Aviseringar
Rensa alla

Andedräkt av vin


Ämnesstartare

Jag har införskaffat mig en vinflaska som jag tänkte smaka innan jag ska ut i omvärlden. Någon som vet om folk märker att man druckit vin? Till exempel om man är i ett sällskap och surrar.

Vill ju inte att folk ska tro att jag är någon alkoholist. Vill helst inte att folk ska veta att jag druckit alkohol överhuvudtaget. Hur kan man få bort det?


   
Citera

Borsta tänderna, tugga persilja, jag vet inte, drick kaffe?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlös:

Borsta tänderna, tugga persilja, jag vet inte, drick kaffe?

Säker på att det verkligen hjälper? Har ingen att testa på så det finns inge rum för misstag. : /

Ditt frågetecken gjorde så att du framstod som lite osäker nämligen.

edit:
Ska ut på middag och orkar inte med segheten av att närvara utan att ta lite vin. Det är dock en vanlig middag utan något drickande. Fungerar vitlök måntro?


   
SvaraCitera

sylar:

Säker på att det verkligen hjälper? Har ingen att testa på så det finns inge rum för misstag. : /

Ditt frågetecken gjorde så att du framstod som lite osäker nämligen.

Är inte säker, men har hört att persilja ska fungera bra, och kaffe sätter sig ju i käften så det kanske tar över lite av doften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlös:

Är inte säker, men har hört att persilja ska fungera bra, och kaffe sätter sig ju i käften så det kanske tar över lite av doften.

Ok, provar väl det. Får blanda ihop någon cocktail av doftförebyggande ämnen.


   
SvaraCitera

sylar:

Ok, provar väl det. Får blanda ihop någon cocktail av doftförebyggande ämnen.

Do it.


   
SvaraCitera

Kör på Hemlös tips. [y][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

sylar:

Ska ut på middag och orkar inte med segheten av att närvara utan att ta lite vin.

Alkoholist.


   
SvaraCitera

sylar:

vitlök

sylar:

någon cocktail av doftförebyggande ämnen

Fast det där kan ju lukta värre än om du hade haft lite vinandedräkt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Alkoholist.

Beror på hur man ser det. Jag dricker ungefär 4 gånger per år. Väljer att dricka vin nu för att göra något jag blivit tvingad till lite mer drägligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall du vill bota dålig andedräkt innan du ska ut på en middag så tycker jag du bör äta banan, dricka juice och tugga på mycket persilja. Försök också borsta tänderna några gånger och äta många sugtabletter.

Glöm för guds skull inte att skrapa tungan också! Lycka till.


   
SvaraCitera