Aviseringar
Rensa alla

Ang att bleka håret


Ämnesstartare

Jag har alltid hört och läst att man inte ska bleka håret oftare än en gång i veckan eftersom det slits mer då osv. Att "håret behöver återhämta sig". MEN! Det är ju ologiskt! Håret är ju dött. En matta blir ju inte mer sliter för att man utsätter den för väteperoxid två gånger på rad än om man väntar en vecka mellan gångerna. Ett hår borde alltså inte bli det heller. Och ett hår kan väl ändå inte återhämta sig? Det kan bara växa ut.

Jag vet att håret till slut kan bli mättat, så att blekningen inte har en effekt. Och då är det ju lite mer logiskt att det blir mer slitet om man bleker ofta, för då tar blekningen sämre vilket innebär att man på lång sikt behöver använda fler blekningar för att få det resultat man vill ha.

Jag behöver veta! Finns det någon sanning i detta, att man ska vänta värsta lång tid mellan varje hårblekning?

Jag vill bleka mera nu nu nu


   
Citera
Ämnesstartare

Sitter här och väntar tålmodigt på svar. Svar nu tack! TEORIER?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JUST DO IT!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

JUST DO IT!

Det var ingen teori!

Men tycker min teori är sjukt hållbar, vill bara att några håller med mig om det så jag kan kleta i ännu en hårblekning i det utan dåligt samvete för att jag egentligen borde vänta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min teori är att gamla människor luktar så gott för att de spelar badminton så sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Min teori är att gamla människor luktar så gott för att de spelar badminton så sällan.

Gamla människor luktar väl inte gott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det var ingen teori!

Det var liksom hela poängen. =(

Enligt min brudvän så måste man vänta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tro mig. det kommer bli slitet. bleker du håret fem gånger i veckan så är det mycket möjligt att det går av också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tro mig. det kommer bli slitet. bleker du håret fem gånger i veckan så är det mycket möjligt att det går av också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

(jag har gått från svarthårig till blond så jag vet!)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

(jag har gått från svarthårig till blond så jag vet!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Enligt min brudvän så måste man vänta.

Fråga din brudvän varför! För jag fattar inte hur håret ska kunna återhämta sig när det är dött. Som sagt, mattexemplet!
Undrar om inte det där är en sån där sak som folk bara säger, finns massor skönhets och hårgrejer som folk bara säger. Förväntar mig inga vetenskapoliga rapporter men vill ha hit någon naturare eller nått som kan sätta sig in i problemet. För det är totalt ologiskt att det ska slita mindre bara för att man väntar tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Gamla människor luktar väl inte gott?

Enligt en undersökning så luktar tydligen kvinnor +65 godast av alla.

btw, fatta referensen då [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

bleker du håret fem gånger i veckan så är det mycket möjligt att det går av också.

Ja men, VARFÖR blir det mer slitet av att göra det fem gånger under än vecka än fem gånger utspritt på två månader?

Complicated:

(jag har gått från svarthårig till blond så jag vet!)

jag har gjort det många gånger förr och då har jag också kört på med en blondering om dagen tills det är som jag vill ha det. det har inte gått av men visst har det blivit slitet.. MEN men men men skulle det bli mindre slitet av att man väntar längre emellan blekningarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Fråga din brudvän varför! För jag fattar inte hur håret ska kunna återhämta sig när det är dött. Som sagt, mattexemplet!

Tydligen skall man vänta om blekningen är stark. Jag fattar ingenting. Beror tydligen på vad för typ av blekning det är.

Varför pratar jag om hårblekning. =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

btw, fatta referensen då

Du menar att mitt hår luktar bättre om jag bleker det sällan?

Budolicious:

Enligt en undersökning så luktar tydligen kvinnor +65 godast av alla.

mm, hört det någonstans nu när du säger det. det är också ganska ologiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja men, VARFÖR blir det mer slitet av att göra det fem gånger under än vecka än fem gånger utspritt på två månader?

Längre intervall mellan gångerna bidrar kanske till mindre slitning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Du menar att mitt hår luktar bättre om jag bleker det sällan?

[smile]


   
SvaraCitera