Aviseringar
Rensa alla

"Anders tar parti"


Ämnesstartare

Lite snabb bakgrund till programmet: Anders Jansson från Hipphipp åker runt i de kommuner där respektive riksdagsparti har högst andel mandat för att "se hur partiets politik ser ut i praktiken". http://www.svtflow.se/anders-tar-parti

Ni som sett det, vad tycker ni om programmet?

Jag gillar spontant ursprungsidén, det känns som ett lite lekfullt sätt att göra ett program om politik. Dock måste jag säga att jag är rätt besviken på slutprodukten. Programmen har än så länge blivit lite väl ytliga, och hade lika gärna kunnat sändas på typ tv3 som på svt (dvs, innehåll saknas i princip). Jag hade velat se mer fokus på vilka frågor har partiet drivit igenom i kommunen, etc. Samtidigt finns det ett grundproblem med programmet: att kommunpolitik skiljer sig jävligt mycket från riksdagspolitik, och att de samarbeten man har på kommunnivå inte nödvändigtvis är desamma som man har på riksdagsnivå. Dessutom är kommunval ofta väldigt mycket mer personval än på riksdagsnivå, dvs ett parti kan gå fram väldigt mycket nästan enbart pga en person (som man kan se i programmet om folkpartiet)


   
Citera

Jävligt mycket underhållning, jävligt lite politik. Ledsen Håller med dig om att det har potential men det är inte särskilt bra alltså. Älskar dock Anders, så gör lite ont att säga det. Men ja... Nä... Ledsen


   
SvaraCitera

Sverker Olofsson kunde gärna få leda ett maktutfrågningsparti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Jävligt mycket underhållning, jävligt lite politik. Ledsen Håller med dig om att det har potential men det är inte särskilt bra alltså. Älskar dock Anders, så gör lite ont att säga det. Men ja... Nä... Ledsen

ja alltså, inget ont om anders, han är bäst!


   
SvaraCitera

*program :s


   
SvaraCitera

Ska nog titta på några avsnitt. Tycker dock C och FP är riksdagens mest tråkiga partier. Moderaterna, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet ska jag vänta på!


   
SvaraCitera

Zymba: Jävligt mycket underhållning, jävligt lite politik.


   
SvaraCitera

vansinnigt mycket underhållning, beklämmande lite politik


   
SvaraCitera

Kändes nästan lite amerikanskt typ.


   
SvaraCitera

såg typ 10 min av avsnittet igår , trodde d  skulle vara mer komedi i och med att det är han liksom :s svintrist jöö


   
SvaraCitera

Ska kolla när det är SD och vänster har jag tänkt. 
Nu när Anders ändå är på tal; är Starke man något att se?????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Starke man något att se?????

JAAAAAA
så jäävla bra!!!!
var ledsen när jag sett klart alla avsnitt


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
Lite snabb bakgrund till programmet: Anders Jansson från Hipphipp åker runt i de kommuner där respektive riksdagsparti har högst andel mandat för att "se hur partiets politik ser ut i praktiken". http://www.svtflow.se/anders-tar-parti

Ni som sett det, vad tycker ni om programmet?

Jag gillar spontant ursprungsidén, det känns som ett lite lekfullt sätt att göra ett program om politik. Dock måste jag säga att jag är rätt besviken på slutprodukten. Programmen har än så länge blivit lite väl ytliga, och hade lika gärna kunnat sändas på typ tv3 som på svt (dvs, innehåll saknas i princip). Jag hade velat se mer fokus på vilka frågor har partiet drivit igenom i kommunen, etc. Samtidigt finns det ett grundproblem med programmet: att kommunpolitik skiljer sig jävligt mycket från riksdagspolitik, och att de samarbeten man har på kommunnivå inte nödvändigtvis är desamma som man har på riksdagsnivå. Dessutom är kommunval ofta väldigt mycket mer personval än på riksdagsnivå, dvs ett parti kan gå fram väldigt mycket nästan enbart pga en person (som man kan se i programmet om folkpartiet)

Målet med programmet är att intressera fler för politik. Den gör ändå ideologierna rätt så konkreta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Målet med programmet är att intressera fler för politik. Den gör ändå ideologierna rätt så konkreta. 

jag hade varit förvånad om det inte hade varit målet, men om du hade läst vad jag hade skrivit så hade du sett att jag skriver att jag tycker de misslyckats med programmet. 


   
SvaraCitera

Jag som älskar politik och tycker det är skitintressant, tyckte inte om programmet. Hur ska då folk som tycker politik är skittråkigt fatta tycke för det liksom? Nääeeh...


   
SvaraCitera