Aviseringar
Rensa alla

Analsex utan skydd?


Mjo.


   
SvaraCitera

Jag fick aids[sad]


   
SvaraCitera

Aiton:

har hört att chansen för könsjukdomar är större när man kör analsex

Det är faktiskt sant, HIV smittar lättare genom analsex för att det blir lättare små sår/sprickor i analen så smittan tar sig lättare ut i blodet. [y]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

HIV smittar lättare genom analsex för att det blir lättare små sår/sprickor i analen så smittan tar sig lättare ut i blodet.

Är det inte för att rumpan har någon uppsugande sak för sej som gör att det blir lättare också[blush]


   
SvaraCitera

Chansen är mycket högre vid analsex då sjukdomen lättare överförs då. Känsligare slemhinnor och sånt.


   
SvaraCitera

Även om man inte får en könssjukdom kan man få andra infektioner. Var noga med hygien!


   
SvaraCitera

kebu12:

Är det inte för att rumpan har någon uppsugande sak för sej som gör att det blir lättare också[blush]

Kan vara så, jag vet inte.


   
SvaraCitera

Receptive anal intercourse ("bottom")
According to the Guidelines for the Management and Post Exposure Prophylaxis of Individuals who Sustain Nonoccupational Exposure to HIV, ANCAHRD/CTARC Bulletin, February 2001, the risk of transmission as a result of receptive anal sex is somewhere between 1 in 125 to 1 in 31 or approximately three per cent. Other experts place the risk as low as 1 in 1300.
Important Fact!
Infection can and does occur with just one unprotected sexual encounter. It's important to note that even though the risk is 1 in 1300, that one chance in 1300 can be the first time.

Insertive partner ("top") during anal intercourse
While the risk is about 10 times less than being the receptive partner, the risk is there and is real. And of course the same holds true...it only takes one time.

Vaginal intercourse - infected men to uninfected women
One study put the risk at about 1 chance of infection in 100,000 unprotected sexual encounters but again, the one might be the first contact you have.

Vaginal intercourse - infected women to uninfected men
Studies seem to confirm that the risk is quite low, about 1 in 200,000 but of course the risk is not zero.

Oral sex
Admittedly the risk of transmitting HIV during oral sex is extremely low, but the risk is there and it is not zero

sammanfattning: det är väldigt liten risk att bli smittad av HIV men störs vid analsex (få). dock så får man ha tanken att "det kan bli jag". för jag tror en del har läst statistiken och tänk att det knappast drabbar dem.


   
SvaraCitera

Du ska ju aldrig ha analsex utan skydd med någon du inte vet säkert är frisk.
Och det där med bajs på snoppen...
Jag har haft analsex många gånger(utan skydd varje gång), med 2 olika flickor har aldrig hänt mig att det blivit otrevligt(tur?) Det har även skett spontant vissa gånger så hon har ju omöjjligt kunna förberet innan lixxom!
Har heller aldrig fått ngn infektion i urinröret, och då har man endå haft hela längden upp.


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Analsex utan skydd?

Hej går det att ha analsex utan kondom utan att få könssjukdomar? [shake]

Men jag fattar inte varför du ska ha analsex!?!?!? KNULLA PÅ VANLIGT HEDERLIGT SÄTT!!! [smile] ... [bigsmile] ... [bigcheers]


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Har heller aldrig fått ngn infektion i urinröret, och då har man endå haft hela längden upp.

nu pratade vi om oss stora grabbar som sitter med 20+[crazy] och inte minidicks[wink]


   
SvaraCitera

noboundaries1:

nu pratade vi om oss stora grabbar som sitter med 20+[crazy] och inte minidicks[wink]

yaa right! Min är verkligen inte en mini haha.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera