Aviseringar
Rensa alla

Angående bakgrundsmusiken


presidente:
Får man ha autoplay i sin profilsida?

Som moderatorerna ovan skrev, så tillåts ej detta. Men man får såklart lägga upp videos/musik som användare själva får hantera.


   
SvaraCitera

Kladdig: Reglerna är väldigt otydliga så att man inte bara gör nåt man tror är tillåtet och sen blir låst

Det finns bara en regel: Autoplays är inte tillåtna på ungdomar.se, med ett undantag: här.

Tydligt nog?


   
SvaraCitera

Bra 


   
SvaraCitera

Zymba: Tydligt nog?

Du behöver inte försöka håna mig för att inte jag förstår, kan du vara snäll och inte göra det igen.

Edinburgh: Nä, det är skitstörigt och förvärrar användarupplevelsen av sajten avsevärt.

Jag förstår att det förvärrar användarupplevelsen när man postar autoplays i trådar som exempel IMTJN-tråden, men när man postar autoplays i trådar som fasikens egna tråd fasiken eller tex min tråd, så förstår inte jag riktigt hur det kan förvärra användarupplevelsen, det är hans egna tråd där man får chansen att uttrycka sig, sina känslor, intressen och så vidare med hjälp av text,bilder,gifs,låtar osv

Edinburgh: Är du sugen på att skapa en egen sådan föreslår jag att du PMar någon av oss i modkåren först och kollar om det är rimligt.

Det jag menade var att om man får göra det i sina egna tråd om man har en sådan?

presidente: Får man ha autoplay i sin profilsida?

Edinburgh: Nä, det är skitstörigt

Men det är juh ens egna profil, man ska presentera sig själv om man vill. 


   
SvaraCitera

Kladdig: Du behöver inte försöka håna mig för att inte jag förstår, kan du vara snäll och inte göra det igen.

Jag hånade dig inte. Jag förtydligade och frågade om du tyckte det var tydligt nog.


   
SvaraCitera

Kladdig: det är hans egna tråd där man får chansen att uttrycka sig, sina känslor, intressen och så vidare med hjälp av text,bilder,gifs,låtar osv

Det går jättebra att posta länkar eller YouTube-videor t ex, men användaren ska själv ha valet att trycka på "Play". Jag tror inte folk uppskattar att gå in i en tråd och få en random låt uppspelad, när en själv kanske sitter och lyssnar på något annat samtidigt.


   
SvaraCitera

Lounge: Autoplays är emot reglerna.

Var i reglerna står det? Kan inte hitta något om det.


   
SvaraCitera
Lounge

Hårig: Var i reglerna står det? Kan inte hitta något om det.

Det är något vi diskuterat fram idag och det kommer antagligen läggas till i reglerna eftersom.


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Är det okej om man inte gömmer klippet då?


   
SvaraCitera

Lounge:

Det är något vi diskuterat fram idag och det kommer antagligen läggas till i reglerna eftersom.

Alltså är det inte emot reglerna än. Ni kan inte förbjuda saker utan att lägga till det i reglerna först.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Hårig:

Alltså är det inte emot reglerna än. Ni kan inte förbjuda saker utan att lägga till det i reglerna först.

Du får ta mig på mitt ord - autoplaylänkar kommer leda till låsning. Glad


   
SvaraCitera
Lounge

presidente: Är det okej om man inte gömmer klippet då?

Det har redan tagits upp. Svaret är nej. Ljud ska inte startas av sig själv då det stör användarupplevelsen. Detta oavsett om personen kan välja att stänga av den eller ej. Bäst är att lägga till en vanligt länk som inte startas av sig själv.


   
SvaraCitera

Zymba:

Jag hånade dig inte. Jag förtydligade och frågade om du tyckte det var tydligt nog.

Okej, men jag tog det som ett hån och tog illa upp, ett tips för att inte låta så kan vara att sänka tonen lite, en mening som exempel jag kan utveckla om du vill det hade fått en bättre klang. 

Zymba: . Jag tror inte folk uppskattar att gå in i en tråd och få en random låt uppspelad, när en själv kanske sitter och lyssnar på något annat samtidigt.

Det kan jag hålla med om, inte för att låta taskig eller nåt sånt men det är därför jag undrar om man kan ha autoplay asså och inte göra den osynlig, då kan du bara pausa låten i tråden, jag känner faktiskt att det är lite att överreagera att låsa för det.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Hårig:

Alltså är det inte emot reglerna än. Ni kan inte förbjuda saker utan att lägga till det i reglerna först.

Nu har jag lagt till det i reglerna. 


   
SvaraCitera

time:

Du får ta mig på mitt ord - autoplaylänkar kommer leda till låsning. Glad

Att låsa för något som enligt reglerna inte är förbjudet är lite som att sätta folk i fängelse för något som inte är förbjudet enligt lagen.


   
SvaraCitera