Aviseringar
Rensa alla

Amnesia


Ämnesstartare

Någon som spelar detta?

Är just nu nere i köket i fängelsehålan och gömmer mig för monstret. [cry]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

aha trodde det var nån sjukdom du hade [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Är just nu nere i köket i fängelsehålan och gömmer mig för monstret. [cry]

haha spelade det för några veckor sedan det var läskigt :C jävla mumie elr vafan och det onsynliga vatten monstret[cry]


   
SvaraCitera
Åtta

Hatar Penumbra spelen så mycket. [sad] Äger två kopior av det första spelet (fick ett gratis i någon tävling, om jag minns rätt, och fick med den andra i Humble Indie Bundle), men vågar inte spela det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

jävla mumie elr vafan

Ja, ingen riktig aning om vad det är. Tänker mig att det är "the guardian of the Orb" som dyker upp i dagboken ibland.

Netherlick:

och det onsynliga vatten monstret[cry]

Hahaha ja! Shit, sket nästan ner mig. [blush]

*Går in i korridoren*

*Helt plötsligt är allt vatten*

"..? [tard]"

"tap-tap-tap-taptaptaptaptapttaptatata"

"!!! [cry]"

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Hatar Penumbra spelen så mycket. [sad]

Har bara spelat det första litegrann. Tycker dock att Amnesia är mer stämningsfullt. Men det är väl basically samma spel egentligen.

Fast samtidigt så har ju Penumbra med att man kan försvara sig. Vilket man inte kan i Amnesia. Mer än att kasta föremål på det som jagar en eller välta bråte i vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som om man kan bli mörkrädd av att spela detta spel.

Känner dock en viss urge att ladda ner demot dirr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Känns som om man kan bli mörkrädd av att spela detta spel.

Ja, min puls ökar bara jag tänker på vissa av delarna i spelet. Spelas bäst i ett kolsvart rum med hörlurar. Fy fan.

Jonnybravo91:

ner dock en viss urge att ladda ner demot dirr.

Du kommer inte ångra dig! Det är dock väldigt segt i början, men ge det en chans.


   
SvaraCitera

Hatar skräckspel [sad] Även om de bara är så där halft skräckspel... som STALKER! Jävla tentakeläckelsaker [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Även om de bara är så där halft skräckspel... som STALKER! Jävla tentakeläckelsaker [sad][sad]

STALKER var ju bara läskigt när man var nere i den där långa korridoren. Och mutanten skickade luftbollar mot en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja, min puls ökar bara jag tänker på vissa av delarna i spelet. Spelas bäst i ett kolsvart rum med hörlurar. Fy fan.

Allt spelas väl bäst på det sättet. [wink]

xsaosinx:

Du kommer inte ångra dig! Det är dock väldigt segt i början, men ge det en chans.

Jag vet dock inte riktigt. Tog mig ett halvår av förberedelse för att kunna spela genom Ravenholm från Half Life 2 och F.E.A.R, så väntar nog kanske lite. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Provade lite förra helgen, har inte kört sedan dess. Men var där nere i vattnet där det kommer nått monster, så man måste stå på lådor.. [cool]

Vart lite rädd faktiskt, man vet ju aldrig när man ska bli skrämd.. Körde med ganska hög volym hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Allt spelas väl bäst på det sättet. [wink]

Yes. Har nyligen insett detta. Satt alltid tidigare i ett helt upplyst rum, gärna med en skön skiva i bakgrunden. [blush]

Jonnybravo91:

Tog mig ett halvår av förberedelse för att kunna spela genom Ravenholm från Half Life 2 och F.E.A.R, så väntar nog kanske lite. [blush]

Oh, okej. Då bör du lägga det här på hyllan ett tag, ja.

S3ON:

Men var där nere i vattnet där det kommer nått monster, så man måste stå på lådor.. [cool]

Yeah, den biten är rätt jobbig. Men det blir värre! Mycket, mycket värre.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

STALKER var ju bara läskigt när man var nere i den där långa korridoren.

1: Om du nu snackar om Orginalet: Då man kommer upp fanns ett hus. En sån där tentakelsak skrämde mig ur stolen där...
2: Uppföljarna är mycket mer inriktade på mutantdelerna känns det som. Mycket mer mörka nätter med massa tentalkelvåldtäcktsmonster som tar en i rumpan bakifrån så fort man inte är redo på det.

På tal om spel med creepy delar:
Vampire The Masqurade: Bloodlines. Spökhuset. Avskyr det. FAST jag vet precis vart det kommer vara läskigt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Yes. Har nyligen insett detta. Satt alltid tidigare i ett helt upplyst rum, gärna med en skön skiva i bakgrunden. [blush]

Vilken softcore gamer du låter som. [wink]

xsaosinx:

Oh, okej. Då bör du lägga det här på hyllan ett tag, ja.

*Nedladdning startad* [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Yeah, den biten är rätt jobbig. Men det blir värre! Mycket, mycket värre.

Kan tänka mig det.. Vet inte om jag vågar fortsätta. [blush]


   
SvaraCitera