Aviseringar
Rensa alla

Ang. att det alltid är mkt fler killar än tjejer.


Ämnesstartare

Hej.

När man kommer upp till åldern då det motsatta könet börjar bli intressant finner sig åtminstonde 75 % av alla 14 åringar gilla klubbar, fester osv.

När man gick på 16+ klubb var det alltid EXTREMT mkt 14+ tjejer. Ungefär lika mkt killar, ibland färre - fast då givetvis äldre.

Sen ju äldre man blir desto mer sållas tjejerna bort från sociala tillställningar. Om man går på en pub idag är det enormt mycket fler män än kvinnor. Generellt sett har det blivit mkt mindre tjejer på uteställen, det är som om de drar sig tillbaka. Festivaler, malmöfestivalens öltält, privata fester, konserter. Ställen som väldigt simpelt sagt är ämnade som en mötesplats för de 2 könen.

Varför är det så här? Är det så sorgligt så att så fort en tjej hittat något regelbundet knull (pojkvän etc) så har de inget behov av att gå ut och umgås med folk? Då sitter de hellre hemma med några få nära vänner t ex, eller gosar med pojkvännen?

Det ställe där det finns flest tjejer nattetid är helt klart klubbar, där de kan dansa. Det är som om det har blivit det enda stället där tjejer går för att träffa killar. Men fortfarande tycker jag mig se mönstret att det är fler killar än tjejer. Dock inte lika ofta på just klubbar.

Detta mönster tycker jag är väldigt tråkigt, kanske hänger det ihop med att kvinnor generellt sätt ägnar sig åt monogami medan män bara vill knulla så mycket som möjligt med olika tjejer?

Jag säger nu inte att det ALLTID är så här, men oftast och generellt sett.

Tjejre vad säger ni? Går ni bara på klubb för att träffa killar? är det sen när man har någon totalt meningslöst att festa, ha kul och supa sig redlöst full med vänner?


   
Citera
Ämnesstartare

Vid de festivaler jag varit, vilket iofs inte varit jättemånga, har det varit ganska jämn könsfördelning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vid de festivaler jag varit, vilket iofs inte varit jättemånga, har det varit ganska jämn könsfördelning.

JO, festivaler kan skilja sig lite. ofta många yngre tjejer som drar sig dit.. Så det var kanske inte bästa exemplet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

JO, festivaler kan skilja sig lite. ofta många yngre tjejer som drar sig dit.. Så det var kanske inte bästa exemplet.

Men jag tror det har att göra med vad man dras till rent sexuellt. Många killar gillar yngre tjejer och många tjejer gillar äldre killar. Motsatsen tycks vara sällsynt. När sedan kvinnorna kommer upp lite i ålder kanske de inser att för det mesta är det inte på krogen de bara karlarna hänger när de är 30. Jag menar, om jag ska vara ärlig tycks det finnas en stark överrepresentation av rövhål på krogar jämfört med i resten av samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan blir fortfarande då. Var fan är alla kvinnorna? De är inte på hemmafester iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Frågan blir fortfarande då. Var fan är alla kvinnorna? De är inte på hemmafester iaf..

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Varför är det så här? Är det så sorgligt så att så fort en tjej hittat något regelbundet knull (pojkvän etc) så har de inget behov av att gå ut och umgås med folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

festa, ha kul och supa sig redlöst full med vänner?

Kul även man har pojkvän eller ej. Lite sorgligt om man skulle gå ut bara för att träffa killar. Man skall gå ut för att ha kul!!


   
SvaraCitera

Med åldern kanske andra saker prioriteras i allt större utsträckning. Plikter som utbildning och jobb, relationer som familj, vänner och partner.

Tjejer/kvinnor drömmer om att få träffa Killen-i-sitt-liv under dagen, när dem shoppar, fikar osv.
Att han går fram till henne (eller går in i henne, så att båda tappar någonting..) och är oemotståndligt charmig och fullständigt nedrustar henne.

Som i filmerna.


   
SvaraCitera

shajjn:

Tjejer/kvinnor drömmer om att få träffa Killen-i-sitt-liv under dagen, när dem shoppar, fikar osv.
Att han går fram till henne (eller går in i henne, så att båda tappar någonting..) och är oemotståndligt charmig och fullständigt nedrustar henne.

du har så rätt! så varför kan ni inte göra det?:)))


   
SvaraCitera

Panini:

du har så rätt! så varför kan ni inte göra det?:)))

Jobbar på det.


   
SvaraCitera

bra;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart man går ut mer när man är singel, ofta för att träffa nytt folk. sen när man har partner blir det väl mer att man går ut och umgås med tjejerna osv..

du har rätt, det är mer killar än tjejer ute - inte mig emot dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonsodan:

Kul även man har pojkvän eller ej. Lite sorgligt om man skulle gå ut bara för att träffa killar. Man skall gå ut för att ha kul!!

Du kanske är en sån party-hoe som måste synas överallt hela tiden, de är ALLTID ute. Men jag håller helt klart med dig.. Man går ut för att ha kul!

shajjn:

Med åldern kanske andra saker prioriteras i allt större utsträckning. Plikter som utbildning och jobb, relationer som familj, vänner och partner.

Varför inte gå ut med polarna o festa för att vårda relationerna? Familjen likaså, arbertskamraterna likaså. Vafan, som vi män gör 🙂 Ska det bli ett jämställt samhälle är det väl dags att kvinnorna gör sin plikt och börjar konsumera också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Du kanske är en sån party-hoe som måste synas överallt hela tiden, de är ALLTID ute. Men jag håller helt klart med dig.. Man går ut för att ha kul!

Ingen party-hoe här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte heller vilja gå på sådana ställen om var tjej. Fatta så mycket sexistiskt skit du får slängt på dig så fort du går in, att dansa med en massa killar som bara är ute efter en sak och ser dig som en knulldocka verkar ju lagom skoj.

Har tänkt på det de gånger jag varit på fester som inte varit inom vänsterrörelsen, extremt mycket färre tjejer går på dessa. När vi har fester brukar det snarare vara fler tjejer än killar där, eller åtminstone en jämn nivå.


   
SvaraCitera