Aviseringar
Rensa alla

Anal sex utan kondom, vad ska man testa sig för?


Det bästa är väl att avstå från analsex och ha sex på annat sätt. Finns väl många andra sätt för att stillfredställa sin partner och för att uppnå orgasm än just analsex. Analsex rent allmänt bör väl undvikas eftersom varken analen eller ändtarmsöppningen är skapt för kuk. Ringmuskelns funktion är att föra ut från tarmen, inte in. Den är skapad för att kunna hålla avföringen uppe i tarmen fram tills du besöker en toalett. Muskeln stänger automatiskt till så fort något försöker tränga in.


   
SvaraCitera

vikingen:
Det bästa är väl att avstå från analsex och ha sex på annat sätt. Finns väl många andra sätt för att stillfredställa sin partner och för att uppnå orgasm än just analsex. Analsex rent allmänt bör väl undvikas eftersom varken analen eller ändtarmsöppningen är skapt för kuk. Ringmuskelns funktion är att föra ut från tarmen, inte in. Den är skapad för att kunna hålla avföringen uppe i tarmen fram tills du besöker en toalett. Muskeln stänger automatiskt till så fort något försöker tränga in.

felIcke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhaleTrail:

Men efter att du har haft sex är det inte längre "innan du har haft sex" =>
Ja, du bör testa dig.

har dock inte haft sex så vad menar du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhaleTrail:
Du kanske kan få lite tips här: 
https://www.umo.se/sex/konssjukdomar/

läste där redan innan jag skrev denna tråd, men fick inte svar på min fråga där ifrån 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vikingen:
Det bästa är väl att avstå från analsex och ha sex på annat sätt. 

Vilket annat sätt om man är bög som mig?


   
SvaraCitera

jocke/Kim: felIcke!

jocke/Kim: Vilket annat sätt om man är bög som mig?

Det finns ju en annan aspekt på vaginal sex vs analsex förutom det jag nämnde ovan. Fittan på en kvinna är ju "skapt" för en kuk och förutsatt att kvinnan är frisk så kan inte några sjukdomar överföras till mannen och hans kuk.
Däremot när det gäller analsex så även om båda parter är helt friska dvs inte har några könssjukdomar, oavsett om vi vi snackar kvinna/man eller man/man, så finns det extremt mycket virus och bakterier i analen som mycket lätt kan spridas upp i urinröret på mannens kuk och som kan förorsaka mycket svåra infektioner som tom kan kan förorsaka sterilitet hos mannen. Varför kondom är ett MÅSTE vid analsex.

För övrigt finns det väl många andra sätt för två män att ha sex ex runk, slick och sug.

Här har du för övrigt en bra sida om vilka könssjukdomar som kan drabba den som sysslar med analsex och hur de behandlas. Gäller ALLA KÖN!
https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1258


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vikingen: så finns det extremt mycket virus och bakterier i analen

Har du prövat en sån?  https://www.sinful.se/par/anal-sexleksaker/anal-rengoring


   
SvaraCitera
Zsasz

politisk realist: Men som du mycket väl skrev i ditt inledande inlägg - har du aldrig haft sexuellt umgänge med någon individ så är du också garanterat sjukdomsfri.
...
Har man aldrig haft sex inkl slick- och sug så är man frisk.  

Inte helt sant, herpes sprids via hudkontakt (HPV likaså, till mindre utsträckning i den formen dock) så det behövs tekniskt sett inte penetration i någon form, dock måste man ju fortfarande ha hud-kontakt och vara naken för genital infektion. Dock behövs inte så för spridning till läpparna, en kyss är tillräckligt. Munsår är herpes, dock inte alltid samma herpes som det som kallas könssjukdommen (finns två herpes virus, HSV-1 och HSV-2, det första brukar vara vanligast det som kallas "munsår", men båda kan skapa infektioner både på läpparna och genitalierna, dock måste det självklart spridas dit, man får självklart inte automatiskt könsherpes om man har munsår). Dock är chansen liten, och dem testar inte herpes via blodprov i sverige, bara när man faktisk har utslag, så mörkertalen är många av hur många har det, då inte alla faktiskt får utslag. Men om du inte har utslag så är det självklart stor chans att man inte har det.

politisk realist:

Vilket annat sätt om man är bög som mig?

Långt ifrån alla homosexuella män har anal-sex, även om olika medier försöker förmedla annat.

vikingen: Däremot när det gäller analsex så även om båda parter är helt friska dvs inte har några könssjukdomar, oavsett om vi vi snackar kvinna/man eller man/man, så finns det extremt mycket virus och bakterier i analen som mycket lätt kan spridas upp i urinröret på mannens kuk och som kan förorsaka mycket svåra infektioner som tom kan kan förorsaka sterilitet hos mannen. Varför kondom är ett MÅSTE vid analsex.

Låter som skrämselpropaganda i mina öron, visst kan man få en urinvägsinfektion även som man, men personligen har jag aldrig fått det, och det du nämner ang. "kan tom förorsaka sterilitet" är nog missförstått, då det förmodligen pekar på HPV, vilket kan i vissa fall orsaka infertilitet i män, dvs. väldigt låg spermieproduktion, varvid sterilitet är när inga spermier produceras alls. HPV är en könssjukdom, och ja, den kan spridas analt, men det är inte pga "vanliga" bakterier som åker in i urinröret. Med det sagt, det rekommenderas självklart alltid att ha säkert sex, så även utan det så är det en bra ide att ha det, men att säga att det är ett "måste" är långsökt.


   
SvaraCitera

Har du provat att läsa recensioner här: Lovebuddy?


   
SvaraCitera