Aviseringar
Rensa alla

Angående 9/11 och konsperationsteorier.


Ämnesstartare

Det finns en massa trådar om detta, men ändå. Eftersom det ganska snart är 10 år sedan det inträffade så tycker jag att vi bör ta upp det igen.

Jag har ingen uppfattning egentligen, en del av mig tror al-Qaida och den andra tror den amerikanske regeringen.
Det finns flera konstiga saker med 9/11, det går inte att förneka, men om det var slumpen eller bevis på ett inside-job vet jag inte.

Jag såg på filmen Loose Change vilket är en mycket intressant film som tar upp det som säger emot att det var al-Qaida utan regeringen som låg bakom allting. Om ni vill ha en seriös debatt så bör ni kolla på filmen, som ni hittar gratis genom att klicka på länken.

Som sagt, vad tror ni?

Tror ni att al-Qaida med bin Laden i spetsen var skyldiga för terrordådet, eller var det helt och hållet ett inside-job av USAs regering.

Eller kanske var det CIA alternativt NSA som utförde det hela utan den amerikanska regeringens tillåtelse eller vetskap? Eller var det någon annan grupp, kanske någon högerextrem naziströrelse eller kanske Hamas?


   
Citera

Tror det var Ganon[cute]


   
SvaraCitera

tror det är alqaida men det är ändå nåt som nt stämmer :pPp typ lite samarbete eller att usa den store visste redan lr nåt

veneeee har 1 konstig känsla ang det

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

aa


   
SvaraCitera

Troligen Al-Qaeda, finns inga bevis för att amerikanerna hade med det att göra så så länge det inte finns finns ingen poäng att tro på det. Däremot kan jag säga direkt att jag skulle inte förvånas direkt om det visade sig vara sant. Men jag köper det inte.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Al-Qaida (Du röstade på detta alternativ)

Folk som seriöst tror att amerikanarna gjorde det är... Nä, ska inte komma med personangrepp.

Dumdjävlar.


   
SvaraCitera
time
 time

KingGurka:

Folk som seriöst tror att amerikanarna gjorde det är... Nä, ska inte komma med personangrepp.

Explain! Jag ger dig tillåtelse att komma med hypotetiska personangrepp under textens gång. [party]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Explain! J

men säg inte att du tror på det, blir besviken då [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressanta fakta från http://www.sourze.se/9%2F11_Loose_Change_bevis_och_motbevis_10547137.asp

Inga spår lämnades på marken trots att planet, en Boeing 757, kraschade in i husets bottenvåning. Hålet i fasaden, som fångades på bild innan taket kollapsade, såg inte ut att rymma något jättepassagerplan. Huvuddelen av flygplanskroppen saknades, inklusive motorer som omöjligtvis kunde ha förintats i branden. I det kusligaste inslaget får man höra journalister på olycksplatsen rapportera att det saknades typiska tecken på ett flygplanskrasch - inga rester, inga lik.

Hur lyckas man flyga en Boeing 757 så precist? Förklaringen kan bara vara en närmast osannolikt slumpartad bana, alternativt en oerhört skicklig pilot. Men flygfärdigheten hos den kapare som påstås ha styrt planet var undermåliga även i små flygplan

Måste man vara konspirationsteoretiker för att häpna över raden på tillfälligheter som ägde rum på endast en av fyra olycksplatser den dagen? Världens mest bastanta kontorshus blir träffat på exakt rätt plats av ett jätteflygplan som flyger i toppfart mindre än en meter ovanför marken - styrt av en usel pilot? Enligt dokumentärfilmarna fanns det ett antal bevakningskameror runtomkring Pentagon, som rimligtvis måste ha filmat hela förloppet och som borde kunna bekräfta exakt vad det var för något som träffade byggnaden. Men samtliga videobandupptagningarna har beslagtagits och hemligstämplats.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

men säg inte att du tror på det, blir besviken då

Nääää, tror inte. Men det FINNS mystiska omständigheter kring hur tornen föll och så som gör att jag inte riktigt vet vad jag ska gissa på, dock.

Ville egentligen mest bara höra Kingis prata lite.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Al-Qaida (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det behöver inte vara så extremt att USA helt och hållet låg bakom attentaten, men det kan ju ha varit så att USA hade vetskap om attackerna men valde att inte agera eftersom de visste att attacken skulle gynna dem eftersom det skulle rättfärdiga invasion och totalitära lagar... allt det som hänt som ett resultat av 9/11.

Det är dokumenterat att Bush-administrationen hade fått varningar om en inkommande attack men gjorde ingenting åt saken. Dessutom låt oss inte glömma att Bin Laden är en tidigare CIA medhjälpare och Al Qaida har innan haft kontakter och även fått pengar från CIA. Al Qaida hade alltså innan använts som en marionettdocka av CIA. Inga nyheter där direkt. Ytterligare en sak som man får tänka på är att tvillingtornen hade tidigare utsatts för terrorattack under 90-talet och det finns mycket som tyder på att CIA var inblandade då.

Tror Al Qaida utförde terror-attacken men USA's regering var definitivt inblandade på ett eller annat sätt.

Fast om du tror att det var helt och hållet upp till ett par terrorister från Afghanska grottor som lyckades lura NORAD och världens säkraste anti-terror system genom att borda plan med kartongknivar och krascha de i NYC bara för att de inte står ut med att västerlänningar har frihet så varsågod... det där om något är en skrattretande konspirationsteori.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Någon annan. (Du röstade på detta alternativ)

Vet inte och bryr mig inte, det är inte coolt att köra flygplan in i byggnader och det är inte coolt att starta krig över det.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Någon annan.

aliens [zzz]


   
SvaraCitera

Boooring

Och? Skulle det vara bra om man visste vem det var? I snart i tio år har usa tillsammans med fn letat efter de oskyldiga och ändå utan framgång.

Som sagt. Det är bara teorier. Och det som är mest skrattretande är al qaida. Även om de är boven har fn inte klarat av att rensa afganistan förgått från terrorrister och jag har har läst nånstans att us tänker redan dra tillbaka alla sina trupper om 2år.


   
SvaraCitera

Prinsen Darren:

I snart i tio år har usa tillsammans med fn letat efter de oskyldiga och ändå utan framgång.

Dom skjöt just killen men visst.


   
SvaraCitera