Aviseringar
Rensa alla

Ang massa trådar om hemmapulning i bodymod forumet


Ämnesstartare

ser problemet[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, helt nyreggad användare som skriver detta och sedan avreggar, och propagerar för totalförbud? Är säkert någon som har piercingstudio och inte vill att folk ska göra det själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Haha, helt nyreggad användare som skriver detta och sedan avreggar, och propagerar för totalförbud? Är säkert någon som har piercingstudio och inte vill att folk ska göra det själva.

eller en som bara ville säga det o insåg vilket skitforum det är direkt ,

Hjärtlös:

Föräldrarna borde ändå ha lite koll på sina barn och lära dem vad som är rätt och fel. Det är inte internets jobb att uppfostra ungar. Det kan inte stå flera meter med information och regler, ingen skulle ändå orka läsa.

Nä men hur många föräldrar vet tex att ungarna är ute o super, röker o knullar ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

eller en som bara ville säga det o insåg vilket skitforum det är direkt ,

Kan vara så, känns dock rätt tardigt att regga sig på ett forum, gå igenom hela grejen med captchas och e-mailvalidering och så vidare för att posta en tråd om något som bara förekommit några enstaka gånger i några enstaka fall.

Sen att man säger till 12-åringen "om du ska göra det, så gör det ordentligt, använd inte en jävla säkerhetsnål" ser jag inte några problem med, inte när andra uppmanar denne att inte göra det. Den blir mao uppmanad att inte göra det, men att om denne ändå bestämt sig för det så får den instruktioner för att göra det på ett så säkert sätt som möjligt. Tycker det är ungefär bästa sättet att bemöta sånt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

lemuu:

Nä men hur många föräldrar vet tex att ungarna är ute o super, röker o knullar ?

Om en 12-åring gör super och knullar om helgerna kan jag slå vad om att det i 90% av fallen hänger ihop med att föräldrarna missköter sig.


   
SvaraCitera

Om detta är ett så stort problem som TS påstår kan man ju alltid återuppliva denna tråd, och eventuellt rensa den lite samt kanske klistra in lite viktig info från de två länkarna i trådstarten.

Sen är det väl bara att hänvisa till den tråden när "jag ska pierca mig i läppen, hur gör jag? :P:P"-trådar dyker upp. Huruvida de sedan bör låsas eller inte är ju något moderatorerna får enas om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Nä men hur många föräldrar vet tex att ungarna är ute o super, röker o knullar ?

KingGurka:

Om en 12-åring gör super och knullar om helgerna kan jag slå vad om att det i 90% av fallen hänger ihop med att föräldrarna missköter sig.

Jag hoppas att det är som KingGurka skriver. Annars är det bara sorgligt. Om man inte vet något/inte bryr sig. Varför skaffar man i sådana fall barn överhuvudtaget? Det borde finnas regler om sådant istället, då slipper man tänka på såna här små problem.


   
SvaraCitera