Aviseringar
Rensa alla

Amfetamin & LSD


Ämnesstartare

Är amfetamin frätande? Är det farligt att röka amfetamin eller äta amfetamin?

Är LSD snabbt beroendeframkallande eller tar det en tid att bli beroende?

Kan man få ont i kroppen efter amfetamin? Har också läst att man får skärpta sinneförmågor, någon som känt av detta?

Någon som blivit väldigt trött och hängig av amfetamin ;o?


   
Citera
Åtta

detberorpå:

Är amfetamin frätande?

Om jag inte missminner mig så är det basiskt. Så ja, det är frätande.

detberorpå:

Är det farligt att röka amfetamin eller äta amfetamin?

Självklart finns det risker med att ta amfetamin. Dock kan man inte äta amfetamin, så vitt jag vet. När det gäller att röka det så måste det vara i fribas-form, det går alltså inte med sulfatet.

detberorpå:

Är LSD snabbt beroendeframkallande eller tar det en tid att bli beroende?

LSD är inte beroendeframkallande ö.h.t. Det finns negativa bieffekter, och man bör definitivt inte ta det utan att tänka efter före. Men man behöver åtminstone inte oroa sig över att bli beroende.

detberorpå:

Kan man få ont i kroppen efter amfetamin?

Under avtändningen så kan man få ont i kroppen, ja. Och man kan säkert också få värk av långvarit missbruk.

detberorpå:

Har också läst att man får skärpta sinneförmågor, någon som känt av detta?

Du menar under ruset? Det enda jag hört skulle vara att man få bättre känsel, men i övrigt så hör det väl ändå till ovanligheten att en drog skulle göra en mer skärpt på något vis.

detberorpå:

Någon som blivit väldigt trött och hängig av amfetamin ;o?

Efter att man nyktrat till så kan man säkerligen känna sig trött och hängig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dock kan man inte äta amfetamin, så vitt jag vet. När det gäller att röka det så måste det vara i fribas-form, det går alltså inte med sulfatet.

OK, tänkte om det kan förstöra ngt i kroppen eftersom att det är frätande ;s och var osäker på att man kan tända eld på det..

Åtta:

LSD är inte beroendeframkallande

OK!

Åtta:

Det enda jag hört skulle vara att man få bättre känsel

Jag la märke till väldigt många detaljer, rösterna lät lite konstiga.. ;s läskigt & rekommenderas verkligen inte.
Vet du hur mycket det krävs för att bli påverkad av drogen?


   
SvaraCitera
Åtta

detberorpå:

tänkte om det kan förstöra ngt i kroppen eftersom att det är frätande

Näsans slemhinnor, om du snortar det under lång tid. I övrigt så tar din kropp inte skada av dess frätande egenskaper.

detberorpå:

Vet du hur mycket det krävs för att bli påverkad av drogen?

Det beror på koncentration. Men information om detta går att finna via www.erowid.org. Där kan du även finna information om de risker som det hela medför - någonting jag skulle rekommendera att kolla upp innan man tar någonting, inte efter. Är man väl medveten om de risker som finns så gör man ett aktivt val. Drar man i sig vad som helst utan att känna till någonting om det är man en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Drar man i sig vad som helst utan att känna till någonting om det är man en idiot.

Jo, helt sant.. Men jag nöjer mig med att höra att det inte är beroendeframkallande om man bara prövar en liten dos en gång och att man bli positiv av det[cute] Fast tror inte det kommer prövas igen, inte av mig iaf[bigsmile]

Åtta:

I övrigt så tar din kropp inte skada av dess frätande egenskaper.

OK, tack![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dock kan man inte äta amfetamin, så vitt jag vet.

Hm, säker på detta? Har nog allt sett folk som har slickat i sig... Sen kan man ju bara blanda i ett glas vatten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dock kan man inte äta amfetamin, så vitt jag vet.

Jodå, det går jättebra. Man kan "bomba" det, blanda det i valfri dryck etc.


   
SvaraCitera
talrik

Åtta:

Om

detberorpå:

word allt du skrivit e uberkorrekt 😀[y]
Jag vill dock belysa det farliga med tyngre droger. Ni förstår (och som åtta säkert redan vet) så går droger att dela upp i olika grupper. En sorts indelning är den med "tyngre" droger "psykadeliska" droger. De psykadeliska används ofta för att få en djupare insikt om saker och ting (t.ex LSD där hela din världsbild oftast ställs på ända) och bör ej användas av folk med svagare psyke och som inte kan hantera att vara i en främmande värld utan stadig mark under fötterna. De tyngre drogerna (såsom kox, crack, heroin etc.) är livsfarliga. De gör dig GROVT beroende och är du beroende så tror du bokstavligt talat att du kommer dö om du inte får drogerna. Alltså en abstinensattack går ut på att besegra det faktum att du hellre dör än tar drogen igen för det är va du tror du kommer göra.

Tänk på detta bara..


   
SvaraCitera
Åtta

Tilda1988:

Hm, säker på detta?

Nepp. Men jag har då aldrig hört talas om det, och en snabb googling gav mig ingenting.

Tilda1988:

Sen kan man ju bara blanda i ett glas vatten?

Jo, det är sant. Det är ju ett salt, så det bör lösas upp alldeles utmärkt i vatten - och det vet jag ska gå att dricka. Så jag antar att det går att inmundiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Hm, säker på detta? Har nog allt sett folk som har slickat i sig... Sen kan man ju bara blanda i ett glas vatten?

Kan det inte vra farligt för exempelvis tänderna? Munnen överhuvudtaget?
Så det går att lösa upp i vätska?

talrik:

Tänk på detta bara..

Tack![smile]

ISTHATSO:

Jodå, det går jättebra. Man kan "bomba" det, blanda det i valfri dryck etc.

Är det farligt om man kombinerar med något speciellt?

talrik:

word allt du skrivit e uberkorrekt 😀

Hmm, bra
Men, vet du om man kan få feber av amfetamin? Läste på sidan som Åtta gav mig att feber kan förekomma.. Något du vet om? ;o vill vara helt säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Kan det inte vra farligt för exempelvis tänderna? Munnen överhuvudtaget?
Så det går att lösa upp i vätska?

Pff... ingen aning, tror inte folk som tar det bryr sig så mycket om sin mun eller sina tänder 😛

Ja det går...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Pff... ingen aning, tror inte folk som tar det bryr sig så mycket om sin mun eller sina tänder 😛

Ja det går...

sant.. Men om man vill pröva[crazy]
OK, tack för svaren(:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Är det farligt om man kombinerar med något speciellt?

Om du inte tänkt köra tjackgroggar med glykol, utan håller dig till nån vanlig dryck, så bör det inte vara farligt.

Skulle undvika alkohol, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ISTHATSO:

Om du inte tänkt köra tjackgroggar med glykol, utan håller dig till nån vanlig dryck, så bör det inte vara farligt.

Skulle undvika alkohol, dock.

Lär ju bli en djävla psykos man får efter ;s


   
SvaraCitera
talrik

detberorpå:

Men, vet du om man kan få feber av amfetamin? Läste på sidan som Åtta gav mig att feber kan förekomma.. Något du vet om? ;o vill vara helt säker.

Du kan få feber av många droger eftersom droger ofta ger dig mer energi (förutom cannabis som jag vet om) och så vidare. Faran med t.ex. extacy är ju att du dör av överhettning eftersom du dansar ihjäl dig utan att dricka. Jag har aldrig rörd några "tyngre" droger och kommer aldrig göra det någonsin tror jag. Har inte behovet av att känna mig lr må bättre utan bara av att utforska mitt sinne och min kapacitet. alltid varit en äventyrare 😛 allt e lagt på is nu eftersom jag har viktigare saker i livet att ta hand om dock.


   
SvaraCitera