Aviseringar
Rensa alla

Anabola Steroider - SANNINGEN!


Ämnesstartare

Jag har en bror som är 19 år och är avundsjuk på de ökningar jag gjort. Jag har alltid varit mindre och tunnare än honom, men nu efter två års träning med Max-OT, VP2 och Creatine HSC är jag större och starkare än honom. Han slutade träna när han slutade skolan. Min bror kan få tag på hur mycket testosteron som helst. Det kostar honom ingenting så han kommer att använda en hel del. Jag tog en titt på sprutan med Testosterone Depot 200mg. Det är en gul vätska. Oavsett vad jag säger till honom om hård träning och bra matvanor, lyssnar han inte och han kommer börja använda steroider ändå. Han kommer fortfarande till mig och ställer frågor om träning och kost. Finns det något jag kan berätta för honom som kan minimera skadorna av testosteronet han tänker använda? Tack för hjälpen.

SVAR:

Jag brukar oftast inte lägga upp frågor som tar upp steroider. Nu är det i alla fall så att jag sett hundratals killar, som precis som din bror, tar till det här drastiska sättet. Jag ska försöka beskriva det alltför vanliga i situationer jag själv bevittnat under de 17 år jag har sett killar som valt att använda drog/steroidrutten.

Först av allt, glöm skräckhistorierna som skrivs om steroidanvändning i massmedia. Testosteron tar inte död på din bror. Det gör honom inte ens sjuk. Steroider är i alla fall bara en temporär lösning på en livslång utmaning. Många unga “slöa killar” dras till att använda steroider. Deras håglösa handlande tycks alltid att komma ikapp dem till slut. Jag ska berätta hur det brukar vara.

Din bror kommer att gå på en 10 eller 12 veckors kur med de droger/läkemedel han har till sitt förfogande. På dessa 12 veckor lägger han på sig massa, riktigt mycket massa. Men eftersom han är en latmask, har han inte någon disciplin vad gäller dieten, så ökningarna kommer inte bara att vara muskelmassa. Han kommer att se plufsig ut, lite mjuk och fet. Han bryr sig inte om det eftersom han blir större och starkare för varje vecka. Att träna när man tar steroider är magiskt. Vikterna du brukade använda känns löjligt lätta, och pumpet och tillväxten du får är otrolig.

Nu är han ung, och din bror har redan mer än tillräckligt med naturligt testosteron som flödar runt i kroppen. Testosterone Depot är mycket androgen och hans kropp kommer snabbt att stänga av sin egen testosteronproduktion. Missförstå inte detta, injicerat testosteron GÖR DET. Det mängd "överdrivna" testosteron, som han sticker upp i arslet måste "ta vägen" någonstans. Kroppen måste omvandla det överflödiga testosteronet till östrogen. Det finns inget sätt att komma runt det. Så efter ett tag, utvecklar din bror fina små utväxter under sina bröstvårtor som i bodybuildingkretsar kallas för “bitch tits”. Det blir mycket pinsamt att ta av sig tröjan, speciellt inför en tjej. Faktum är att när vissa manliga steroidanvändare tar av sig tröjan ser de ut som om de skulle behöva en träningsbehå.

Om din pappa tappar hår, kolla på din bror när han förlorar sitt innan han är 30! Steroider orsakar inte håravfall, men om du har det i generna snabbar steroiderna på den processen, mycket snabbt! Många unga killar som väljer steroidrutten förstår inte att varje handling följs av en reaktion och vid steroidanvändning måste du fortfarande “betala ett pris”.

Efter sin första 12 veckorskur har din bror möjlighet att välja. Sluta använda steroider och se alla sina nya ökningar krascha? De flesta fruktar det och det gör det mycket lätt att bli beroende av den "omedelbara muskeltillfredsställelsen" som steroider ger. Jag säger redan nu, ingen steroidanvändare gör bara “en kur”. De flesta väljer att förlänga användningen av steroider mycket länge och det är då bieffekterna börjar bli horribla.

De största ökningarna kommer alltid av den första steroidkuren och ingen vet egentligen varför. För att man ska hålla uppe ökningarna, måste bodybuildern öka dosen. Injiceringarna sker oftare och kurerna blir längre. Din bror blir stor och stark, men han blir också vresig och mycket lättretad. Titta på din bror vid familjetillställningar. Efter några kurer (cykler) med testosteron, kommer han att vara ett riktigt rövhål att vara tillsammans med och hans familj märker det först. Han blir lättirriterad, tillbakadragen och hetlevrad. Allting blir käbbel för honom. Men han är åtminstone en "stor kille" eller hur? Så för honom är allting okej.

Efter några års missbruk, kommer bieffekterna att vara tydligare och hårdare att leva med. Förutom bitch-tits, aknen och nästintill inget naturligt testosteron kommer din “stora” broder att utveckla en fin liten utspänd "steroidbuk" och “buffalo-arsle”. Ja, steroider innebär att allt växer, utom Petter-Niklas.

Sanningen i ironin är att efter några "bortslösade" år (eller till och med tiotals år) av detta dårskap, oavsett anledning, måste din bror gå av steroiderna. Alla gör det till slut. Eftersom hans naturliga testosteronproduktion har varit nedsatt så länge kommer hans muskelmassa att försvinna snabbt. Du kan inte växa i muskelmassa utan normal testosteronproduktion. HCG, tillväxthormon, någon annat läkemedel eller kosttillskott återställer inte magiskt dessa nivåer. Det är bara att låta naturen ha sin gång.

Olikt naturliga bodybuilders har ofta steroidanvändande bodybuilders begränsad kunskap om den kost som bygger muskler. När du tar steroider, kan du äta vad som helst och ändå växa! Din bror har inte den blekaste aning om hur han ska äta eller vilka kosttillskott han ska ta för att behålla sina ökningar. Det innebär bara att hans ökningar förtvinar snabbare. Han kommer att bli mycket deprimerad och förmodligen slutar han att träna på gymmet helt och hållet. Det är svårt att träna, äta rätt och vara motiverad när du samtidigt märker att du bli mindre och svagare för varje vecka som går. Att “vänja sig av” med steroider suger.

Efter all bortslösad tid, pengar och kraft, är din bror tillbaka på samma ställe där han började. Han har förmodligen samma vikt, storlek och form som han hade innan han började med steroiderna. Han kommer antagligen inte att lyfta en hantel mer i sitt liv och ger upp en av de mest givande, positiva aktiviteter en person kan hålla på med, allt på grund av att han felaktigt trodde att “enbart steroider kan åstadkomma riktig muskelmassa”.

Tro inte en minut på att jag skojar eller skarvar med mina ord. INTE EN CHANS! Jag har sett det här hända så ofta så det är inte ens kul längre - det är ganska så sorgligt faktiskt. Sensmoralen i det här är att du inte kan fylla en spruta med intelligens eller personlighet. Vi väljer alla vår egen väg och de konsekvenser som följer. Om det här hjälper bara en ung kille att tänka en gång till inför att börja använda steroider har det varit värt att klargöra. // Paul Cribbs, forskare

Källa: http://www.ast-ss.se/html/q_a_show.asp?QuestionID=1610


   
Citera

pall4:a


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I see, i see A WALL OF TEXT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket text ja, men värt att läsa om man funderar på att ta steroider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

veritas__:

Mycket text ja, men värt att läsa om man funderar på att ta steroider.

Jag gör, vad står det? funkar det bra? är anabola hailo bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Jag gör, vad står det? funkar det bra? är anabola hailo bra?

Ursäkta? Läs sen yttra dig istället 😛


   
SvaraCitera

Känns som något aftonhoran skulle kunna skriva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

veritas__:

Ursäkta? Läs sen yttra dig istället 😛

För mycket text [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs texten... Förklarar mycket!


   
SvaraCitera

Läst hela tråden och kände att det enda rätta var att göra ett konto på denna sida och såga tråden i _bitar_
Kommer göra min berättelse extremt kortfattad.

Jag _hade_ en kompis sedan barnsben för 2 år sedan som tyckte att hans liv va extremt tomt och tråkigt. Trots hans jobb och familj, så va han väldigt blyg och hade knappt några vänner.
En dag på jobbet så började det en ny snubbe som va runt 20års åldern. Dom gick bra ihop som kompisar och efter ett tag så började han gymma med denna jävla idioten. Dagarna gick och jag fick knappt höra av honom längre. Så jag tog bilen över till hans lägenhet och så öpnnar han dörren. Jag höll på att slå ner han pga jag kände inte igen han, trodde det var ett tjuväckel. Så vi gick in i hans "grotta", för det va ungefär vad som passade hans utseende. Han hade gått från 85kilo~ till 125kilo på _8_ veckor. 8 jävla veckor hade han lagt på sig runt 40kilo muskler (2m 08cm i längd). Jag visste inte mer än vad någon annan gjorde om anabola, att man aggrar över ingenting och typ knullar som en 90årig gubbe. Men jag märkte ingenting ovanligt på han förutom att han va megastor.
Detta var på sommaren och min semester satte in och jag spenderade mycket av min tid med honom, förutom när han tränade.

Så tiden gick och den värsta dagen i mitt skitliv närmade sig. Han skulle nu häva sig in i nåt lokalt våldsgäng på fritiden och uttnyttja sin kropp, sa han. Jag sa åt han att han skulle va försiktig med va fan han sysslade med. Så en dag när dom skulle slåss mot en känd klack så strök han med...[cry]

Vill inte på något sätt väcka onda tankar och känslor. Ville bara dela med mig utav SANNINGEN, och den är att inte alla får dessa biverkningar. Han mådde väl kanske inte så bra och dålig ämnesomsättning, men sån skit går att härda ut. Så han dog inte utav anabola. Jag försöker heller inte sprida detta som nåt propaganda material eller försvara min bästa vän, för nu är han lika döda för mig som den stenen som står på hans grav.

Är något oklart så svara gärna. Om tvivel uppstår, kan jag omgående ändra riktning på era tankar.

"Erik"

Ps. Du din jäkel som svarar tar ju hans broder som ett riktigt dåligt exempel. Fan är det för sätt eller? Du utgår ju från en överviktig pundare på hal is. USCH!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erikssg:

Han hade gått från 85kilo~ till 125kilo på _8_ veckor. 8 jävla veckor hade han lagt på sig runt 40kilo muskler

erikssg:

SANNINGEN

XDXD

Tryckte han en liter testo om dan? [ops]


   
SvaraCitera

Rapid:

Tryckte han en liter testo om dan?

Vänligen ta bort ditt konto på Ungdomar.se. Jag tyckte mitt tillfälliga var onödigt men din kommentar-förmåga slår alla rekord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erikssg:

Vänligen ta bort ditt konto på Ungdomar.se. Jag tyckte mitt tillfälliga var onödigt men din kommentar-förmåga slår alla rekord

Du är väldigt skrämmande. Hur i helvete ska man kunna ta dig seriöst om du får för dig att man kan lägga på sig 40kg muskler på två månader?


   
SvaraCitera

Rapid:

Du är väldigt skrämmande. Hur i helvete ska man kunna ta dig seriöst om du får för dig att man kan lägga på sig 40kg muskler på två månader?

Det är en kortfattning vad som har hänt, du får tro bäst fan du vill på vad du vill. Men inget annat är sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erikssg:

Det är en kortfattning vad som har hänt, du får tro bäst fan du vill på vad du vill. Men inget annat är sant

Du kan fan inte vara på riktigt. Inser du hur sjukt jävla mycket 40kg är?

Få som lyckas under en livstid..


   
SvaraCitera