Aviseringar
Rensa alla

Angående elakheter


Ämnesstartare

kirgizistan:

Det är ju nog just för att de inte är på riktigt och för att det inte händer en själv som gör att man tycker att det är roligt och känner att det är ok att man gör det.

Men det är ju ändå något som gör det mer okej att bete sig på ett visst sätt.
Sedan televisionens uppkomst har människor tagit efter det de har sett. Må så vara att elaka handlingar stöds.

Elaka häxan i väster:

Det är just för att det inte är på riktigt. Jag kan sitta och tokgarva när någon korkad blondin blir styckmördad i diverse skräckfilmer. Läser jag om ett verkligt fall i tidningarna skulle jag nog inte tokgarva, även om jag skulle bry mig föga.

Men det är ju ändå något som gör det mer okej att bete sig på ett visst sätt.
Sedan televisionens uppkomst har människor tagit efter det de har sett. Må så vara att elaka handlingar stöds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Sedan televisionens uppkomst har människor tagit efter det de har sett. Må så vara att elaka handlingar stöds.

Men det är ju bara psykstörda människor som inte kan skilja på fantasi och verklighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Men det är ju ändå något som gör det mer okej att bete sig på ett visst sätt.
Sedan televisionens uppkomst har människor tagit efter det de har sett. Må så vara att elaka handlingar stöds.

Det kan mycket väl vara så.

Människan har ju trots allt lärt sig att vara såpass civiliserad som den är, dvs att vi var/är grymma från grund och botten, så det kanske ligger något primitivt i det hela?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Men det är ju bara psykstörda människor som inte kan skilja på fantasi och verklighet.

HUR MÅNGA unga pojkar har du inte sett som leker jackass?
Jag har åtminstone sett 10 stycken.
Om inte denna tv-kultur exsisterade skulle några ungdomar fortfarande haft ett högre antal blodkärl. [no-no]

kirgizistan:

Människan har ju trots allt lärt sig att vara såpass civiliserad som den är, dvs att vi var/är grymma från grund och botten, så det kanske ligger något primitivt i det hela?

Ändå finns det något som triggar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Ändå finns det något som triggar.

Japp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

HUR MÅNGA unga pojkar har du inte sett som leker jackass?
Jag har åtminstone sett 10 stycken.
Om inte denna tv-kultur exsisterade skulle några ungdomar fortfarande haft ett högre antal blodkärl. [no-no]

Tycker inte man kan skylla på jackass för att några idioter som kollar på det får för sig att utöva det själva. Jackass varnar ju tydligt i början av programmet för att man inte ska prova det hemma. Folk måste börja tänka lite själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Folk måste börja tänka lite själva.

Eftersom det är ett välkänt kännetecken för människan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Eftersom det är ett välkänt kännetecken för människan?

Förvisso inte, men då bör man snarare satsa på att förändra det faktumet istället för att anklaga TV och videospel för att ge upphov till samhällsvåld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Förvisso inte, men då bör man snarare satsa på att förändra det faktumet istället för att anklaga TV och videospel för att ge upphov till samhällsvåld.

Du talar med en minderårig. [shake]
Jag ville bara få det konstaterat att onda handlingar underhåller folk när det icke händer dem, och sedan blir det vedervärdigt när det väl gör det.
Vilket också är en vanlig human känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Jag ville bara få det konstaterat att onda handlingar underhåller folk när det icke händer dem, och sedan blir det vedervärdigt när det väl gör det.
Vilket också är en vanlig human känsla.

Jag tror dock inte det är så många som blir underhållda av ett random mordfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Jag tror dock inte det är så många som blir underhållda av ett random mordfall.

Talar om vanliga komediserier som porträtterar dumheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är elak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Talar om vanliga komediserier som porträtterar dumheter.

Aha ok.

Logga in på msn btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

du är elak

Varför det? [surprised]
Och hur hör det till ämnet?

Elaka häxan i väster:

Logga in på msn btw.

Okdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Varför det? [surprised]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ibotensyra

mopsen:

Och hur hör det till ämnet?

kom fram till det när jag läste din text. ok?.


   
SvaraCitera