Aviseringar
Rensa alla

Ang. Äldrevården och skolan


2002
 2002
Ämnesstartare

Vi har nog alla märkt hur politiker o.s.v snacka om att att försöka höja betygen och skolstandarden 

Dock förstår jag inte hur de inte ens kan nämna äldrevården i någon debatt alls? Det enda partiet som har bra äldrepolitik är ju Sverigedemokraterna men de är ju för övrigt helt kassa i huvudet. Socialdemokraterna och Steffo har lovat en jädra massa men det skjuts upp, ändras och försvinner. 
INGEN fokuserar på äldrevårdsfrågan. Människor som byggt upp Sverige och betalat skatt i hela sina liv får nu bajs kastat på sig, blir försummade samt dör, bara p.g.a att alla idioter till politiker skiter i dem. 

Dessutom, så förstår jag inte hur höjda löner för lärare ska höja betygen? Det är bra att de får högre löner, det är ju de som verkligen kämpar och formar framtidens generation, men det kan ju på inget sätt höja betyg hos elever? Det kommer fler lärare, men det är allt som fokuseras på. 

Jag skulle hellre se att man ökade standarden på skolan. Förlängda luncher på de skolor som har under 40 minuter då man måste kunna äta i lugn och ro, mer energi åt att förhindra mobbning samt skolgårdar o.s.v till de skolor som faktiskt inte har. 

Berätta gärna hur ni känner/tycker kring dessa ämnen!


   
Citera

   
SvaraCitera