Aviseringar
Rensa alla

Analysera min bild jag gjort i Photoshop!


Ämnesstartare

Image

Jag gjorde den här bilden i photoshop, den har ett väldigt klart syfte egentligen men jag insåg att om man inte känner till syftet så lär man inte förstå bilden.

Därför skulle det vara kul att se vad ni tror att bildens orsak och syfte är.

Om jag inte visste varför jag gjort bilden skulle nog frågor som "varför är han i ett ägg?" dyka upp i mitt huvud.

Så, vad tror ni bildens budskap, syfte, orsak och liknande är? [smile]


   
Citera

Jag blir frustrerad, det är en bild på Dumbledore, och citatet har jag hört från Peter Parkers farbror i spinelmannen 1, första otäcknade filmen. Det blir kulturkrock för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Jag blir frustrerad, det är en bild på Dumbledore, och citatet har jag hört från Peter Parkers farbror i spinelmannen 1, första otäcknade filmen. Det blir kulturkrock för mig.

Och han är i ett ägg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är född till ledare, men det är ett stort ansvar. Ingen annan färg passade så lila blev sista utvägen [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

vad tror ni bildens budskap

Lita inte på äggskal


   
SvaraCitera

Dräparen:

Och han är i ett ägg!

Does not bother.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker mig någonting i stil med att en idé kläcks och lila innebär att Dumbledore faktiskt är gay (som några så fint har påstått). Han inser att det innebär ansvar.

För övrigt påminner det där mig om tonårsparlören, så det kanske är en framsida till en undervisningsbok i homosexualitet?

Kläckas ur ett ägg = komma ut ur garderoben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuuuskamuikkunen:

Dumbledore faktiskt är gay

Bra där, det var faktiskt en av tankarna bakom bilden att den ska representera homosexualitet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Bra där, det var faktiskt en av tankarna bakom bilden att den ska representera homosexualitet!

Se där [wink].

Ingenting annat som var rätt ? [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ur ägg skall det egentligen komma kycklingar. Istället kommer det en Dunlbedore, detta innebär att alla inte är likadana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuuuskamuikkunen:

Ingenting annat som var rätt ? [ops]

Nää, men du är på spåret med:

Nuuuskamuikkunen:

kycklingar

Dock handlar tråden inte om att ha rätt utan bara att jag tycker det är roligt att höra vad folk tror [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar om att hitta sig själv. Om det är rätt så skriver jag varför.


   
SvaraCitera

Lila är en feministfärg. Dumbledor är bög. Hm. Jag tror att budskapet är att alla är lika värda och är kön är en myt.
Ägget symboliserar livet. = "Med livet kommer ansvar".
(Ansvaret är att behandla alla på lika villkor.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser min barndom speglas. Men det är inte jag, utan skuggan av mig själv.

Finner det hela förvirrande.


   
SvaraCitera

Purple är ju också en av ingredienserna i grape drink. Hmm...


   
SvaraCitera