Aviseringar
Rensa alla

Anarkandi är med på radio


Ämnesstartare

http://www.sr.se/norrbotten/nyheter/artikel.asp?artikel=3190225

Kanske även i nsd och kuriren på måndag. :]

Tycker ni att det är bra att folk engagerar sig för klimatet?

350 c.JPG


   
Citera
Ämnesstartare

Nee. Finns inget bra med naturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De känner nog stor press av att det står 20 pers med en liten lapp där det står 350 på! Grön är den också, ojoj!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Tycker ni att det är bra att folk engagerar sig för klimatet?

Japp[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHA BILDEN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

you go girl [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fniss, din dialekt [blush][blush][blush][blush][blush][blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De känner nog stor press av att det står 20 pers med en liten lapp där det står 350 på! Grön är den också, ojoj!

...

Rekommenderar 350.org

20 personer är ju verkligen inte så pressande. Det kanske är därför som det totalt var 5000 aktioner världen över, i 173 länder, idag? Kanske därför som 15,000 demonstrerade igår i libanon?

Jag hade hoppats på fler - men vad rekommenderar du, O store Passaro, som är så mycket bättre?

enhimmelskdrog:

you go girl [y]

You too man [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag hade hoppats på fler - men vad rekommenderar du, O store Passaro, som är så mycket bättre?

För det första: Ironi. Skämt.

För det andra: Att visa en låt vars titel är okunskap baserat på det jag sa är korkat. Grattis.

För det tredje: Jag är medveten om aktionerna. Men är även medveten om att idioterna till ledare faktiskt skiter i dig, mig och x antal andra som står för sin sak som de tror på. Om du tror annat så är du naiv.

Därmed inte sagt att man ej skall säga vad man tycker, göra sin röst hörd osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De känner nog stor press av att det står 20 pers med en liten lapp där det står 350 på! Grön är den också, ojoj!

[bigsmile][love]

passaro:

Om du tror annat så är du naiv.

Tidigt. [crazy]

Om du verkligen bryr dig ett piss om miljön så var med och stäng ner COP15 mötet och visa att deras gröna kapitalism inte är en lösning utan i bästa fall bara en födröjning av problemet. Visa att vi inte vill ha dem och deras lögner utan en riktigt lösning på problemet. Sluta gulla med makthavarna (även om din högsta dröm verkar vara att bli en själv).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

För det första: Ironi. Skämt.

Även jag var faktiskt ironisk i mitt inlägg. [cute]

passaro:

För det andra: Att visa en låt vars titel är okunskap baserat på det jag sa är korkat. Grattis.

Du fick det att låta som att du trodde att det jag gjorde var det enda, när det faktiskt är en del av det hela. [rolleyes]

passaro:

För det tredje: Jag är medveten om aktionerna. Men är även medveten om att idioterna till ledare faktiskt skiter i dig, mig och x antal andra som står för sin sak som de tror på. Om du tror annat så är du naiv.

Varför skulle någon politiker inte vilja bli omvald? Jag menar, maktens fundament ligger i folkets händer, om folket inte längre vill hålla upp den förlorar den sin legitimitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Tycker ni att det är bra att folk engagerar sig för klimatet?

ne för den är körd [wink]
skämt å sido.. jodå klart 🙂 ska själv kanske på ett freds- och miljöseminarium under en helg om några veckor om man blir antagen till det 🙂 ska bli spännande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Tidigt. [crazy]

Fattar inte? ^^

Anarkandi:

Varför skulle någon politiker inte vilja bli omvald? Jag menar, maktens fundament ligger i folkets händer, om folket inte längre vill hålla upp den förlorar den sin legitimitet.

Och det tror du på? Att makten ligger hos folket? Haha, den var bra. Skall komma ihåg den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Fattar inte? ^^

Att han är naiv?


   
SvaraCitera