Aviseringar
Rensa alla

Andrahandsval, svek & ledsen


ejn14
Ämnesstartare

Hej.

Jag har ett gäng där alla mina bästa kompisar är med i. Igår skulle vi gå och fika, men O kunde inte eftersom hon inte hade någon skjuts hem. Så hon skulle åka skolbuss hem sa hon. (Något viktigt att nämna är att hon har pojkvän. Sen hon har börjat träffa honom har hon förändrats totalt och hon väljer alltid bort oss. Samtidigt kommer hon alltid krypandes till oss när något har hänt...) Vi får sedan se att hon har lagt upp en mystory på när hon är kvar i G och är med sin pojkvän och andra kompisae, där vi var/bor. Så min andra kompis snapar O och frågar ifall hon är i G. Vilket hon svarar Nej på. Även fast att vi har sett att hon är det. Idag i skolan har hon typ undvikit oss och tror att vi är arga på henne. VIlket vi är också, fast mest besvikna. Det hade inte varit någon så stor grej ifall det hade varit första gången det hände, men tyvärr händer detta varje gång vi ska ses. Blir bara så himla ledsen över att hon behandlar oss såhär. Vad ska jag göra? Vill verkligen inte bråka med henne, då jag verkligen avskyr att ha en konflikt med en person. Älskar henne också för den delen, så att säga upp vänskapen känns inte som ett alternativ.

Har ni några förslag om vad jag kan göra? Tack på förhand.


   
Citera
leiz
 leiz

Det enda alternativet är att prata med henne och berätta hur du/ni känner (inte alla mot henne dock, då kan hon ta väldigt illa upp). Förklara att du blir ledsen när hon väljer bort er och ljuger, men att ni inte är direkt arga. Försök också att ha förståelse. När man blir kär vill man inget hellre än att umgås med den personen, men när den nykära perioden väl gått över blir det inte riktigt lika hysteriskt. Låt henne komma och gå lite som hon vill ett tag, snart är "smekmånaden" med killen över och då kommer även de behöva tid ifrån varandra. 


   
SvaraCitera

smilen fixar d_0.jpg


   
SvaraCitera

S3ON:
smilen fixar d_0.jpg

giphy.gif140668-impressive-very-nice-gif-Imgur-jRgiphy.gifbest-nice-gif-451.gif


   
SvaraCitera