Aviseringar
Rensa alla

Angående bloggar


Ämnesstartare

Det finns ju regler som säger att man ska anmäla bloggar där det uppmuntras till ÄS, t.ex matdagböcker, tips och tricks för att dölja sin sjukdom, ja ni vet.
Men nu undrar jag lite, det finns ju väldigt många som skriver att de skär sig och sådant och skriver hur man döljer sina ärr, hur/var man ska skära osv. Borde man anmäla dessa inlägg också?

Jag hittar inget om det, och de mods jag frågat är osäkra.
Jag tycker ju att det borde vara samma princip då de inläggen uppmuntrar destruktivt beteende precis som ÄS-bloggarna gör.

Vad är det som gäller egentligen?


   
Citera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

det finns ju väldigt många som skriver att de skär sig och sådant och skriver hur man döljer sina ärr, hur/var man ska skära osv.

Jag har läst om folk som skär sig men aldrig sett ett blogginlägg som uppmuntrat till det beteendet.

Men OM det nu skulle finnas sådana inlägg så tycker jag att de, beroende på innehåll, bör diskuteras och eventuellt raderas.


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att vi borde anmäla några bloggar alls.

Men var går gränsen, och vad är destruktivt beteende? Får jag skriva: "Åh, jag ska ut och festa i helgen. Det ska bli jätteroligt. Alkohol kan nog bli inblandat. Ska ni också ut i helgen? Baii" eller uppmuntrar det också till destruktivt beteende?


   
SvaraCitera

Nevon:

Jag tycker inte att vi borde anmäla några bloggar alls.

Vi borde inte ens ha bloggar.


   
SvaraCitera

Nevon:

"Åh, jag ska ut och festa i helgen. Det ska bli jätteroligt. Alkohol kan nog bli inblandat. Ska ni också ut i helgen? Baii" eller uppmuntrar det också till destruktivt beteende?

Jag tycker att man ska bedöma från fall till fall, man kan inte säga att alla bloggar som innehåller ordet "rakblad" bör raderas.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Jag tycker att man ska bedöma från fall till fall, man kan inte säga att alla bloggar som innehåller ordet "rakblad" bör raderas.

Nej. Definitivt inte. Men någonstans måste ju gränsen dras, annars blir moderatorernas jobb... Jobbigt, samtidigt som bloggarna blir upprörda när inlägg som inte de anser stötande raderas. Bättre då att tillåta alla bloggar som inte bryter mot lagen. [y]


   
SvaraCitera

Vi ska visst ha bloggar!
Klart vi ska ha bloggar.
Jag behövder det, och vill ha det.
Och många andra också.

Man bör radera ett blogginlägg endast om det uppmuntrar till destruktivt beteende tycker jag. Bara för att man skriver "jag åt inget idag" eller "jag skar mig", ska inte inlägget bli raderat. för det uppmuntrar inte direkt till sånt beteende.

alla ska bli bättre, det är målet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Men var går gränsen, och vad är destruktivt beteende? Får jag skriva: "Åh, jag ska ut och festa i helgen. Det ska bli jätteroligt. Alkohol kan nog bli inblandat. Ska ni också ut i helgen? Baii" eller uppmuntrar det också till destruktivt beteende?

Med destruktivt beteende så tänker jag mer pro-ana och självskadebeteende. Man får ju skriva om sin ÄS, men inte uppmuntra eller provocera fram dåligt beteende hos andra som kan vara sårbara för det.

uppenbar:

Jag har läst om folk som skär sig men aldrig sett ett blogginlägg som uppmuntrat till det beteendet.

I mitt korståg mot ÄS-bloggarna så har jag sett flera som skriver saker i stil med "Jag brukar ha på mig långa handskar för att dölja ärren" och "Jag har kommit på att det är lättare att dölja om man skär där eller där" osv. Jag tycker inte det är bra, det är ju samma grej som pro-ana egentligen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nevon:

Men någonstans måste ju gränsen dras, annars blir moderatorernas jobb... Jobbigt, samtidigt som bloggarna blir upprörda när inlägg som inte de anser stötande raderas. Bättre då att tillåta alla bloggar som inte bryter mot lagen. [y]

Därför borde det finnas särskilda blogg-moderatorer som kan ta hand om detta så att de vanliga modsen inte får så mycket att göra, de kan då även försöka förklara varför inlägg tas bort då de förmodligen kommer har mer tid till det än nuvarande mods.
Jag har anmält mig frivillig till den uppgiften. [smile]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Vi borde inte ens ha bloggar

röstar jag också för


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

I mitt korståg mot ÄS-bloggarna

Jag föreslår att du anmäler dessa inlägg.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Därför borde det finnas särskilda blogg-moderatorer

Utan att säga för mycket kan jag säga att detta redan diskuteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Utan att säga för mycket kan jag säga att detta redan diskuteras.

Ja, jag är medveten om det. Varför har det inte blivit något av? Det känns ju som en ganska bra idé, då blir det ju lättare att hålla rent bland bloggarna.


   
SvaraCitera

Galvmeister:

röstar jag också för


   
SvaraCitera
Issen

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Därför borde det finnas särskilda blogg-moderatorer som kan ta hand om detta så att de vanliga modsen inte får så mycket att göra

Helt meningslöst i min mening, är man mod får man räkna med att man får avsätta säkert i snitt 30 minuter varje dag minst, det var de vi fick veta när vi ansökte och det tar inga 30 minuter att läsa ett 10-tal bloggar snabbt och avgöra ifall det är pro-ana eller inte.


   
SvaraCitera

min blogg blev borttagen trots att det inte var en uppmuntran till någonting, jävla diktaturum. hatar alla mods numer, men en hatar jag särskilt mycket.


   
SvaraCitera

Jag hade löst alla problem på UM om jag varit mod. [cool]


   
SvaraCitera