Aviseringar
Rensa alla

Anarko-kapitalism den enda sanna friheten


Ämnesstartare

Anarko-kapitalism innebär att du har ensam bestämmanderätt över varje aspekt av ditt liv, att ingen kan anmärka på hur du driver ditt företag, eller använder din kropp. Att moraliserande nötter inte kan uttala sig i hur du lever ditt liv. Att statligt inflytande försvinner fullständigt och att samhället drivs av privata aktörer.

Så berätta för mig, hur kan någon motsätta sig frihet?

ÄNDRAT 2011-09-06 02:29
http://www.mises.se/


   
Citera
Ämnesstartare

Knarko-diktatur på UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Knarko-diktatur på UM.

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Passaro:

Rödingajäveln:


   
SvaraCitera

Den mest hänsynslösa personen tar makten över andra människor och utnyttjar det för att skapa en ny diktatur.

Nej tack jag villl inte ha din "frihet".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dubbeltänk:

Den mest hänsynslösa personen tar makten över andra människor och utnyttjar det för att skapa en ny diktatur.

Skitsnack. Om alla människor eftersträvar sin frihet och personen inte har något statligt våldsmonopol bakom sig ser jag inte hur det skulle inträffa.

Dubbeltänk:

Nej tack jag villl inte ha din "frihet".

Kommunist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol

Hur har du tänkt att det ska fungera med kapitalism utan en stat som med våld upprätthåller företagsdiktaturen, tvingar folk att lönearbeta och betala, osv? Själv hade jag ju skitit i att löneslava åt nån kapitalist och tagit det jag vill ha och behöver i affärerna om vi hade statslös kapitalism. Du kan inte upprätthålla en diktatur utan våld, och ett klassamhälle är alltid en diktatur.


   
SvaraCitera

Achtung:

Skitsnack. Om alla människor eftersträvar sin frihet och personen inte har något statligt våldsmonopol bakom sig ser jag inte hur det skulle inträffa.

Men om jag ser det som min frihet att utnyttja, slå och bestämma över alla andra då?

Achtung:

Kommunist.

Visst kan jag drömma om en kommunistisk utopi men det kommer aldrig ske i verkligheten.

:

Själv hade jag ju skitit i att löneslava åt nån kapitalist och tagit det jag vill ha och behöver i affärerna om vi hade statslös kapitalism.

samma här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Knarko-diktatur på UM.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frihet är den enda sanna friheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men sluta argumentera. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Men sluta argumentera. [zzz]

Brukar argumentera även i trolltrådar så att folk som läser tråden ska se hur efterblivet t.ex. anarkokapitalism är. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achtung:

samhället drivs av privata aktörer.

Achtung:

frihet?

lol'd.

Ersätta något dåligt med något sämre. Nej tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan hålla med dig om att det per definition är den enda sanna friheten.

Men det är inget vi bör eftersträva.


   
SvaraCitera