår ilska.

Dock menar jag inte att de gör rätt, tvärt om.
Men krig är krig, soldat är soldater... Vad i helvete förväntade sig idioterna som kastade sten? Att soldaterna lugnt skulle säga "det är lugnt, ni är bara ungdomar, kasta så mycket sten på oss ni vill!" ?!.

Sen alla som skriver "FUCK AMERICA" på youtube kommentarerna är bara människor som hört andra säga så och därför härmar dom.

Det är inte landet USA det är fel på.
Det är fel på soldaterna.

Mindre antal stridspittar (runt 18-19 bast) i USA's militär, och lite fler vettiga mogna människor som vet vad de gör skulle kunna göra susen.


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

1, De är barn.
2, De är civila.
3, Soldater har ingen rätt att misshandla människor för att de kastar stenar.
4, De är äldre och ska veta bättre genom att ignonera det.
5, De har förstört irakiernas land och säkert dödat barnens släktingar eller ngt, eftersom att de är sura och kastar sten.

1, Barn? De ser ut som ungdomar.
Skillnaden mellan barn och ungdomar är att barn vet inte vad de gör.
Barn leker.
Ungdomar vet vad dom gör, och dom vet om man ska kasta sten på soldater eller inte.
2. Ja, det är klart dom är. Och?
Har dom rätt att skada soldaterna? Nej.
3. Kanske dom inte har, men det har jag inte påstått att dom har.
Om det har verkat som om jag menar det så, verkligheten är sur.
4. Äldre? Inte mycket äldre. De flesta soldaterna är runt 18 och uppåt.
Ja, de borde veta bättre. Men i vissa situationer, när man har blivit utsatt för sorg hat och press, så resonerar man inte likadant.
5. Det hade varit enklare om dom gav fan i att kasta sten.
Och oavsett vad amerikanerna har gjort, så borde stenkastarna ändå förstå att MAN KASTAR INTE STEN PÅ FIENDENS SOLDATER.

Självklart är det sjukt att dom gör så, men de får fan skylla sig själva som kastade sten.

Och han som skrattar är bara sjuk.

Pepparkaksgubbe:

Din idiot, kasta sten på svenska polisen och få stryk och sen säg " jag förtjänade det" innan du skriver en sån här dum kommentar. Annars ska du hållakäft.

Kalla mig vad du vill, men jag skulle aldrig någonsin få för mig att kasta sten på polisen, oavsett vad de gjort, för jag vet att de spöar skiten ur mig. Min hjärnkapacitet räcker tydligen längre än dom som kastar sten på SOLDATER (Tränade till att döda).

Min käft har inte yttrat ett ord till dig.
Kanske ska du ge fan i att skriva en massa skit om det enda du gör är att skriva en massa personliga attacker.
Men livet är inte lätt, speciellt inte när man lider av PMS.
Bitch.
🙂 [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MonGo:

Min käft har inte yttrat ett ord till dig.
Kanske ska du ge fan i att skriva en massa skit om det enda du gör är att skriva en massa personliga attacker.
Men livet är inte lätt, speciellt inte när man lider av PMS.
Bitch.
🙂

vem sa ngt om pms? get over yourself [zzz]... ja eh, tar tillbaka de personliga påhåppen

Och dina resonemang håller inte. Soldater är tränade till att döda fienden, terroristerna. Inte att misshandla barn/ungdomar för att de kastat sten som inte ens kom i närheten av vart dem stog. Och om soldaterna är ledsna o arga för att deras kollegor har dött? De kom frivilligt till irak för att kriga, då får man räkna med att man kan dö också. Man ska inte ta ut sin ilska på oskyldiga som soldaterna gjorde nu. Det är fel. Man ska inte ha sympati för soldater som bara gör en massa orättvisa. Vilket du minsan skiter i och håller med att de hade rätt att göra så. pfft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hai guyz!


   
SvaraCitera

Ja, det sägs ju att man ska rycka roten ur problemet och att knocka judebarn är ju verkligen att rycka roten ur problemet, hoppas dem börjar döda dem snart också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hoppas att en och en annan självmordsbombare kommer och spränger dem åt helvete.

Dock så ser man på uniformerna och utrustningen att det varken är amerikanska eller brittiska soldater. Det där är soldater i den irakiska armén. De som filmar är ju däremot västlänningar.

Pepparkaksgubbe:

3, Soldater har ingen rätt att misshandla människor för att de kastar stenar.

Var fick du det påståendet ifrån? En stor sten i huvudet kan vara dödlig. Såvitt jag vet fick en polis rätt när han sköt en som kastade en gatsten mot honom. De här kom lindrigt undan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Dock så ser man på uniformerna att det varken är amerikanska eller brittiska soldater. Det där är soldater i den irakiska armén.

ja, och? nationaliteten sa passaro ingenting om.

ifall de tar sig rätten att misshandla barn är den irakiska militären tydligen en starkt fascistisk institution (iofs är nästan alla arméer det). ifall de är amerikaner, britter eller irakier spelar mindre roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

ja, och? nationaliteten sa passaro ingenting om.

Med tanke på att rubriken är ganska missvisande så tyckte jag att det var lägligt att klargöra det.

iosib:

ifall de tar sig rätten att misshandla barn är

Barn borde ha mer vett än att kasta sten på soldater. De vet nog mycket väl konsekvenserna av det. I Irak gäller irakiska lagar. Att få pisk av en pinne gjorde sig dessa snorungar välförtjänta av.

Undrar hur många som hade vågat kasta sten på irakiska soldater/polis under Saddams styre.[ops]

iosib:

den irakiska militären tydligen en starkt fascistisk institution

Öh, och?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Med tanke på att rubriken är ganska missvisande så tyckte jag att det var lägligt att klargöra det.

konstigt att citera passaro då.

Chryseus:

Barn borde ha mer vett än att kasta sten på soldater. De vet nog mycket väl konsekvenserna av det.

att de borde vara medvetna om att militären misshandlar barn rättfärdigar inte att militären gör det.

Chryseus:

I Irak gäller irakiska lagar.

för det första: jag tvivlar på att det är irakier som har skrivit lagarna.
för det andra: lagar är inte skrivna i sten.
för det tredje: jag tror knappast att lagen säger att följden av att kasta sten är att få benen brutna av våldskåta soldater.

Chryseus:

Undrar hur många som hade vågat kasta sten på irakiska soldater/polis under Saddams styre.

undrar hur många som hade VELAT kasta sten på polis och militär under saddams styre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här har vi riktig misshandel ! [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

konstigt att citera passaro då.

Då får du tycka det. Eftersom att passaro var den enda vettiga som har skrivit i tråden så ville jag bara upplysa honom om det. Vi har haft många sköna diskussioner om USA och krig genom tiderna, som du nog tyvärr har missat eftersom att du är relativt ny på sidan.

iosib:

att de borde vara medvetna om att militären misshandlar barn rättfärdigar inte att militären gör det.

Grunden i problemet är självklart fanatikerna till föräldrar som ber sina barn att kasta sten på soldaterna.

iosib:

jag tvivlar på att det är irakier som har skrivit lagarna.

Vad du tvivlar på är mindre relevant. Den irakiska lagboken har inte direkt genomgått en reform sedan Saddam avsattes.

iosib:

jag tror knappast att lagen säger att följden av att kasta sten är att få benen brutna av våldskåta soldater.

Nu vet jag visserligen inte var du har fått att någon bryter benen ifrån. Det jag ser är att de läxar upp ungarna med pinnar.

iosib:

undrar hur många som hade VELAT kasta sten på polis och militär under saddams styre.

Jag skulle nog chansa på ganska många. Bland annat de irakiska idrottsmännen som misslyckades i OS och blev torterade för att de "vanärat" den irakiska flaggan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Var fick du det påståendet ifrån? En stor sten i huvudet kan vara dödlig. Såvitt jag vet fick en polis rätt när han sköt en som kastade en gatsten mot honom. De här kom lindrigt undan.

Vadå påstående? Soldater har rätten att försvara sig, inte rätten att attackera civila som kastar små stenar som inte ens kommer i närheten av vart soldaterna står. Det dem gjorde var inte att försvara sig. Och de har hjälm och kroppsskydd, så några småstenar skadar inte dem. "Lindrigt undan" , tycker du det? Grovt misshandel tycker inte jag är lindrigt.

Lol, källa på det? Tror det handlar mer än att en person kastade en liten sten på en polis...


   
SvaraCitera