Aviseringar
Rensa alla

Anencefali - levande död?


Ämnesstartare

Hej, kära ungdomar!
Jag skulle vilja diskutera lite anencefali! Anencefali är en missbildning som gör att storhjärnan inte pluppat fram som den ska.
Det ser ungefär ut såhär:
Image

Oftast dör barnet vid förlossningen. Då kan det se ut såhär (det som rinner fram är hjärnan):

Om barnet överlever är denne blind, döv, omedveten, och har ingen känsel. Notera att den inte kan få medvetande eller liknande med tiden.

Barnen som överlever lever inte så länge. Oftast i några dar, men det har skett att några överlett i några år. Iallafall, finns det någon poäng med att ta hand om en sån här unge? Helt omedveten. Bara ligger och sprattlar. Om man vill krama något så är väll i sådana fall en litet gossedjur lika bra? Känns ovärt...

Vad tycker ni? Ser ni någon mening i att ta hand om anencefalibarn? Det skadar ju bara föräldrarna (mentalt alltså). Det kan ju knappast hjälpa barnet.

Deje que la discusión comience!


   
Citera
Ämnesstartare

/220px-A...

Bilden verkar inte vilja vara mäd i min text 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådär!
Image

Om någon snel mod kan fixa in bilden på första inlägget så skulle det vara prima 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/220px-A...

Där är länken... jag ger upp 🙁


   
SvaraCitera

men fy fan va äckligt [cry][cry]


   
SvaraCitera

k00l_m4n_Br0:

Bilden verkar inte vilja vara mäd i min text 🙁

http://www.Tinyurl.com


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Instämmer med Fasiken. Du strunta i bilder och diskuterar istället din kärnfråga.


   
SvaraCitera

k00l_m4n_Br0:

Där är länken... jag ger upp 🙁

Det går inte att posta hur långa länkar direkt i forumet eftersom de bryts av. Tryck istället på infoga länk-knappen (översta raden, andra från höger ovanför smileysarna) och posta länken via den istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Det går inte att posta hur långa länkar direkt i forumet eftersom de bryts av. Tryck istället på infoga länk-knappen (översta raden, andra från höger ovanför smileysarna) och posta länken via den istället.

Testade det första gången. Fungerade prima i förhandsgranskningen, men när jag postade blev det ett litet rött x 🙁


   
SvaraCitera

k00l_m4n_Br0:

Testade det första gången. Fungerade prima i förhandsgranskningen, men när jag postade blev det ett litet rött x 🙁

Då tryckte du på fel knapp. Du ska trycka på knappen som har en hand på sig. Inte den som har ett foto på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Då tryckte du på fel knapp. Du ska trycka på knappen som har en hand på sig. Inte den som har ett foto på sig.

Ah, ok! Tack!


   
SvaraCitera

vad fan ska man göra då, klubba ihjäl ungjäveln eller vadå?


   
SvaraCitera