Aviseringar
Rensa alla

Angående Emo


Ämnesstartare

Zandra_K:

Men det är ju missvisande att säga att emos skär sej för det har egentligen inget med emo att göra, emo är en musikstil. Så enkelt är det! Att folk inte fattar det!

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

Inte från oss som faktist förstår vad "emo" handlar om då ?

Jo absolut. Men jag är också intresserad av varför just den här stilen är så "hatad".


   
SvaraCitera

svartsmurfan:

varför just den här stilen är så "hatad".

Jag har inga riktiga svar på det, men en gissning är att folk tror att det är fjortisar som sitter och skär sej för uppmärksamhet och sen skryter vem som kan göra mest och värst skärsår som gör att emo-stilen blir hatad. "Alla" har ju missuppfattat vad emo är idagen samhälle och inte vad det egentligen är för stil. Detta är bara som sagt en gissning till varför stilen är hatad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartsmurfan:

varför

Vem vet varför .. jag tror inte ens dem som hatar emo vet varför dom hatar det heller..

Folk säger att dem bara försöker få uppmärksamhet och skär sig själva , men vägrar inse att emo har ingenting med att skära sig att göra , de flesta som skär sig döljer det väldigt väl också , så man kan knappast säga att dem gör det för uppmärksamhet

Jag skulle tro att många som skriker "emo unge" efter andra, helt enkelt gör det för att det e "häftigt" .. det e ju trots allt en sorts mobbning , fast en ganska accepterad sådan i jämförelse med att t.ex ropa "cp barn" eller "tjockis" .. folk vägrar inse att det är mobbning och tror helt enkelt att man e häftig om man gör det.. det e iallafall vad ja tror [tard]

och man kan ju tilläga att dem mesta alternativa klädstilerna får dåliga kommentarer.. men fashioncore har fått väldigt mkt kritik , så jag e ganska säker på att det har någonting med ungdomar som skär sig själva , vilket inte bara händer inom emo/fashioncore grupperna..

Folk e rädda för sånt som e annorlunda [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är emo och teknist sätt så hatar alla oss för att vi ser annurlunda ut men jag tar det inte som en förulämpning att nån säger emo istället för mitt namn men vi är ju det jag accepterar det fast vi har ju bitcharna som måste vända allt jag e till något dåligt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartsmurfan:

jobbar på Fryshuset

Borde inte du ha en sånt där "märke" vid ditt namn då ? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartsmurfan:

Men jag är också intresserad av varför just den här stilen är så "hatad".

Föratt den är väldigt "attentionwhorig". Man får inte vara annorlunda osv. Svårt att förstå? Det har alltid varit så liks. [rolleyes]

+ att många hatar emosar och då måste alla andra göra det för det är mainstream. grupptryck you know [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

attentionwhorig

Knappast mer än "fjortis" stil eller punk/goth/rap/hip hop .....[confused]

grodanboll_:

att många hatar emosar och då måste alla andra göra det för det är mainstream

väldigt svaga individer då..[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

Knappast mer än "fjortis" stil eller punk/goth/rap/hip hop .....

Jo för emosar har blivit ett hatobjekt. Det är coolt att hata emosar. Coolare att skrika "jävla emo" än "jävla rappare". Likaså håller ju extrema fjortisar också på att bli hatobjekt. Men det var ju emosar vi pratade om, right?

GothFan:

väldigt svaga individer då..

Ja och? Det är ju så det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Jo för emosar har blivit ett hatobjekt

Har aldrig sagt något annat , däremot sa ja att dem inte var mer "attentionwhores" än någon annan av dom stilarna jag sa

dom har blivit ett hatobjekt , men dom har aldrig velat bli det, det var inte deras avsikt att bli hatade/sedda på det sättet. alltså kan man knappast säga att dem e "attentionwhores"


   
SvaraCitera

EMO är ett överhypat hippieord


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Men det är ju missvisande att säga att emos skär sej för det har egentligen inget med emo att göra, emo är en musikstil. Så enkelt är det! Att folk inte fattar det![no-no]

Det är du som vägrar uppdatera ditt vokabulär. Språk och ord förändras ständig och begrepp förnyas. Emo är i folkmun inte längre bara en musikstil och det är bara att acceptera det. Annars stänger du bara för diskussioner om ämnet genom att säga "det heter inte så, så det så".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emo har blivit ett skällsord för mig, även om jag vet om vad fashioncore, emotionalhardcore etc, är.

Anledningen till varför är för att jag helt enkelt är så le på folk som ska måsta vara "annorlunda". Fan var dig själv helt enkelt.


   
SvaraCitera

Orka trender. Det roliga är att många emosar typ tycker att de är speciella, har sin egna stil, och därför är starka. I själva verket härmar de ju bara varandra i en enda nypopulär trend. Sen så har det ju plötsligt blivit så att man ska se ut att vara i en djup depression, då får man pluspoäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GothFan:

dom har blivit ett hatobjekt , men dom har aldrig velat bli det, det var inte deras avsikt att bli hatade/sedda på det sättet. alltså kan man knappast säga att dem e "attentionwhores"

Eh, lite attentionwhores är dom ju endå. Visst att man ska få ha sin egen stil och klä sig som man vill, men om jag börjar skära mig och sminkar mig helt crazy måste det ju ändå vara ngt jag är ute efter från andra, dvs uppmärksamhet då. Liksom när man skär sig föratt det är "emo" har det gått till överdrift.


   
SvaraCitera