Aviseringar
Rensa alla

Ang massa trådar om hemmapulning i bodymod forumet


Ämnesstartare

Hej

Blev nyligen medlem här på ungdomar.se. Besökte snabbt bodymodforumet och fick där med fasa se en massa trådar där vissa användare diskuterar och tipsar om hur man kan pierca sig själv, hemma. Den almänna tonen i dessa trådar är allt för ofta "det är inte så noga, det räcker med att man har något att göra hålet med". Detta är helt befängt och sådant material bör verkligen inte finnas på en sida riktad till ungdommar.

Mitt förslag är att man i likhet med communitys som helgon.se och likström.se hårddrar reglerna och förbjuder alla trådar och inlägg om hemmagjorda bodymods.


   
Citera
Ämnesstartare

bryr mig ej om dem


   
SvaraCitera

Tror att folk som gör hemma inte vet så mycket som dom kanske borde alla gånger. Bättre att upplysa dom om vikten av hygien än att dom chansar lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera

Bättre att de får fråga än att de bara gör det utan att fråga någon alls.

Liksom om någon vill pierca sig själv så fine...


   
SvaraCitera

Letheur:

Mitt förslag är att man i likhet med communitys som helgon.se och likström.se hårddrar reglerna och förbjuder alla trådar och inlägg om hemmagjorda bodymods.

jag tror att detta väldigt mycket är ett ickeproblem...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Letheur:

Den almänna tonen i dessa trådar är allt för ofta "det är inte så noga, det räcker med att man har något att göra hålet med".

Va, är det den allmänna tonen i trådarna? Har inte sett några såna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Va, är det den allmänna tonen i trådarna?

+1

ser oftast att folk skriver att det är dumt att pierca sig själv osv [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ser oftast att folk skriver att det är dumt att pierca sig själv osv

Jaa, eller berättar om hur noga man ska vara med hygien och grejer.

Har aldrig sett "stick in vad fan som helst, det löser sig, lycka till pusshej!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det börjar bli ett problem när det är som i denna tråd: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=301575
där en tolvårig tjej vill få tips om hur hon ska lyckas med att pierca sin egen läpp med en säkerhetsnål och svaren hon får är ungefär "men det borde gå, försök igen".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Letheur:

där en tolvårig tjej vill få tips om hur hon ska lyckas med att pierca sin egen läpp med en säkerhetsnål och svaren hon får är ungefär "men det borde gå, försök igen".

Öh, de flesta svaren där inklusive det jag själv skrivit handlar om att hon ska skaffa vettiga grejer och genomföra det på ett vettigt vis. Resten säger att hon inte ska genomföra det alls utan vänta tills hon är 15. En användare har skrivit ungefär det du säger.

Letheur:

Jag tycker att det börjar bli ett problem när det är som i denna tråd:

Varför är det ett problem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad less jag blir på er som försöker dölja UM-problemet det faktiskt är, så fort man frågar något i princip så får man massa mothugg eller elaka kommentarer precis som vem som ska kunna ta ironi, men många glömmer faktiskt att många människor är känsliga. "Jaha, synd för den?" fan lägg ner. Själviska forum..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan hålla med om att det inte är lämpligt för en 12-åring att pierca sig själv med en vanlig säkerhetsnål. Men när man är så pass gammal så bör man kunna förstå bättre än att man gör precis som en okänd internetanvändare säger.

Internet är ingen sagovärld, det är inte livet heller. Människor blir tonåringar och växer upp allt tidigare pga hur vi lever. 12 är nya 15. Det är konsekvenserna man får ta.

Och.. UM är inte en sida som riktar in sig på piercingar och liknande.

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Men när man är så pass gammal så bör man kunna förstå bättre än att man gör precis som en okänd internetanvändare säger.

12åring förstå saker? GLHF, en 15åring, ja, men en 12åring.. nej. då jag var 14 blekte jag sönder mitt hår flera ggr i veckan, nu skulle jag aldrig få för mig det, eller våga det

håller inte med. det borde stå varningar och random förklaringar, och modsen borde göra bättre jobb. det är ingen lekplats bara för det är en ungdomssida. folk blir fan kränkta bara dom frågar nån liten fråga, väldigt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

12åring förstå saker?

Ok.. När jag var 12 så visste jag i alla fall att man inte skulle lita på främlingar osv. Var i och för sig fortfarande ett barn och höll inte på med skönhetsideal. det fanns annat som var viktigare för mig.

lemuu:

det borde stå varningar och random förklaringar, och modsen borde göra bättre jobb. det är ingen lekplats bara för det är en ungdomssida. folk blir fan kränkta bara dom frågar nån liten fråga, väldigt ofta.

Föräldrarna borde ändå ha lite koll på sina barn och lära dem vad som är rätt och fel. Det är inte internets jobb att uppfostra ungar. Det kan inte stå flera meter med information och regler, ingen skulle ändå orka läsa.

Bara för att det finns tv-program/filmer/spel/hemsidor som visar både våld, sex, droger och annat liknande betyder det ju inte att det lämpar sig för yngre. Men antar att det finns många olika sätt att tänka på..


   
SvaraCitera